2436
Sök

Mooseville Performance - Volvo 142 med Wankelmotor

Från början skulle det bara bli en wankelmotor modell 13B, sen 4-länk, sen spårade det ur, sakta och plågsamt...

Wankel-snubbe
882 632 Visningar
Uppdaterades senast 27 juli 2017
ÖstersundsGatbilar
1 570 Inlägg
26 mars 2014
#821
man bara väntar på varje uppdate som alltid innehåller nått kul smile följer med spänning

Kolla gärna in mitt nya projekt
Skyline R33 Zeemax Widebody "The Continue"
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=261823

619 Inlägg
1 april 2014
#822
Där var allt genomläst.. och jag kan inte säga "äntligen" då jag njöt hela vägen big_smile

Måste hålla med samtliga med att säga att detta är sjukt grymt. Hoppas du kommer att bygga ihop 3D:n i samma takt som bilen så man kan se en "side-by-side" när allt är klart.

För att återkoppla till den tidigare diskussionen om att rita i 3D-cad så skulle jag väl säga att det som händer med tiden är att det går snabbare att rita allt eftersom man vänjer sig (lite som att skriva på tangentbord eller skära grönsaker som snabbt som en kock).
Det som krävs från början är att ha drivet att "nöta".

.."With that said" misstänker jag att det är en rätt saftig mängd mätande och räknande som du valt att inte lägga upp bilder på smile

Wankel-snubbe
325 Inlägg
4 april 2014
Trådstartare
#823
Gussam skrev:
Där var allt genomläst.. och jag kan inte säga "äntligen" då jag njöt hela vägen big_smile

Måste hålla med samtliga med att säga att detta är sjukt grymt. Hoppas du kommer att bygga ihop 3D:n i samma takt som bilen så man kan se en "side-by-side" när allt är klart.

För att återkoppla till den tidigare diskussionen om att rita i 3D-cad så skulle jag väl säga att det som händer med tiden är att det går snabbare att rita allt eftersom man vänjer sig (lite som att skriva på tangentbord eller skära grönsaker som snabbt som en kock).
Det som krävs från början är att ha drivet att "nöta".

.."With that said" misstänker jag att det är en rätt saftig mängd mätande och räknande som du valt att inte lägga upp bilder på smile

Tack så mycket!
Utan att överdriva, så ägnar jag mig åt bilen på ett eller annat sätt varje dag ;-)

Mooseville Performance - Tegheim

Wankel-snubbe
325 Inlägg
5 april 2014
Trådstartare
#824
Gussam skrev:
Där var allt genomläst.. och jag kan inte säga "äntligen" då jag njöt hela vägen big_smile

Måste hålla med samtliga med att säga att detta är sjukt grymt. Hoppas du kommer att bygga ihop 3D:n i samma takt som bilen så man kan se en "side-by-side" när allt är klart.

För att återkoppla till den tidigare diskussionen om att rita i 3D-cad så skulle jag väl säga att det som händer med tiden är att det går snabbare att rita allt eftersom man vänjer sig (lite som att skriva på tangentbord eller skära grönsaker som snabbt som en kock).
Det som krävs från början är att ha drivet att "nöta".

.."With that said" misstänker jag att det är en rätt saftig mängd mätande och räknande som du valt att inte lägga upp bilder på smile

Tack så mycket!
Utan att överdriva, så ägnar jag mig åt bilen på ett eller annat sätt varje dag ;-)

Mooseville Performance - Tegheim

619 Inlägg
7 april 2014
#825
Tegheim skrev:
Gussam skrev:
Där var allt genomläst.. och jag kan inte säga "äntligen" då jag njöt hela vägen big_smile

Måste hålla med samtliga med att säga att detta är sjukt grymt. Hoppas du kommer att bygga ihop 3D:n i samma takt som bilen så man kan se en "side-by-side" när allt är klart.

För att återkoppla till den tidigare diskussionen om att rita i 3D-cad så skulle jag väl säga att det som händer med tiden är att det går snabbare att rita allt eftersom man vänjer sig (lite som att skriva på tangentbord eller skära grönsaker som snabbt som en kock).
Det som krävs från början är att ha drivet att "nöta".

.."With that said" misstänker jag att det är en rätt saftig mängd mätande och räknande som du valt att inte lägga upp bilder på smile

Tack så mycket!
Utan att överdriva, så ägnar jag mig åt bilen på ett eller annat sätt varje dag ;-)

Kommer bli så J*vla bra när det är klart.
Sjukt imponerad

Pirat
159 Inlägg
8 april 2014
#826
Har hört att m535 bakvagnarna ska vara de skottsäkraste bmw byggt annars.. Men nu har du ju redan handlat. Lycka till.. 👍

Korkad sökfunktion?!
Nej då, själva sökfunktionen är väldigt bra, men i detta fall har den en rejäl brist tyvärr.

Wankel-snubbe
325 Inlägg
12 april 2014
Trådstartare
#827
Köpte mig ett bunt Ø10mm stänger av SS2541-03 kvalitet till mina motorbultar, eller tensionbolts som det heter på utrikiska.
Detta motsvarar nästan 10.9-kvalitet.
Dessa är 540-580mm långa, och har M10x1 i var ände.
Till dessa använder jag härdade brickor och klass10-muttrar för att hålla ihop motorn.

Det är totalt 18st bultar, varav 5st går rakt igenom motorn med mutter på båda sidor för att hjälpa gjutjärnet så gott det går. Dessa 5 sitter på kompressions-sidan utanför främre kåpan.

http://i815.photobucket.com/albums/zz71/Tegheim/My%20Wolvo%20142/My%204rotor-build/IMG_20140412_100013_zpsvwlrj57y.jpg

http://i815.photobucket.com/albums/zz71/Tegheim/My%20Wolvo%20142/My%204rotor-build/20140412_113449_zpsmuuw7r2h.jpg

http://i815.photobucket.com/albums/zz71/Tegheim/My%20Wolvo%20142/My%204rotor-build/20140412_171131_zpsloahauuf.jpg

http://i815.photobucket.com/albums/zz71/Tegheim/My%20Wolvo%20142/My%204rotor-build/20140412_171146_zpsy5durtxe.jpg
Senast redigerat av Tegheim (12 april 2014)

Mooseville Performance - Tegheim

691 Inlägg
12 april 2014
#828
Misstänker att det blir en provmontering av allt inom en snar framtid big_smile


-sommar ska de va....
4 538 Inlägg
12 april 2014
#829
Du får ursäkta, alldeles för dålig att kommentera men jag sitter mad haksläpp varenda uppdatering och bara undrar hur in i helsike bra allt blir, och så glömmer jag kommentera smile

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .

181 Inlägg
13 april 2014
#830
eastmotorsport skrev:
Du får ursäkta, alldeles för dålig att kommentera men jag sitter mad haksläpp varenda uppdatering och bara undrar hur in i helsike bra allt blir, och så glömmer jag kommentera smile

Kunde f*n inte sagt de bättre själv !


1 861 Inlägg
13 april 2014
#831
Som alla andra sitter jag här mållös och bara dreglar... Din tråd är en av anledningarna till att jag skaffade Garaget!

Längtar till fler uppdateringar! smile


684 Inlägg
13 april 2014
#832
nameless skrev:
eastmotorsport skrev:
Du får ursäkta, alldeles för dålig att kommentera men jag sitter mad haksläpp varenda uppdatering och bara undrar hur in i helsike bra allt blir, och så glömmer jag kommentera smile

Kunde f*n inte sagt de bättre själv !

+1. Fantastiskt bygge!


Wankel-snubbe
325 Inlägg
13 april 2014
Trådstartare
#833
Tack grabbar! Kul att ni orkar hänga kvar när det är långt mellan uppdateringarna.

Mooseville Performance - Tegheim

10 164 Inlägg
13 april 2014
#834
Tegheim skrev:
Tack grabbar! Kul att ni orkar hänga kvar när det är långt mellan uppdateringarna.

Jag är dålig att kommentera i din tråd men det är för att jag inte vet vad jag ska säga intressant som tusan är det iallafall big_smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

T-Engineering
13 april 2014
#835
Är absolut det fränaste o mest seriösa projekt som finns har på garaget! big_smile

3 860 Inlägg
13 april 2014
#836
1037 följare... kanske lite tunt på kommentarer.. men o andra sidan, vad ska man säga?

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

10 Inlägg
13 april 2014
#837
Håller med spokenratt det finns inge ord för detta bygge big_smile    Tummen upp från mig


Wankel-snubbe
325 Inlägg
13 april 2014
Trådstartare
#838
Idag har jag kapat upp lite Ø80mm aluminium och påbörjat insugsportarna.
Dessa har jag gängat M65x2, och kommer sedan gängas på plats i husen.


http://i815.photobucket.com/albums/zz71/Tegheim/My%20Wolvo%20142/My%204rotor-build/IMG_20140413_133351_zps4w2dnngw.jpg



http://i815.photobucket.com/albums/zz71/Tegheim/My%20Wolvo%20142/My%204rotor-build/20140413_135356_zpsezw7e12t.jpg



http://i815.photobucket.com/albums/zz71/Tegheim/My%20Wolvo%20142/My%204rotor-build/20140413_164122_zpsjamrjjcy.jpg



http://i815.photobucket.com/albums/zz71/Tegheim/My%20Wolvo%20142/My%204rotor-build/20140413_165239_zpsm4vfucdx.jpg



http://i815.photobucket.com/albums/zz71/Tegheim/My%20Wolvo%20142/My%204rotor-build/20140413_171809_zpshm3outra.jpg


Nästa steg är att börja bearbeta rotorhusen.

Mooseville Performance - Tegheim

1 861 Inlägg
13 april 2014
#839
Fy fan va porrigt! Det e så man får rysningar när man ser att du skrivit en ny uppdate!


däcksparkare
1 046 Inlägg
13 april 2014
#840
Snyggt!! big_smile

Lite off topic.. är det en haas svarv du använder dig av att svarva dessa insugsportar med? smile

Motor utan turbo suger >.>


Sök