3526
Sök

Mooseville Performance - Volvo 142 med Wankelmotor

Från början skulle det bara bli en wankelmotor modell 13B, sen 4-länk, sen spårade det ur, sakta och plågsamt...

Wankel-snubbe
881 984 Visningar
Uppdaterades senast 27 juli 2017
professionell latmask
72 Inlägg
17 september 2012
#141
helt sjukt bygge!

right way, wrong way, MY way

193 Inlägg
17 september 2012
#142
Vet inte vad man ska säga ? är det sant ? sjukt bygge!


Amatör
155 Inlägg
17 september 2012
#143
Sjukt grymt bygge! tongue

Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=257352
Jag är ju inte dum egentligen, jag har bara otur när jag tänker :P

85 Inlägg
19 september 2012
#144
Sjukt nice! Kul å se att du jobbar på karossen nu big_smile

(Jag hade förstärk det på nått enkelt och vikt sparande sätt)


649 Inlägg
26 september 2012
#145
Ett av dom värsta byggen jag sett, detta ska DEFINITIVT följas ! Sen att du kör på en wankel snurra gör ju inte saken värre wink Keep it up!

Stolt arrangör av Stockholms största bilträffar!

692 Inlägg
26 september 2012
#146
Vad skall man beskriva detta med för ord...sjukt grymt!! Fortsätt - det här skall följas - grymt arbete...!!!!!


Rust Is Not A Crime
1 215 Inlägg
12 oktober 2012
#147
Du är ju fan inte mänsklig pojk.! tongue

Tur att den gick sönder - Den höll inte ändå :)

1 534 Inlägg
12 oktober 2012
#148
BunnA skrev:
Du är ju fan inte mänsklig pojk.! tongue

Jag har en idé, jag bekostar alla dina besök hos psykologen och när du är klar med projektet så får jag bilen? roll

Helt sjukt projekt!
Du är en konstnär cool

Wankel-snubbe
325 Inlägg
12 oktober 2012
Trådstartare
#149
Håller på att passa in buren lite.
Svårt att bli nöjd tycker jag, men det lutar åt det nu.
Dörrsträvan, mellan axel och armbåge.
Säkerhetsmässigt bör väl hög vara bättre, men SBP vill ha den låg för att det ska gå att klättra in smidigt, eller hur?

http://i815.photobucket.com/albums/zz71/Tegheim/My%20Wolvo%20142/IMAG0032.jpg

Brotschade och gradade av mina vattenskurna 4-länksplattor idag oxå.

http://i815.photobucket.com/albums/zz71/Tegheim/My%20Wolvo%20142/IMAG0028.jpg

Mooseville Performance - Tegheim

däcksparkare
1 046 Inlägg
12 oktober 2012
#150
Kan inte annat att säga än att detta är gryyymt! big_smile

Motor utan turbo suger >.>

Wankel-snubbe
325 Inlägg
21 oktober 2012
Trådstartare
#151
Har inte haft mycket tid för bilen nu, men en sak har hunnit. Fundera! :-)
Håller på med bakåtsträvorna. Och har beslutat att sätta ett horisontalt rör emellan rambenen på "kickup'en" även bakaxeln.
Då tänkte jag även passa på att förstärka infästningen genom att bocka en 3mm plåt som är 150x150mm så den följer ramen och även går upp lite emot hjulhusen.
Sedan kommer bakåtsträvorna möta upp på detta röret så långt ut som möjligt. Rakt under kommer stötdämparens infästning sitta, då med något invinklade stötdämpare.

http://i815.photobucket.com/albums/zz71/Tegheim/My%20Wolvo%20142/IMAG0083.jpg

Jag hade först tänkt ha två bakåtsträvor som följer sin egna sida, alltså höger till höger, och sedan en diagonal emellan.
Dock har jag läst och sett att det är möjligt att sätta ett kryss direkt, dvs höger huvudbåge -> vänster ramben, och vice versa.
Vad tycks? Man slipper ju ett rör, eller till och med två om man skulle gjort kryss mellan raka bakåtsträvor.

Mooseville Performance - Tegheim

1 125 Inlägg
21 oktober 2012
#152
Helt galen tråd,måste ju bara följas


5 Inlägg
21 oktober 2012
#154
Tegheim skrev:
Har inte haft mycket tid för bilen nu, men en sak har hunnit. Fundera! :-)
Håller på med bakåtsträvorna. Och har beslutat att sätta ett horisontalt rör emellan rambenen på "kickup'en" även bakaxeln.
Då tänkte jag även passa på att förstärka infästningen genom att bocka en 3mm plåt som är 150x150mm så den följer ramen och även går upp lite emot hjulhusen.
Sedan kommer bakåtsträvorna möta upp på detta röret så långt ut som möjligt. Rakt under kommer stötdämparens infästning sitta, då med något invinklade stötdämpare.

http://i815.photobucket.com/albums/zz71 … AG0083.jpg

Jag hade först tänkt ha två bakåtsträvor som följer sin egna sida, alltså höger till höger, och sedan en diagonal emellan.
Dock har jag läst och sett att det är möjligt att sätta ett kryss direkt, dvs höger huvudbåge -> vänster ramben, och vice versa.
Vad tycks? Man slipper ju ett rör, eller till och med två om man skulle gjort kryss mellan raka bakåtsträvor.

Det borde väl funka med bara ett kryss? men är ju en undre bakstötta och en övre bakstötta och en snestötta normalt? totalt 5st bakom huvudbågen, plus bältessträva big_smile tror det är så smile grymt bygge annars! prem lagd! big_smile

Wankel-snubbe
325 Inlägg
22 oktober 2012
Trådstartare
#155
Bockade till två 3mm plåtar idag, blev inte världens snyggaste bock, då jag bara hade skruvstycke tillgängligt smile
Nu kan jag börja med bakåtsträvorna! Gör det något att krysset hamnar ganska långt ner?
Och bör jag fästa bakåtsträvorna i det andra röret, eller ovanpå den bockade plåten?
Alla åsikter är välkomna smile

http://i815.photobucket.com/albums/zz71/Tegheim/My%20Wolvo%20142/IMAG0084.jpg
http://i815.photobucket.com/albums/zz71/Tegheim/My%20Wolvo%20142/IMAG0085.jpg
http://i815.photobucket.com/albums/zz71/Tegheim/My%20Wolvo%20142/IMAG0087.jpg
http://i815.photobucket.com/albums/zz71/Tegheim/My%20Wolvo%20142/IMAG0089.jpg

Mooseville Performance - Tegheim

238 Inlägg
22 oktober 2012
#156
Huvudsaken med krysset är ju att få får ändarna på det över dom tänkta brottpunkterna dvs, hela vägen upp där främre bågen möter huvudbågen och i nedkant vid infästeningen till stötdämparna tror jag skulle fungera i ditt fall smile

Mvh
Ola Ekegren

Wankel-snubbe
325 Inlägg
23 oktober 2012
Trådstartare
#157
Jo, det är så jag tänkt, men jag tyckte själva "korsningen" hamnade ganska lågt. Men samtidigt kanske det kvittar?!

Mooseville Performance - Tegheim

238 Inlägg
23 oktober 2012
#158
det har ingen betydelse i det här fallet smile

Mvh
Ola Ekegren

9 140 Inlägg
23 oktober 2012
#159
Bakåtsträvorna ska ju ligga uppepå hjulhusen så långt ut som möjligt. Sätter du sen krysset mellan där så hamnar korsningen högre upp.


238 Inlägg
23 oktober 2012
#160
Hur är tanken till bakaxeln sen? blir det någon form av watt-link eller panhard?

Mvh
Ola Ekegren


Sök