Audi a4 1.8t -98a halvdör när jag håller in kopplingen

poppeen
2 september 2012 · 4 Inlägg

tjenare, skulle skjutsa frugan på ica nyss! körde min audi a4 1.8TQ 98a och tyckte på rätt bra med högerfoten, sen höll jag in kopplingen och då dog bilen och lampan som ser ut som ett batteri tändes! startade upp bilen igen och den gick som han skulle, men när jag ligger på över ca 4000 varv och trycker in kopplingen så svajjar varven mellan 0 och 1000... men när jag kör som vanligt så märks det ingenting!
nu undrar jag vad det kan vara för fel? nån som haft detta problem förut eller?
bilen är chippad och det sitter på IC och en öppen dumpventil, kan det vara nått med dumpventilen? att den skickar in för mycket soppa just när man drar på och sen spottar han ut all luft och kvar finns bara soppa? eller är jag ute och cyklar?
skulle vara tacksam för hjälp!
/poppenjao

Senast redigerat av poppeen (2 september 2012)

GR8
4 september 2012 · 9 Inlägg

Dumpventiler som inte hinner stängas efter att den dumpat. Kontrollera dumpen så att den går lätt och fjädrar tillbaka utan att kärva. Annars så kan du prova justera den lite.

JKarlzzon
20 september 2012 ·

Audi bilarna klara oftast inte av att köra med öppen dumpventil, jag skulle faktiskt byta den och sätta dit en återcirkulerande eller sätta på en hybrid om du nu vill ha ett dumpljud.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang