3957
Sök

Ecomätaren på 940 turbo -98 slutat funka, och rattnavs problem.

JFfoto
25 augusti 2012
Trådstartare
Min ecomätare på 940in har lagt av, vetinte om det ska vara så heller men när jag gasade till ganska hårt så snurra den ett helt varv? men de va inte då den gick sönder.. den la av nån dag senare :p gjorde inget speciellt då.

Kan det vara någon vaccumslang eller något? vart sitter den inkopplad?
Senast redigerat av Kalltkaffe (25 augusti 2012)

2 266 Inlägg
25 augusti 2012
Går en slang från insuget in i kupen till mätaren.

svetsdiff !!!

JFfoto
25 augusti 2012
Trådstartare
PMPerformance skrev:
Går en slang från insuget in i kupen till mätaren.

Okej, så borde lossnat från någon av ändarna isåfall, eller så är själva mätaren trasig?

2 266 Inlägg
25 augusti 2012
Japp de kan de ha gjort troligast är nog bakem mätaren för de sitter ingen klämma där har för mig

svetsdiff !!!

JFfoto
25 augusti 2012
Trådstartare
Tackar smile

JFfoto
25 augusti 2012
Trådstartare
Ännu en fråga, navet till ratten min sitter väldigt löst, låter illa om man ska upp med blinkersna eller så, ba skakar.. det sitter ju fyra skruvar, två uppe och två på undersidan.. har skruvat åt dessa så mycket som de går.. men fortfarande glappar det..

Tror plasten sitter fast runtom, men det är nog själva innehållet, där skruvarna sitter fast som glappar.. så att plasten följer med.. hänger ni med? :p

Har airbag i ratten med..

Edit: kan tillägga också att det knäpper till när man styr ibland också.. nästan rädd att rattlåset ska gå i :p det kommer från navet..
Senast redigerat av Kalltkaffe (25 augusti 2012)

2 266 Inlägg
25 augusti 2012
Är blinkersspaken trasig då alltså inne va rattstången.  Vill du lös med ratten? i så fall sitter de två torx skruvar  bakifrån, ser hålen om man vrider ratten ett kvart varvs åt höger och vänster, behövs lite halvlånga torx mejslar typ T25 eller T27 var de, tänk på att ha loss batteripolen när du plockar med air bagen.

svetsdiff !!!

Sök