Ittas
1 oktober 2006
· 57 Inlägg
steffe67 skrev:
Ittas skrev:
Jag har en SAAB 9000 97:a LTT..
Har chippat den också.. Undrar om det är någon som också chippat sin och i så fall undrar
om motorn bröt pga turbon överladdar.. jag vet hur jag ska åtgärda felet, men nyfiken på vilket laddtryck ni låg på när motorn bröt.. vet att de är en LTT men att motorn ska bryta vid 0.8 bar låter lite.. tacksam för alla svar
min är laddtrycks spärren bort programerad på men orginal provade jag o fuska upp trycket o då bröts det vid 0,75 bar tror jag .. du har ju "röda" spridare o de pallar mer i laddtryck än 0,8 bar
okej.. ger jag han fullt efter 3000 rpm så bryter han inte och då håller jag ca 0.6 bar hela vägen..
men segdrar jag bilen, alltså trycker fullgas i 4:an 5:an på låga varv så bryter han vid 0.8..
en kompis till mig hade en annan 9000 fast FTT, men hans bröt också och de tyckte han var konstigt, så han byta tändningsmodulen och de funkade, de löste hans problem. så jag hade en över så bytade idag. laddet höjdes till 0.9 och då bröt han inte. men bilen gick orent som fan. vad kan de vara?