Vad tror ni om min VW? (Ryker)

Jockesoder
26 september 2006 · 8 Inlägg

Tjena. Då var det dags igen. Har byttat ventilkåpspackningen för att den läckte. Märkte det av att det rök från grenröret och luktade bränd olja. Packningen är som sagt bytt, samt gjorde en motortvätt. (Avfettning o vattenslang) Nu läcker han ej där, men det ryker än. Kan det vara gammal olja? kommer ej åt grenröret på min bil o tvätta utan bara insuget. Nu när jag ha tvättat den, för att sen torka det med tryckluft så rycker bilen vitt. Vatten. Vad tror ni om det? Kan det vara någon por i grenröret eventuellt? Spolade ordentligt där.
Sen undrar jag om där går någon olja i insprutningspumpen? Isf. kanske den ev läcker där, men nu är det torrt bara att det rycker från grenröret. (Vitt luktar avfettning) Samt att det rycker där bak, det gjorde den inte innan motortvätten en kvart innan så om han bara hade fått gå så skulle det nog klara sig.
Tycker ni jag skall låta bilen gå så att oljan o avfettningen bränns av från grenröret?  Plocka av allt hoppar jag om jag slipper.

Hoppas på svar

MVH Jocke

stilren personbilstekniker
26 september 2006 · 147 Inlägg

Torligtvis är det nog bara lite rester från motor tvätten å oljan. Fast sluter det inte ryka efter ett tag kan det vara värt att kolla upp det.

Jockesoder
26 september 2006 · 8 Inlägg

Japp! de tror ja med. Men man oroar fan sig. Han tickar lite nu me :S Köpa den? smile

pv-rules kung
2 oktober 2006 · 52 Inlägg

om avgaserna e vita när bilen e varm så kan det varit topplockspackningen som har vittrat sönder, först läcker det olja å läcker ut på grenrören å steg två läcker vatten in till oljan,,kolla oljestickan å håll koll på avgaserna.
men kokar den inte så e d kanske långsökt men d händer att det blir så här.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang