Effektshopen.se - Bra eller bluffigt ?

mrgibson
21 juli 2012 · 2 Inlägg

Hej, hoppas jag postar rätt!

Jag tänkte trimma min Audi och fann detta företaget via googles annonseringssystem.

Har försökt googla på information om deras produkter men inte hittat något riktigt...

Är det någon som har erfarenhet om effektshopen.se ? deras chip, livsfarliga för motorn eller bra grejer ?


//

GIBSON

FLindgren
21 juli 2012 · 5 089 Inlägg

Verkar inte finnas ett tele.nr till dom på deras hemsida. Verkar inte speciellt seriöst den dagen man ska reklamera något och man kan bara skicka mail till dom.

\Lindgren
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
jjpl
21 juli 2012 · 254 Inlägg

Har oxå kikat på företaget men vågar ej köpa.. som sagt inget tele-nr ens..

Volvo S70R (1998)
Mack Forum- och sitemoderator
21 juli 2012 · 26 114 Inlägg

Snart kommer en nybliven användare vars förstainlägg blir i denna tråden, och där han eller hon förklarar att sidan är det bästa som finns och effekten blir skyhög med deras produkter..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Evildan
21 juli 2012 ·

Mack skrev:
Snart kommer en nybliven användare vars förstainlägg blir i denna tråden, och där han eller hon förklarar att sidan är det bästa som finns och effekten blir skyhög med deras produkter..

WORD!!
nu var du tamejfan http://klockren.nu/

Mack Forum- och sitemoderator
21 juli 2012 · 26 114 Inlägg

Evildan skrev:

Mack skrev:
Snart kommer en nybliven användare vars förstainlägg blir i denna tråden, och där han eller hon förklarar att sidan är det bästa som finns och effekten blir skyhög med deras produkter..

WORD!!
nu var du tamejfan http://klockren.nu/

Tänkte det är lika bra att säga det innan någon oförsiktig själ här blir lurad, snäll som man är.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
trippelturbo Trucker
21 juli 2012 · 2 710 Inlägg

Pluspoäng till dig Mack. Behövs flera såna som du smile

Fart missbrukare
mrgibson
22 juli 2012 · 2 Inlägg

Mack skrev:
Snart kommer en nybliven användare vars förstainlägg blir i denna tråden, och där han eller hon förklarar att sidan är det bästa som finns och effekten blir skyhög med deras produkter..

Tyvärr inte!

Söker bara om någon är erfaren om produkten, och ursäkta om jag är nykomling här på sidan. Skapade en användare här för att ni "bilfolk" kanske har mer koll på sådana kanske bluff företaget eller bra företag än vad jag själv har.. Sitter inte med intresset riktigt! Men eftersom många säger att det blir lägre bränsle förbrukning bland annat så är man sugen på ett chip!

Men tack så mycket smile

cpu1337
22 juli 2012 · 766 Inlägg

mrgibson skrev:
Hej, hoppas jag postar rätt!

Jag tänkte trimma min Audi och fann detta företaget via googles annonseringssystem.

Har försökt googla på information om deras produkter men inte hittat något riktigt...

Är det någon som har erfarenhet om effektshopen.se ? deras chip, livsfarliga för motorn eller bra grejer ?


//

GIBSON

man handlar inte av ett sånt företag.. som det sägs är det för bra för att vara sant så är de dåligt:)

Mack Forum- och sitemoderator
22 juli 2012 · 26 114 Inlägg

mrgibson skrev:

Mack skrev:
Snart kommer en nybliven användare vars förstainlägg blir i denna tråden, och där han eller hon förklarar att sidan är det bästa som finns och effekten blir skyhög med deras produkter..

Tyvärr inte!

Söker bara om någon är erfaren om produkten, och ursäkta om jag är nykomling här på sidan. Skapade en användare här för att ni "bilfolk" kanske har mer koll på sådana kanske bluff företaget eller bra företag än vad jag själv har.. Sitter inte med intresset riktigt! Men eftersom många säger att det blir lägre bränsle förbrukning bland annat så är man sugen på ett chip!

Men tack så mycket smile

Haha, var inte dig jag åsyftade.
Hade väntat mig att det skulle komma nån i efterhand och kommentera om hur bra sidan är..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
mrperfektion
29 juli 2012 · 132 Inlägg

Ingen med erfarenhet ? Är även sugen på att kirra ett chip utav dem!

Volvo 850R "Autotech Performance" (1995)
nixon89 klabbarpan
29 juli 2012 · 3 041 Inlägg

Alla siffror på optimerade program (trimchip) är uppskattade. Inga effektsiffror garanteras, avvikelser kan förekomma. Kunden ansvarar själv för användning av produkten.


Låter ju jätte seriöst...

Volvo 940 T5 "Tss racing" (1991)
Volvo V70 "Blöjexpressen" (2006)
nyblivenanvandare
30 juli 2012 · 1 Inlägg

Jag skriver mitt "förstainlägg" (och säkert sista) här.
Jag hänger inte på forum eftersom det ibland tyvärr bara blir pajkastning och skitsnack.
Vilket den här tråden är ett bra exempel på..

Jag driver effektshopen.se och vill iallafall ge mina kommentarer.

FLindgren skrev:
Verkar inte finnas ett tele.nr till dom på deras hemsida. Verkar inte speciellt seriöst den dagen man ska reklamera något och man kan bara skicka mail till dom.
alpis skrev:
Har oxå kikat på företaget men vågar ej köpa.. som sagt inget tele-nr ens..

Som svar till FLindgren och alpis:
Naturligtvis ska jag ha telefonnummer (och även org nr) på sidan.
Jag har inte tänkt på att det har med trovärdighet att göra.
Jag tackar för tipset och ska lägga in detta asap.

Mack skrev:
Tänkte det är lika bra att säga det innan någon oförsiktig själ här blir lurad, snäll som man är.

Som svar till Mack:
OM jag hade lurat någon så hade nog tråden handlat om honom (eller henne)
Webshopen har funnits i snart 2 år och det skulle inte vara hållbart om jag lurade folk.
Dessutom är det säkert lättare att lura mig än tvärtom eftersom jag erbjuder fakturaköp.
Alltså testa först, betala sen.

cpu1337 skrev:
man handlar inte av ett sånt företag.. som det sägs är det för bra för att vara sant så är de dåligt:)

Som svar till cpu1337:
Berätta gärna för mig och alla andra vad som är: "för bra för att vara sant"
Suck.

nixon89 skrev:
Alla siffror på optimerade program (trimchip) är uppskattade. Inga effektsiffror garanteras, avvikelser kan förekomma. Kunden ansvarar själv för användning av produkten.
Låter ju jätte seriöst...

Som svar till nixon89:
Jag tycker att det är seriöst att skriva EXAKT som det är.
Då jag inte har bänkat varenda bil efter chipning så har jag uppskattat effektökningen.
Mest för att ge en fingervisning till intressenter.
Det är dock inget taget ur luften, man kan räkna ut ungefärlig effekt utifrån grundförutsättningarna
och vad och hur mycket man ändrar. Framförallt på en bil med laddtryck.
Ingen kan garantera en effekt eftersom alla motorer är olika slitna osv.

"Kunden ansvarar själv för användning av produkten." Är mer en "juridisk text"
för att undgå ansvar för fortkörningar och försäkringsärenden mm.

Tack för ordet.

Mvh Magnus Melander
effektshopen.se

Mack Forum- och sitemoderator
30 juli 2012 · 26 114 Inlägg

nyblivenanvandare skrev:
Mack skrev:
Tänkte det är lika bra att säga det innan någon oförsiktig själ här blir lurad, snäll som man är.

Som svar till Mack:
OM jag hade lurat någon så hade nog tråden handlat om honom (eller henne)
Webshopen har funnits i snart 2 år och det skulle inte vara hållbart om jag lurade folk.
Dessutom är det säkert lättare att lura mig än tvärtom eftersom jag erbjuder fakturaköp.
Alltså testa först, betala sen.

Snälla du. Du som inte hänger på forum - lär dig ironi när du ser/hör eller läser det.
Jag känner dig inte. Du är säkert seriös, men det hade inte varit första gången - eller sista - om någon hade gjort såsom jag skrev tidigare i tråden.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Anderholm
30 juli 2012 · 613 Inlägg

måste dock säga att där jag köpte dyra fina vindavvisare det företaget har funnits länge och de sakerna jag köpte där va under all kritik felsågat skillde 4 mm på vindavvisarna bak sen såg man nästan igenom de,
sen tog det nästan 4 veckor att få tillbaka pengarna trots att jag retunerade samma dag jag hämtade ut paketet..
så ja att firmor har funnits längre än 2 år gör de inte mer seriösa för det.
Dock fick jag mina pengar tillbaka men det kostade mig också en massa tid i önödiga telefonsamtal där ägaren hade otroligt många undanflykter.

massa tjafs och undanflykter hör till vardagen idag när man beställer från olika nätleverantör. därför SKA man dra sig för att beställa från olika ställen utan att kolla upp det först.

Volvo 745-GL "AnDerHoLm" (1992)
mrperfektion
30 juli 2012 · 132 Inlägg

nyblivenanvandare skrev:
Jag skriver mitt "förstainlägg" (och säkert sista) här.
Jag hänger inte på forum eftersom det ibland tyvärr bara blir pajkastning och skitsnack.
Vilket den här tråden är ett bra exempel på..

Jag driver effektshopen.se och vill iallafall ge mina kommentarer.

FLindgren skrev:
Verkar inte finnas ett tele.nr till dom på deras hemsida. Verkar inte speciellt seriöst den dagen man ska reklamera något och man kan bara skicka mail till dom.
alpis skrev:
Har oxå kikat på företaget men vågar ej köpa.. som sagt inget tele-nr ens..

Distansavtalslagen, känner du till den?

    Information innan ett avtal ingås
    6 § I rimlig tid innan ett distansavtal ingås skall näringsidkaren ge information om
    1. sitt namn och sin adress,
    .
    .
    massa text borttagen
    .
    .
    Informationen skall ges klart och begripligt och på ett sätt som är anpassat till det medel för distanskommunikation som används.

Här kommuniceras det via en hemsida och då ska det stå klart och tydligt, man ska inte behöva ringa och fråga. Är det din firma?

Det finns visst en e-handelslag också.

http://www.konsumentverket.se/Lag-ra...-handelslagen/

    Krav på information
    Lagen ställer ett antal krav på att säljaren ska lämna viss information till dig som köpare.
    Namn, adress och e-postadress till säljaren ska finnas på webbplatsen där du handlar. Även organisationsnummer ska finnas om säljaren har ett sådant.

"Kunden ansvarar själv för användning av produkten." Är mer en "juridisk text"

Detta låter mer som att du inte lämnar någon som helst ansvar över om dina chip ger för lite bränsle,luft m.m och kundens motor råkar gå åt helvete.

Klart en e-butik kan ha funnits i tio år om det är så, enligt allabolag.se skall du dessutom inte ha sålt så mycket vilket förfrågar mig hur många chip du egentligen sålt.

Jag hade faktiskt tänkt testa chip från dig, men tvekade eftersom jag inte hittar någon information om företaget, ingen kund som skriver något om er, så är det svårt att lita, att anlita någon att programmera om en styrbox kan gå åt helvete, och vart är ersättningen ? Det finns ingen.

Ingen vet hurpass duktig du är på att programmera, där ligger anledningen varför jag inte vågar köpa ett chip av dig.


Peter

Volvo 850R "Autotech Performance" (1995)
jjpl
5 augusti 2012 · 254 Inlägg

Ja finns inga uppgifter på sidan förutom e-post och bankgiro. Olagligt att bedriva ett företag på detta sättet ju :s

Volvo S70R (1998)
torpis Forummoderator
6 augusti 2012 · 10 572 Inlägg

nixon89 skrev:
Alla siffror på optimerade program (trimchip) är uppskattade. Inga effektsiffror garanteras, avvikelser kan förekomma. Kunden ansvarar själv för användning av produkten.


Låter ju jätte seriöst...

Faktiskt det mest seriösa hitintills.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
torpis Forummoderator
6 augusti 2012 · 10 572 Inlägg

mrperfektion skrev:
Detta låter mer som att du inte lämnar någon som helst ansvar över om dina chip ger för lite bränsle,luft m.m och kundens motor råkar gå åt helvete.

Peter

Men det är ju rätt att göra så, hur skall någon annan kunna garantera att din bil är fullt frisk?  Om du rullar in med igen satt bränslefilter och din bil spikar sönder sig så är det ju inte chippets fel utan "ditt" fel.   Det är liksom så det funkar, även om det är irriterande.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
mrperfektion
6 augusti 2012 · 132 Inlägg

torpis skrev:

mrperfektion skrev:
Detta låter mer som att du inte lämnar någon som helst ansvar över om dina chip ger för lite bränsle,luft m.m och kundens motor råkar gå åt helvete.

Peter

Men det är ju rätt att göra så, hur skall någon annan kunna garantera att din bil är fullt frisk?  Om du rullar in med igen satt bränslefilter och din bil spikar sönder sig så är det ju inte chippets fel utan "ditt" fel.   Det är liksom så det funkar, även om det är irriterande.

Absolut, men jag sa bara vad det mer låter som wink Sen att företaget inte har en enda kund referens att lämna ut vet man inte hur pass lyckade chippen är.

Peter

Volvo 850R "Autotech Performance" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang