27 september 2006
Trådstartare
Hejsan alla !
Jag har gor lite bus men endast lite...
Det jag gort på bilen är chipp, 3,5 tum från turbon med öppet filter och race katt.... ska nu fixa den lite till men vill ha lite tips och råd av folk som vet lite om volvo motorer..... har trimmat en hel del bilar för så det vore trevligt om folk som vet vad dom pratar om svarar....
i nu läget laddar bilen 1 bar och går som ett skållat troll, turbon orkat trycket hela vägen men dock så har jag spikningar i motorn, ska byta ut så att jag får en bättre bränsle regulator då det är orginal som sitter på nu..... fick med en pys ventil med chippena som sitter påp nu.... den är lite uppborrad då den orginala ventilen bara laddar 0,8..... ska lämna in bilen nu för servise och frågan är om man kan ställa på laddtrycket mer om man fixar till spikningarna.... ??? hadde en saab innan som laddade 1,8 och den motorn klarade det... men klarar volvo det ? måste jag byta till bätre spridare ocg vad i så fall gör det för nytta ? har funderat på att byta kam men motorn har går 25 så av vaktar med det då det kan trycka på för mycket.... hoppas nån här kan ge mig goda råd (som vet vad dom pratar om ) pma mig gärna då jag inte altid hinner följa med alla trådar Mvh Alex
Speed limit are only for pussy