3054
Sök

Motorbyte i Volvo 240 till B230FK

75 Inlägg
10 september 2012
Trådstartare
Tjenare.

Försökte att få lite hjälp här och var men det ser mörkt ut då ingen kan hjälpa mig riktigt. Så jag testar här.

Vi bytte motor i brorsans 240 som är en 1989 (LH 2.4) som allting gick galant. Motorn sitter i, boxarna på plats, spridarmotstånden är dit lödda.

Problemet är: Bilen startar inte, den spottar bara ut massa bensin ur avgassystemet (Det rinner ut).

Vi tänkte att vi kanske gjorde något galet men motstånden, kanske lödde fel eller liknande, men vi testade den gamla (original) boxen för skojs skull och se vad som händer. Och då startar bilen iaf.

Vi hoppades på att boxen var sönder så vi åkte iväg och köpte en ny box och testade med den. Samma fel igen, trots att boxen fungerade i en annan bil.

Alltså, original boxen fungerar, boxen till som är till motorn fungerar inte.

Någon som tror var felet kan vara?

MVH

2 230 Inlägg
10 september 2012
vet inte vad det kan vara.. men varför inte då köra med original boxen?

så kan det vara då det inte blev som det skulle

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
10 september 2012
Mitsubishi_Colt skrev:
Tjenare.

Försökte att få lite hjälp här och var men det ser mörkt ut då ingen kan hjälpa mig riktigt. Så jag testar här.

Vi bytte motor i brorsans 240 som är en 1989 (LH 2.4) som allting gick galant. Motorn sitter i, boxarna på plats, spridarmotstånden är dit lödda.

Problemet är: Bilen startar inte, den spottar bara ut massa bensin ur avgassystemet (Det rinner ut).

Vi tänkte att vi kanske gjorde något galet men motstånden, kanske lödde fel eller liknande, men vi testade den gamla (original) boxen för skojs skull och se vad som händer. Och då startar bilen iaf.

Vi hoppades på att boxen var sönder så vi åkte iväg och köpte en ny box och testade med den. Samma fel igen, trots att boxen fungerade i en annan bil.

Alltså, original boxen fungerar, boxen till som är till motorn fungerar inte.

Någon som tror var felet kan vara?

MVH

vad säger felkodsläsaren då???

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

75 Inlägg
10 september 2012
Trådstartare
Att köra med originalboxen funkar inte så bra. Felkodsläsaren säger ingenting. Det är ju inte det lättaste.

75 Inlägg
10 september 2012
Trådstartare
Rojpen skrev:
vet inte vad det kan vara.. men varför inte då köra med original boxen?

Originalboxen är ju den från F motorn och det funkar dåligt.

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
10 september 2012
vad använder du för spridare då???

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

75 Inlägg
10 september 2012
Trådstartare
turboforssen skrev:
vad använder du för spridare då???

Original spridare som sitter på FK:n