4418
Sök

VW Golf Vr6 -94 tvekar vid gas IBLAND

Officiell Däcksparkare
919 Inlägg
30 augusti 2012
Trådstartare
Polaren köpte en VR6 -94 för ett par dagar sedan. Nu börjar problemen krypa fram och det största problemet lyder:

Motorväg,påfart. Fullgas-acceleration och bilen rycker vid högre varv (typ 4-5.5k RPM) men detta sker bara ibland. Det känns även som sexan inte har de där 170+hk den skryter om. Så vad kan felet vara?

Bytt: Tändstift och kablar.

Igensatt Katalysator?
Igensatt bränslefilter?
Dålig lamdasond?
Igensatt luftfilter (är jag dock tveksam till!)

Tack på förhand!

Say 'what' again, I dare you, I double dare you motherfucker, say what one more Goddamn time!
Mina inlägg representerar bara mig själv, och är inte alltid helt genomtänkta eller seriösa!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3093502

587 Inlägg
30 augusti 2012
Dixieman skrev:
Polaren köpte en VR6 -94 för ett par dagar sedan. Nu börjar problemen krypa fram och det största problemet lyder:

Motorväg,påfart. Fullgas-acceleration och bilen rycker vid högre varv (typ 4-5.5k RPM) men detta sker bara ibland. Det känns även som sexan inte har de där 170+hk den skryter om. Så vad kan felet vara?

Bytt: Tändstift och kablar.

Igensatt Katalysator?
Igensatt bränslefilter?
Dålig lamdasond?
Igensatt luftfilter (är jag dock tveksam till!)

Tack på förhand!

har du kollat om lambda sonden sitter riktigt fast så den inte glappar?? sen så vet jag att tändspolen på golf 3 bilarna va dåliga å kunde gå sönder. kolla så om det finns en knack sensor för den kan spöka ibland.
igensatt kat nä då skulle bilen gå som en påse skit å sen stanna var 70 meter

Sök