Volvo 240 bromspedalen åker i golvet, vad är fel?

Mercedesturbodiesel Sothora <3
11 november 2012 · 1 201 Inlägg

Du har luft kvar i systemet!!!!!!

Bildemonterare samt egen verkstad. !
Mercedes 320 cdi "Powersmoke garage" (2001)
dawwe ...has left the building...
12 november 2012 · 4 474 Inlägg

strandberg31 skrev:
förlåt för de! servot bygger upp tryck när motorn är avstängd! pedalen ska sen sjunka när han startar bilen!

Hur går det strandberg31? Har du "byggt upp tryck" än big_smile ?

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
strandberg31
13 november 2012 · 2 419 Inlägg

dawwe skrev:

strandberg31 skrev:
förlåt för de! servot bygger upp tryck när motorn är avstängd! pedalen ska sen sjunka när han startar bilen!

Hur går det strandberg31? Har du "byggt upp tryck" än big_smile ?

de vet du!

Nissan Skyline R33 GTST "MINTY" (1994)
dawwe ...has left the building...
13 november 2012 · 4 474 Inlägg

Ja det gör jag smile ...Inte bygger servon tryck eller vakuum iaf. Men absolut jag vet vad du syftar på när du säger så, men det har inget med servon att göra. Servon har en uppgift, att "förstärka pedalkraften".

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
strandberg31
13 november 2012 · 2 419 Inlägg

dawwe skrev:
Ja det gör jag smile ...Inte bygger servon tryck eller vakuum iaf. Men absolut jag vet vad du syftar på när du säger så, men det har inget med servon att göra. Servon har en uppgift, att "förstärka pedalkraften".

Men varför hänga upp sig på ord då? tryck kalla de vad du vill trycker du på bromspedalen med motorn avstängd blir det ett motstånd som försvinner när du startar bilen! om servot nu funkar!

Nissan Skyline R33 GTST "MINTY" (1994)
dawwe ...has left the building...
13 november 2012 · 4 474 Inlägg

Ja pedalen blir stum, men det är för att du TÖMMER servon på "vakuum" (undertryck). Att den sedan sjunker när man startar motorn beror på att servon "hjälper till att trycka hårdare på bromspedalen". Inget annat. Du bygger inget tryck genom att trampa på bromspedalen som du skrev. Rätt ska vara rätt.

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang