Golf CL -88 läcker vatten

selllle
25 juni 2012 · 9 Inlägg

har köpt mig en golf och den läcker vatten.
Kylar vattnet får jag fylla på ofta, kanske varannan timme när jag är ute o kör.
Står jag stilla så blir det en pöl under bilen av vatten, det är vatten på golvet inne i bilen.
När jag sätter på värmen i bilen så blir alla rutor full av imma på bara några sek..

Vet inte om jag postade rätt annars får väll någon flytta den tongue

Senast redigerat av selllle (25 juni 2012)

ValP2k
25 juni 2012 · 1 122 Inlägg

trasigt värmepaket

gasa nu foer faen!
Kooza
25 juni 2012 · 234 Inlägg

Låter som att det är vid värmepaketet det läcker, antingen någon av slangarna som går dit eller själva värmepaketet (pga att det läcker vatten på golvet i bilen). Nu är jag inte alls säker på hur det ser ut på Golf, så jag kan inte ge något mer tips än att plocka ner det som behövs för att hitta det som är trasigt/läcker. Köp en verkstads handbok, det är helt klart värt pengarna att få reda på hur allting sitter så att man inte har sönder någonting när man börjar plocka isär.

Edit: ValP2k: Skrev samtidigt som du svarade sorry om jag bara låter som en härm apa wink

Senast redigerat av Kooza (25 juni 2012)

Mvh// Mattias
Volvo 855 AWD "Halna stuket" (1997)
Honda Civic "Mb6 VTI" (1998)
selllle
25 juni 2012 · 9 Inlägg

ValP2k skrev:
trasigt värmepaket

Kooza skrev:
Låter som att det är vid värmepaketet det läcker, antingen någon av slangarna som går dit eller själva värmepaketet (pga att det läcker vatten på golvet i bilen). Nu är jag inte alls säker på hur det ser ut på Golf, så jag kan inte ge något mer tips än att plocka ner det som behövs för att hitta det som är trasigt/läcker. Köp en verkstads handbok, det är helt klart värt pengarna att få reda på hur allting sitter så att man inte har sönder någonting när man börjar plocka isär.

Edit: ValP2k: Skrev samtidigt som du svarade sorry om jag bara låter som en härm apa wink

Hur mycket kan ett nytt värme paket att köpa?

evilaudio
25 juni 2012 · 16 195 Inlägg

köp ett nytt värmepaket isf.. köper man ett på skroten så kan de börja läcka när som helst då dom är rätt gamla.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
selllle
26 juni 2012 · 9 Inlägg

ValP2k skrev:
några hundra på närmaste skrot

är det lätt att byta själv?

ValP2k
26 juni 2012 · 1 122 Inlägg

kan inte svara hur d är på golf men kan ju inte påstå d går i en grisblink generellt sett. Googla så hittar du säkert hur man byter på en Mk2

gasa nu foer faen!
kajc
27 juni 2012 · 311 Inlägg

Lätt är väl synd att säga ( men jag är ingen expert). Får demontera en hel del runt värme-paketet

evilaudio
27 juni 2012 · 16 195 Inlägg

Du måste riva hela instrumentpanelen.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang