1833
Sök

Volvo 740 VR6 TURBO Drift Projekt!

Garage under uppbyggnad!

206 783 Visningar
Projektet avslutat 20 mars 2014
2 415 Inlägg
16 november 2012
#321
tycker svänghjulet ser ut ha en massa småsprickor?

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

1 574 Inlägg
16 november 2012
#322
Tryck_o_pys skrev:
tycker svänghjulet ser ut ha en massa småsprickor?

Det är de jag sa. Det är även blånat = Härdat..
Hade ja varit du så hade ja absolut inte valt att använda de där svänghjulet.. hade hellre letat upp ett i bättre skick och sedan monterat de med den kopplingen du har om inspänningstrycket på lamellen är okej.

Ser sprickorna ut såhär på nära håll? http://www.joker-racing.se/BMW%20540i%2 … 181452.jpg

Isåfall, hitta ett nytt svänghjul...
Senast redigerat av Brago (16 november 2012)


4 261 Inlägg
16 november 2012
#323
OM du är rädd för att växellådan har rasat så kan du ju prova tömma den på olja och se om det kommer ut metallspån/flisor. Det är ju snabbt och lätt gjort. Kom ihåg att rengöra silen till OD också.


1 433 Inlägg
16 november 2012
Trådstartare
#324
Brago skrev:
Tryck_o_pys skrev:
tycker svänghjulet ser ut ha en massa småsprickor?

Det är de jag sa. Det är även blånat = Härdat..
Hade ja varit du så hade ja absolut inte valt att använda de där svänghjulet.. hade hellre letat upp ett i bättre skick och sedan monterat de med den kopplingen du har om inspänningstrycket på lamellen är okej.

Ser sprickorna ut såhär på nära håll? http://www.joker-racing.se/BMW%20540i%2 … 181452.jpg

Isåfall, hitta ett nytt svänghjul...

jo det är fan typ sådär det ser ut! , kan det vara problemet dårå? men låter ju återigen som om att det är kugg som dödar varandra ? kan sprickorna få den effekten ? smile

ps vad för svänghjul ska man leta efter ? samma på alla - motorn är ET motorn smile
Senast redigerat av SylvesterStallone (16 november 2012)


1 574 Inlägg
16 november 2012
#325
SylvesterStallone skrev:
Brago skrev:
Tryck_o_pys skrev:
tycker svänghjulet ser ut ha en massa småsprickor?

Det är de jag sa. Det är även blånat = Härdat..
Hade ja varit du så hade ja absolut inte valt att använda de där svänghjulet.. hade hellre letat upp ett i bättre skick och sedan monterat de med den kopplingen du har om inspänningstrycket på lamellen är okej.

Ser sprickorna ut såhär på nära håll? http://www.joker-racing.se/BMW%20540i%2 … 181452.jpg

Isåfall, hitta ett nytt svänghjul...

jo det är fan typ sådär det ser ut! , kan det vara problemet dårå? men låter ju återigen som om att det är kugg som dödar varandra ? kan sprickorna få den effekten ? smile

ps vad för svänghjul ska man leta efter ? samma på alla - motorn är ET motorn smile

Svänghjulet är ej problemet till detta ljud, är 100% säker på att de är växellådan/överväxeln som är paj då de är ett metalliskt ljud. men om du inte har ett annat svänghjul, stoppa dit koppling osv å montera nya lådan, då märks de snabbt om de ljudet försvinner..


1 433 Inlägg
17 november 2012
Trådstartare
#326
Helvete! kvällen bravader slutade med att lådan är på plats igen och koppling ditsatt! MEN......  Vad har jag gjort för fel när spakfan står såhär i Neutral 
http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/486374_10151152085418170_1680875218_n.jpg

http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/60742_10151152082923170_267520194_n.jpg


och att det fan inte går att växla och Kopplingspedalen är helt slapp (då är cylindern(hydralisk) orörd)
och konstant kopplad liksom intryckt max och faller inte tillbaxs till "avslappnat" läge?   den ligger alltså att pressar längst imot hela tiden!

http://sphotos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/177615_10151152085713170_1463849909_o.jpg

VAD FAN GÖR JAG FÖR FEL tongue börjar bli tokig på detta! simpla grejjer som går fel bara för att dem kan gå fel! som vandligt all hjälp är jag tacksam för!!


