4452
Sök

Till alla som bytt till öppet filiter, Volvo 740 turbo

602 Inlägg
8 augusti 2012
Trådstartare
Tjena, funderat på en grej ett tag, så jag frågar er här nu.
På min Volvo 740 turbo är de öppet filter (så klart)
Och Vevhusvent slangen går bara ut i intet där org luftburken satt.
Men lixom hur brukar folk som bryr sej göra för att få det slutet?
Har börjat störa mej lite på att man luktar lite epa efter att man kört med rutan nere en varm dag.
Och det kan inte vara så nyttigt som frukostflinger precis att andas in det heller va.

Mnh Nyman

i will make you a offer, you can't refuse... //Vito Corleone

Bärs!
3 456 Inlägg
8 augusti 2012
Ööhm.. vad är det för slang? Jag har ingen vevhusvent i min burk, och jag kan inte påminna mig om att jag någonsin sett någon B230ET/FT/FK som har det? :S

Garaget.org peakade 2008.

602 Inlägg
8 augusti 2012
Trådstartare
Aga_Diff skrev:
Ööhm.. vad är det för slang? Jag har ingen vevhusvent i min burk, och jag kan inte påminna mig om att jag någonsin sett någon B230ET/FT/FK som har det? :S

Slangen grå från vevhusvent "burken" under insuget, så går den tvärs över motorn och ska gå rakt in i org luftfilter burken.
Min är en 87a så de är ifrån b230et även fast jag bytt motor, men FT/FK måste ha något liknande

Bärs!
3 456 Inlägg
9 augusti 2012
Nyman_ skrev:
Aga_Diff skrev:

Slangen grå från vevhusvent "burken" under insuget, så går den tvärs över motorn och ska gå rakt in i org luftfilter burken.
Min är en 87a så de är ifrån b230et även fast jag bytt motor, men FT/FK måste ha något liknande

Hmm, på min motor (och alla andra turbomaskiner jag sett) så går den in i slangen mellan LMM -> Turbo, inte till luftburken...

Garaget.org peakade 2008.

766 Inlägg
9 augusti 2012
den slangen ska gå till slangen mellan lmm och turbo, men nån har väll trimmat och tagit bort den där ifrån:)

602 Inlägg
11 augusti 2012
Trådstartare
Haha ofan okej, får se oo de är något som är pluggat då, eller hur jag ska göra.
För någonstans ska jag göra av den iaf, och insuget låter inte som en bra ide iaf, då lär de väl bli tryck ner i skiten istället

766 Inlägg
11 augusti 2012
Nyman_ skrev:
Haha ofan okej, får se oo de är något som är pluggat då, eller hur jag ska göra.
För någonstans ska jag göra av den iaf, och insuget låter inte som en bra ide iaf, då lär de väl bli tryck ner i skiten istället

nej det blir inte tryck det suger ju i slangen före turbon, därför sitter den där på turbomodellerna istället för direkt till insuget som på gl.

Sök