Moistyracings Audi S2 Coupé Goes Bad Boy *Soppasystem draget*

Helt nybyggd topp med alla packningar och givare bytta. Bottendel redan byggd av tidigare ägare. Siktar att få mellan 600-800hk i bilen.
  • 23 Följare
  • 35 239 Visningar
  • Uppdaterades senast 5 juni 2013
RandomHero
19 januari 2013 · 574 Inlägg

Wiell skrev:
stämmer, är en cng spridare. biogas.
Jaså? vore kul att se hur dom funkar då

Ja precis smile
Jag kommer köra med dom så hoppas dom lirar fint wink

Wiell The Deer Hunter
19 januari 2013 · 35 Inlägg

lite mer info då

krockar rådjur och käckar turbos till frukost.
Zorz Touch by U
22 januari 2013 · 910 Inlägg

På Torsdag så börjar det hända saker då får stackarn komma in i värmen hos en vänns verkstad där vi ska gå igenom bilen och se till att få iordning på allting inför sommaren smile Så snart börjar det att dyka upp lite bättre och roligare uppdateringar här big_smile

Bilen måste ju vara klar till karavanen till Elmia big_smile

Touch by U Graphics - Give your car a Touch by U | Dekaler och grafik till din bil
Audi S2 Coupé "TM Racing" (1991)
Audi GT Coupé "Orginal Renovering" (1985)
Zorz Touch by U
7 februari 2013 · 910 Inlägg

En liten uppdatering.. Bilen är nu förflyttad och står inne nu. Så ett komprov gjordes som visade att det inte är helt 100... sad

Så började riva ner front och lycktor för att förbereda inför kamremsbyte samt lyftning utav topp för att kika till allting och byta alla packningar m.m.

https://www1.garaget.org/gallery/images/66/65530/65530-b48403af9af189bc83dd21f5b446556a.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/66/65530/65530-1da215a9e9a193504ed1ce3c0878866e.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/66/65530/65530-3604ad60aa13acd686df94bd6b5de8a4.jpg

Det var allt för tillfället mer kommer i helgen big_smile

Touch by U Graphics - Give your car a Touch by U | Dekaler och grafik till din bil
Audi S2 Coupé "TM Racing" (1991)
Audi GT Coupé "Orginal Renovering" (1985)
Zorz Touch by U
15 februari 2013 · 910 Inlägg

Det händer en hel del på bilen nu. Dockj är jag dålig på att uppdatera denna projekttråd då jag lägger in det på hemsidan direkt från mobilen. http://www.moistyracing.com/projekt/s2-rs Så är ni ivriga att se vad som händer på direkten så bör ni även hålla koll där!

Nu har vi lyft toppen och insett att det behövs en ny. Igår så kom mitt andra paket hem med roligheter! Bilder på allt som hänt kommer under helgen! smile

Senast redigerat av Fprobban (15 februari 2013)

Touch by U Graphics - Give your car a Touch by U | Dekaler och grafik till din bil
Audi S2 Coupé "TM Racing" (1991)
Audi GT Coupé "Orginal Renovering" (1985)
RandomHero
15 februari 2013 · 574 Inlägg

Gött smile

SibbSon Mr. AUDI !
18 februari 2013 · 642 Inlägg

Kämpa på! pren lagd! cool

Four Rings To Rule Them All!
Fiat Ducato 2,5TD "Vika Transport" (1996)
Volkswagen Corrado VR6 "The DeviL" (1995)
Zorz Touch by U
18 februari 2013 · 910 Inlägg

kan meddela att jag ligger efter när det gäller uppdateringar här på Garaget sad Har iaf en ny topp nu och den ska på planing osv imorrn.

Jag har haft så fullt upp med företaget och lagt upp en webbshop så därför det blivit dåligt med Uppdateringar! Men ändringar skall det bli! smile

Touch by U Graphics - Give your car a Touch by U | Dekaler och grafik till din bil
Audi S2 Coupé "TM Racing" (1991)
Audi GT Coupé "Orginal Renovering" (1985)
Zorz Touch by U
2 maj 2013 · 910 Inlägg

Efter en lång tids icke uppdaterande här så komemr en lite uppdatering med att allting är ihop plockat men bilen startar inte.. Så vi har bytt allting som de flesta har sagt att det kan vara men utan resultat..

Så nu kommer det bli att lämna iväg bilen till någon som kan felsöka mer och oftare än jag själv då suget att få ut denna stackare börjar bli enormt! big_smile
Ska försöka göra en bild uppdatering på hur allting ser ut just nu osv smile

Touch by U Graphics - Give your car a Touch by U | Dekaler och grafik till din bil
Audi S2 Coupé "TM Racing" (1991)
Audi GT Coupé "Orginal Renovering" (1985)
Wiell The Deer Hunter
2 maj 2013 · 35 Inlägg

vad är problemet?

krockar rådjur och käckar turbos till frukost.
Zorz Touch by U
3 maj 2013 · 910 Inlägg

Wiell skrev:
vad är problemet?

Jag vet inte har ingen Gnista å spridarna öppnar inte. Soppa komemr till railen men inte längre.
Jag har bytt Hallgivare, fördelare & Rotor, trigger, tändkablar m.m.

Touch by U Graphics - Give your car a Touch by U | Dekaler och grafik till din bil
Audi S2 Coupé "TM Racing" (1991)
Audi GT Coupé "Orginal Renovering" (1985)
Wiell The Deer Hunter
3 maj 2013 · 35 Inlägg

orginal sprut?

krockar rådjur och käckar turbos till frukost.
Zorz Touch by U
3 maj 2013 · 910 Inlägg

Japp det är det. Ska i med ett Vems men ville se att den startade och gick efter topprenoveringen hmm Har nollat motorn flera gånger så det kan inte vara det heller.

Touch by U Graphics - Give your car a Touch by U | Dekaler och grafik till din bil
Audi S2 Coupé "TM Racing" (1991)
Audi GT Coupé "Orginal Renovering" (1985)
Wiell The Deer Hunter
3 maj 2013 · 35 Inlägg

Fprobban skrev:
Japp det är det. Ska i med ett Vems men ville se att den startade och gick efter topprenoveringen hmm Har nollat motorn flera gånger så det kan inte vara det heller.

ok, men gör så att du stoppar i vemset så du kan ser varv signal och sånt lättare. lättare om man ska felsöka

krockar rådjur och käckar turbos till frukost.
Wiell The Deer Hunter
3 maj 2013 · 35 Inlägg

bara en fråga, du har inte nollat fördelaren ett varv fel?
en miss många har gjort

krockar rådjur och käckar turbos till frukost.
Zorz Touch by U
3 maj 2013 · 910 Inlägg

Wiell skrev:
bara en fråga, du har inte nollat fördelaren ett varv fel?
en miss många har gjort

Hur menar du med ett varv fel?
Har haft 4st att dubbelkollat den åt mig för att vara på säkra sidan å den sitter som den ska enligt dom jag blandat in =/

Touch by U Graphics - Give your car a Touch by U | Dekaler och grafik till din bil
Audi S2 Coupé "TM Racing" (1991)
Audi GT Coupé "Orginal Renovering" (1985)
Wiell The Deer Hunter
3 maj 2013 · 35 Inlägg

du har säkert koll på det, men du kan inte nolla fördelaren mot veven utan måste kolla så kammarna står nollade med.

krockar rådjur och käckar turbos till frukost.
Zorz Touch by U
3 maj 2013 · 910 Inlägg

Wiell skrev:
du har säkert koll på det, men du kan inte nolla fördelaren mot veven utan måste kolla så kammarna står nollade med.

Ja precis, detta är gjort nollat motorn och sedan nollat in fördelaren smile
Men ska stoppa i vemset å hoppas att det säger något... :S ananrs vet jag inte

Touch by U Graphics - Give your car a Touch by U | Dekaler och grafik till din bil
Audi S2 Coupé "TM Racing" (1991)
Audi GT Coupé "Orginal Renovering" (1985)
Wiell The Deer Hunter
4 maj 2013 · 35 Inlägg

Har du mätt så att du har ström ut till spridarkontakterna?

krockar rådjur och käckar turbos till frukost.
Zorz Touch by U
6 maj 2013 · 910 Inlägg

Har testat med en diod för att se om triggern fungerar som den ska och dioden blinkar inte... Så får antagligen ingen ström till Spridarna.

Mvh

Touch by U Graphics - Give your car a Touch by U | Dekaler och grafik till din bil
Audi GT Coupé "Orginal Renovering" (1985)
Audi S2 Coupé "TM Racing" (1991)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang