Angående: Samåkningstråd för Dalarna till BIMMERS OF SWEDEN #2 2012 at Eskilstuna Motorstadion - Lördagen 15 Sept

Head
8 augusti 2012 · 52 Inlägg

Känns lite "mysigare" om det är färre så det går att hålla ihop smile Sen så gäller det att hålla avstånd så vi slipper några krockar på vägen ner. Jag tänker slå fast aktiva farthållaren i röven på bilen framför och låta han hålla farten.

Darkus
8 augusti 2012 ·

Ja..Om vi skull bli jätte många denna gång så kanske det vore bra ide att dela upp oss i 2 grupper. Så en åker lite före. Så vi int blir för många som ligger i kö. För det irriterar en hel del folk tänker jag å så måste dom förbi och gör tok omkörningar som dom där bilarna och lastbilen gjorde förra gången.

Mfive
8 augusti 2012 · 1 393 Inlägg

Bra idé!! Med tanke på att många karavaner kommer samtidigt till Gröndal, så gör det verkligen inget om ni delar upp er.
Blir kö vi ankomst ändå.

CEO @ Bimmers Of Sweden
Head
14 augusti 2012 · 52 Inlägg

Det börjar ta sig med bilen nu inför träffen.

M3 läpp på bakluckan monterad.
Nya fälgar monterade.
Blackline lyktorna beställda och kommer denna veckan.
Lackförseglad förra veckan
Får se om det hinner bli en ny diffusor innan träffen.

Nu ska bara Ok och nav putsas och målas sen är den nog klar inför en ny träff.

Blir vi bara 4 denna gången? Väldigt lite aktivitet här tycker jag.

Mfive
14 augusti 2012 · 1 393 Inlägg

Många är nu "vana" att åka och faktiskt slöar till lite. Sedan har ju långt från alla konto här på Garaget.

Men det är bara att tipsa vidare. Den här träffen blir... ja, gissa! smile

CEO @ Bimmers Of Sweden
Donnief
14 augusti 2012 · 14 Inlägg

Låter trevligt Head, men håller med väldigt lite intresse värkar det som sad

GMC Sierra Classic "Gonzo express" (1977)
Ippe92
15 augusti 2012 · 8 Inlägg

Möter upp er vid BRL kl 06:50

BMW e36 325IA Coupé "Das Gon" (1995)
Darkus
15 augusti 2012 ·

Varit lite osäker om jag kommer iväg än så därför har jag inte legat i så mycket med rekrytering.

Nu ser det bättre ut. Svetsade coiloverserna idag och det gick bra. Rostskydds målning av dom imorrn och montering på Fredag. Så lämna in bilen till verkstad på Tisdag för felsökning och ombesiktning. Sen justering och inlämning till en annan verkstad för inställning av hjulvinklarna.

Så det ser ut som jag håller schemat ändå. Så i helgen lägger jag mer ner tid och sätter jag igång med rekrytera mer folk för samåkning. Ni får hjälpa till ni åxå. Ser ni nån stilig bmw eller har nån kompis som kör bmw, informera om träffen.
Åker minst 3-4 snygga bmw bilar förbi mitt jobb varje dag som jobbar i närheten som jag ska jaga reda på.

Och tror många av dom som åkte med förra gången fick skrämsel hicka prågrund av smällen som hände.
Tror många av dom som var med då kommer åka ner till träffen direkt och skippar samåkningen. MEn via samåkningen blir man ju å träffa mer folk som är från sin region som har samma intresse som man kanske blir polers med.

Det kommer nog garanterat bli smäckfullt med stiliga och coola bmw bilar på träffen denna gång åxå. Har man åkt på denna träff en gång så är man fast smile .

Mfive
15 augusti 2012 · 1 393 Inlägg

Mycket bra och RÄTT sagt!

Den här träffen kommer bli ännu bättre än den förra. Insane är ordet! smile

CEO @ Bimmers Of Sweden
Ippe92
16 augusti 2012 · 8 Inlägg

Yes, kommer en xtra M bil denna gång, funderar på att mappa den där borta med! om dom nu dyker upp med den fina utrustningen smile kommer bli riktigt skojj, detta e ingen träff man får missa!!

BMW e36 325IA Coupé "Das Gon" (1995)
Mfive
16 augusti 2012 · 1 393 Inlägg

Jepp! Får svar efter vårt crewmöte den 26 augusti om bromsbänken kommer finnas där.

CEO @ Bimmers Of Sweden
Darkus
19 augusti 2012 ·

Bortåt 200 bmw bilar härifrån Dalarna på garaget är inbjudna så vi kan bli många. smile
Ska jobba på dom andra 250 sen.

Mfive
19 augusti 2012 · 1 393 Inlägg

Grymt  Bra!!!

CEO @ Bimmers Of Sweden
Darkus
19 augusti 2012 ·

Är det go glass?

Mfive skrev:
Grymt  Bra!!!

Mfive
19 augusti 2012 · 1 393 Inlägg

Yes!!

CEO @ Bimmers Of Sweden
Head
19 augusti 2012 · 52 Inlägg

Äntligen tvättad efter lackbehandligen smile

Nya fälgarna och baklyserna är på också
http://www.garaget.org/?car=291899&image=2867939

Darkus
20 augusti 2012 ·

Fått många nej på mina förfrågningar om dom vill med i samåkningen. Dom får skylla sej själv. Ja skä då åk dit å njuta till 100% som jag gjort varje gång. Får lägga upp nån ny strategi hur jag ska hinna med att kolla alla bilarna. TRor jag tar ytterringen först så rör mej innåt.
Så måst ja ju hinna med att titta på bankörningen åxå. Jaja..få väl fixa det på nå sätt. smile Enda som va lite jobbigt förra gången att vi kom dit hungriga utan att ätit nå så var det jätte kö till käket.
Men vi få smacka i oss vi fika stoppet å handla med oss lite färdkost.

Head
20 augusti 2012 · 52 Inlägg

Personligen så känns det skönt om vi inte blir så många bilar. Säg att vi blir kanske 10 bilar då går det att hålla ihop utan att förstöra för resten av trafiken allt för mycket smile Sen kan man stanna till på frukost stoppet och köpa lite kaffe och bulle osv. Blir bara mysigare hmm

Darkus
20 augusti 2012 ·

Då kör vi på det tyck ja.

steifan DR!FTT3KN!K3R
20 augusti 2012 · 10 427 Inlägg

Darkus skrev:
Fått många nej på mina förfrågningar om dom vill med i samåkningen. Dom får skylla sej själv.

Fäll ner pungen å landa wink wink lol

BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
BMW 325i "M-Sport" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang