3668
Sök

Audi 100 2,8 -91 Bränsleproblem/elproblem

1 Inlägg
9 september 2012
Trådstartare
Hej
jag har en gammal audi 100-91 med 2,8 l motorn som gått runt 32 000 mil.

Bilen stannade plötsligt en dag mitt på motorvägen. Ett par timmar senare när vi skulle hämta bilen startade den och gick hur bra som helst hela vägen hem. Dagen därpå åkte jag ut för att se om felet kom tillbaka. Det gjorde det efter 1,5 h körning, den bara tvärdog. Det kändes som den inte fick någon bensin..

Nu när jag startar bilen så går den i gång ett par sekunder för att sedan harkla sig ett par gånger och sedan dör den.
om jag sprutar in startgas i spjällhuset går den så länge som jag sprutar startgas.

Jag har kollat bensinpumen och relät men det är inget fel på dem. Jag har även bytt tändningsplattan/tändningslåset
utan resultat.

jag har bytt bränslefilter.
jag har hällt i k-sprit i tanken och tvångsmatat runt bensinen i systemet och även tagit loss besinslangen framför spridarna och tömt ut ett par liter bensin om det skulle vara så att det var nån kondens i bensinen. det hjälpte inte.

jag köpte en felkodsläsare. Den visade på felkod på lmm (sporadic- open/short circuit).
hittade en turligt nog på skroten för 700 spänn men den funkar inte för det. felkoderna försvann dock.

Hur mycket jag än håller på o maler på starten så är tändstiften snustorra. Det känns som
om spidarna inte öppnar sig.

hoppas på att det är nån som känner igen problemet. det vore ju synd att skrota bilen:(

Sök