Bilprovningen problem bilen läcker olja

YööA
29 september 2006 · 607 Inlägg

Jag har bokat tid för besikning nu på tisdag,  och undrar om bilen läcker olja, tar den sig igenom ? Det droppar smått från trågen !

Brynäs tigers
Bullo Mazda 3 MPS, bilder på gång!
29 september 2006 · 1 852 Inlägg

man kan ju alltid hålla tummarna! om dom påpekar det så kan du säga att du precis bytt olja och att du måste ha spillt lite

man lever bara en gång så lev väl!
YööA
29 september 2006 · 607 Inlägg

Går det inte att sätta silvertejp just innan eller nåt sånt ?

Brynäs tigers
Bullo Mazda 3 MPS, bilder på gång!
29 september 2006 · 1 852 Inlägg

YööA skrev:
Går det inte att sätta silvertejp just innan eller nåt sånt ?

testa, gör rent med bensin innan så det fäster

man lever bara en gång så lev väl!
Mafghan
29 september 2006 · 353 Inlägg

Min gick inte igenom. Han sa att det var oljetrågspackningen som va kass, bytte och åkte dit igen, men det fortsatte läcka. Den andra killen såg ett minihål i tråget och vi kom fram till att man kan spackla igen skiten....så han släppte igenom det.

Men generellt och enligt reglerna så blir det 2:a på det då man smutsar ner där bilen står parkerad...

Enjoy....
Nore
29 september 2006 · 64 Inlägg

Motortvätt ganska precis innan, brukar funka

Sällan Pinkar En Trä Häst
Karlzzon The One Evolution
29 september 2006 · 1 627 Inlägg

YööA skrev:
Jag har bokat tid för besikning nu på tisdag,  och undrar om bilen läcker olja, tar den sig igenom ? Det droppar smått från trågen !

Torka av ordentligt precis innan så borde det funka

Fäll ner pungen och landa
YööA
29 september 2006 · 607 Inlägg

Så annars kan dom underkänna bilen ? Det små droppar lite grann.Man får nog testa med silvertejp istället !

Brynäs tigers
Eliza Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
29 september 2006 · 991 Inlägg

killens polo läckte, vi torka av innan bes så den gick igeonom me blanka smile

Varför följa strömmen när de bränner mer kalorier att simma motströms?
www.mondoblog.se/misscarbon
Dodge Magnum SRT8 "VORTECH" (2006)
YööA
29 september 2006 · 607 Inlägg

Någon som vet om Spaken, som gör att man öppnar huven med Inne i bilen alltså, Om vajjern har gått sönder, och man kan öppna underifrån eller bara lägger dit huven . Går bilen igen då ?

Brynäs tigers
stilren personbilstekniker
30 september 2006 · 147 Inlägg

Huven måste gå att stänga ordentligt samt gå att öppna annars går den nog inte igenom. Om dom inte är för petiga så kanske det går å dra något snöre eller nåt, dom vill ju gärna öppna huven å kolla lite.
Ang oljan så brukar det räcka att motortvätta lite precis innan bes. Jag besiktade min och och det droppade nästan på bes gubben men han mäkte inget smile

Landin Motorentusiast
30 september 2006 · 4 Inlägg

Jag trodde att det bara är seriöst folk ute på denna sida. Men alla ni har ju bevisat motsatsen.

Gör en motortvätt kör ett par mil, kolla vart det läcker ifrån och fixa skiten istället. det kan ju inte vara så jävla svårt.

Bullo Mazda 3 MPS, bilder på gång!
30 september 2006 · 1 852 Inlägg

Landin skrev:
Jag trodde att det bara är seriöst folk ute på denna sida. Men alla ni har ju bevisat motsatsen.

Gör en motortvätt kör ett par mil, kolla vart det läcker ifrån och fixa skiten istället. det kan ju inte vara så jävla svårt.

det var ju trådskaparen sj som kom med ett oseriöst förslag (silvertejp) inte fan ger vi han tippsen att göra en komplett motortvätt och svetsa igen hålet...

man lever bara en gång så lev väl!
YööA
30 september 2006 · 607 Inlägg

Oj då vad vissa blir upprörda för att man kommer med olika förslag, Ska bara säga att det att trågen är bytt i dag !!!!

Brynäs tigers
Malmoe SSS -12
1 oktober 2006 · 3 217 Inlägg

Det får vara blött av olja under bilen, sålänge det inte droppar under besiktningen... Så säger reglerna iallafall! I varje fall så finns det sådana tätningsmedel för just sådana händelser, finns att köpa bland annat på Mekonomen, men säker exakt överallt... Har bara råkat uppmärksamma det just där!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang