3653
Sök

Volvo 850 95a generator krångel.

334 Inlägg
10 september 2012
Trådstartare
hejsan min bil hade slutat lada så jag byte generatorn o den ladda i några dagar kunde ta bort plus polen o den gick endå o nu laddar den inte igen.. så fort jag tar bort nån av polerna från batteriet så dör den o alla lamper i intstrument panelen lyser svagt när bilen är igång vad kan de va för fel den skall ju inte sluta ladda efter 2 dagar med den nya generatorn.. ????? snabba svar vore väldigt snällt börja jobba snart sad

Rösta gärna på mina bilar Mvh

21 761 Inlägg
10 september 2012
Man ska inte plocka bort ena batterikabeln när motorn är igång och generatorn laddar, risken finns att generatorn  börjar ge ut okontrollerad laddning och till slut går sönder. Vill man veta om generatorn ger laddning så ska man mäta spänningen med mätinstrument, tex multimeter. Det är min bestämda åsikt. smile

Det du kan göra just nu är att kolla så att alla kablar på generatorn och batteriet sitter ordentligt fast, sedan vrida på tändningen och se att batterilampan lyser. Om den lyser så startar du motorn och mäter spänningen nere på generatorn. Gör dessa saker och skriv hur det går.

Sök