Custom jobb som Sänkning, Omlackningar,Ny inredning , Stereobygge med galaxy tab 2 7", Jakten på trevligare motorljud etc. Ska försöka att summera allt i första posten.
Råkade på patrull när jag skulle tona lyktorna och fick beställa annan film. I väntan på det hittade jag visst på lite annat att göra. Nämligen att lägga in en logga på armstödet i mittkonsollen, Så här såg det arbetet ut:
Limmade på en mall för att kunna skära ut mönstret på ett enkelt sätt.
Gjorde om stegen tidigare med en lite större logga, Detaljerna på den mindre blev för små för att funka på ett bra sätt.
Tyvärr tog jag fotot i väldigt kasst ljus men man kan tyda resultatet.
Då har man pillat på små detaljer igen. Fick för mig att jag ville göra en Viper logga i aluminium för att sätta på ramen runt skärmen. Inbillar mig att det kommer se lite mer exlusivt ut då:D
Här har jag fräst ur logga från lite råämne. Nu ska det slipas och poleras.
Slipad och polerad. Tror att jag får arbeta lite mer med E:et spåren där ser lite för ojämna ut.
Nu är frågan om jag ska ha loggan i mitten eller på sidan. Vad tror ni?
A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
17 februari 2013
Nej tycker jag. Förstör det stilrena. Men det är ett snyggt emblem, sätt det någon annanstans. Men smakfullt tycker jag inte det blev på ramen. Nästan så att du också kan klistra fejk-diamanter på växelspaken också med det märket
Nej tycker jag. Förstör det stilrena. Men det är ett snyggt emblem, sätt det någon annanstans. Men smakfullt tycker jag inte det blev på ramen. Nästan så att du också kan klistra fejk-diamanter på växelspaken också med det märket
Haha Jag som var på väg ut med en stor påse glas diamanter.
Igentligen ville jag ha ett väldigt väldigt litet emblem som kappt syntes på ramen, det var svårt att fräsa mindre dock. Ska damsuga internet efter ett dodge emblem som är kring 4x15mm.
Så nu har jag suttit i bilen och funderat och testat med loggan. flyttat runt funderat lite mer tills det känndes helt rätt. Nu vet jag var den kommer hamna. Nämligen här på aluminiumlisten. (tar bild sen hur det ser ut med logga på plats.)