PS fick tag i 2 till Penta fälgar idag som lackades mitt i allt idag så det är possitivt!
Senast redigerat av SylvesterStallone (17 november 2012)


490 Inlägg
17 november 2012
#327
du har vänt spaken ett halv varv fel! lossa insex skruven till spaken, ur med sprinten sära staget och spaken från varandra snurra spaken ett halv varv och sätt ihop igen! angående kopplingcylindern prova att öppna luft nippeln och se om den går tillbaka om inte den gör det kollla så inte själva pinnen som trycker på armen har hoppat och och hamnat brevid.

116 hk och en svetsdiff är allt som behövs.

1 433 Inlägg
17 november 2012
Trådstartare
#328
sonaxvax skrev:
du har vänt spaken ett halvt varv fel! lossa insexskruven till spaken ur med sprinten sära spaken från staget snurra spaken ett halvt varv och ihop igen! angående kopplingscylindern prova att lätta på luft nippeln och se ifall den åker tillbaka... om inte så kan de kanske ha hoppat ur och lagt sig snett.

Okey spaken stämmer nog helt! tack så mkt för svar!, Men själva kopplingscylindern åker tebaxs om man trycker till den lite! men det är gaffeln som går in i Växelådan som inte har nån kraft att trycka tebaxs sig själv , ligger ostört i näst intill max intryckt hela tiden yikes ?  vad kan detta bero på ?


2 121 Inlägg
17 november 2012
#329
SylvesterStallone skrev:
sonaxvax skrev:
du har vänt spaken ett halvt varv fel! lossa insexskruven till spaken ur med sprinten sära spaken från staget snurra spaken ett halvt varv och ihop igen! angående kopplingscylindern prova att lätta på luft nippeln och se ifall den åker tillbaka... om inte så kan de kanske ha hoppat ur och lagt sig snett.

Okey spaken stämmer nog helt! tack så mkt för svar!, Men själva kopplingscylindern åker tebaxs om man trycker till den lite! men det är gaffeln som går in i Växelådan som inte har nån kraft att trycka tebaxs sig själv , ligger ostört i näst intill max intryckt hela tiden yikes ?  vad kan detta bero på ?

kan bero på att ena lådan är gjort för att använda wajer å den andra är till för hydralisk du kanske får ta ner lådan å kolla så själva pinnen som trycker in kopplingen går lika dant som den andra gör för dom går ju åt olika hål


1 433 Inlägg
17 november 2012
Trådstartare
#330
Hackev8 skrev:
SylvesterStallone skrev:
sonaxvax skrev:
du har vänt spaken ett halvt varv fel! lossa insexskruven till spaken ur med sprinten sära spaken från staget snurra spaken ett halvt varv och ihop igen! angående kopplingscylindern prova att lätta på luft nippeln och se ifall den åker tillbaka... om inte så kan de kanske ha hoppat ur och lagt sig snett.

Okey spaken stämmer nog helt! tack så mkt för svar!, Men själva kopplingscylindern åker tebaxs om man trycker till den lite! men det är gaffeln som går in i Växelådan som inte har nån kraft att trycka tebaxs sig själv , ligger ostört i näst intill max intryckt hela tiden yikes ?  vad kan detta bero på ?

kan bero på att ena lådan är gjort för att använda wajer å den andra är till för hydralisk du kanske får ta ner lådan å kolla så själva pinnen som trycker in kopplingen går lika dant som den andra gör för dom går ju åt olika hål

menar du gaffeln nu då eller ? smile


1 574 Inlägg
17 november 2012
#331
Om du tar loss gummidamasken runt kopplingsgaffeln, då ser du hur de ser ut där inne..
kopplar den ut hela tiden nu eller gör den inte de alls?


1 433 Inlägg
17 november 2012
Trådstartare
#332
Brago skrev:
Om du tar loss gummidamasken runt kopplingsgaffeln, då ser du hur de ser ut där inne..
kopplar den ut hela tiden nu eller gör den inte de alls?

den kopplar inte ur alls! har nu tagit isär lådan igen! och ser inte vad problmet är ändå!? kan det vara att tryckplattan inte fungerar ?

här är några kort ! har jag kanske satt rund bulten fel under kopplings gaffeln?

http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/534747_10151152926533170_798685614_n.jpg

http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/533669_10151152930443170_668287204_n.jpg

http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/231041_10151152933788170_510689877_n.jpg

är kopplingen monterad åt rätt håll ? yikes

http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/184823_10151152940298170_1849311422_n.jpg

http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/602509_10151152947668170_1928255485_n.jpg

ser nått fel ut på bilderna tycker ni?

testade även att starta bilen på 3:an upphissad och då blev det ett jävla oljud från kardan och den skackar rejält där under! den är rätt monterad , hur fan kan man balancera den då ? börjar bli mer och mer skit inget löst på fanskapet! är min bruksbil nu har ställt av den andra bilen , måste verkligen få detta att lira! alla tips och förslag är välkommna MVH J.J


1 140 Inlägg
17 november 2012
#333
aa det skakar kanske är för att du inte har centrerat kopplingen och det ordentligt? eller..

Lowered cars are like girls and their high heeled shoes. She can't run in them, they're uncomfortable, and incredibly impractical...
But there's no arguing how good she looks in them!

4 261 Inlägg
17 november 2012
#334
Om du inte fått monterat lådan ordentligt, och dragit åt växellådsbalken så kan det bli stora vibrationer i kardan.

Jag körde för några år sedan ner i ett dike i typ 10km/h med båda framhjulen, blev stående på växellådsbalken. Efter det började bilen äta hardyskivor. Kunde inte se något med blotta ögat på balken men bytte den och då försvann problemet.

Så se till att växellådan sitter som den ska. Och även att du har monterat kardanen rätt vid hardyskivan, så du inte satt den "piggen" åt fel håll lr liknande.


9 140 Inlägg
17 november 2012
#335
almqvist__89 skrev:
aa det skakar kanske är för att du inte har centrerat kopplingen och det ordentligt? eller..

Om han har fått dit växellådan så har kopplingen varit centrerad.


1 433 Inlägg
17 november 2012
Trådstartare
#336
Putteliten skrev:
almqvist__89 skrev:
aa det skakar kanske är för att du inte har centrerat kopplingen och det ordentligt? eller..

Om han har fått dit växellådan så har kopplingen varit centrerad.

exakt!


1 140 Inlägg
17 november 2012
#337
Putteliten skrev:
almqvist__89 skrev:
aa det skakar kanske är för att du inte har centrerat kopplingen och det ordentligt? eller..

Om han har fått dit växellådan så har kopplingen varit centrerad.

Okej, då kan han hoppa över det jag skrev smile

Lowered cars are like girls and their high heeled shoes. She can't run in them, they're uncomfortable, and incredibly impractical...
But there's no arguing how good she looks in them!

1 433 Inlägg
17 november 2012
Trådstartare
#338
Men kopplings lamellen kan den monteras åt fel håll ? yikes  det kan nog vara fallet i sånt fall ? är mer gods innåt än utåt!


385 Inlägg
18 november 2012
#339
ser ut som om lamellen är åt fel håll, står på lamellen antingen flywheel side eller gearbox side.

1 574 Inlägg
18 november 2012
#340
Lamellen sitter åt fel håll, bara lossa & vända på den!



Sök