3745
Sök

LÄNGRE Bilbälte till s80 -00 ???

477 Inlägg
12 september 2012
Trådstartare
söker info om det vart man kan hitta längre förar bilbälte till en Volvo s80 -00
har både hört att de ska finnas och att de inte finns!

nån som har koll på detta?
vet att Volvo haft mycket klagande på just korta bälten i vissa modeller,
så det borde ju ha kommit nån lösning på problemet under åren!

* Lars Ström tog en tur i sin nya El-bil. Fick Sladd, tappade Kontakten och slog en Volt!

449 Inlägg
12 september 2012
sitter säkert längre bälten i dom som gick till usa,, är väl bara att åka till volvo och kolla

Full Fart Spar Tid!!!

766 Inlägg
12 september 2012
skippa nåt mål mat om dom inte räcker det blir billigare på alla sätt:P

604 Inlägg
12 september 2012
Fanns som tillbehör till lastvagnar för några år sedan. Liten extra snutt man satte emellan.

Luktar det skit och smakar det skit, då är det nog skit!

OUTLAW1
12 september 2012
Extra snutten är olaglig numera och säljs inte.
Finns inga längre bälten enligt Volvo.
Är ett helvete att ha barnstolar i både V70 och s80 jag vet för jag har provat.
Därav att det sitter isofix i många modeller.

killercow
12 september 2012
OUTLAW1 skrev:

Finns ett antal olika modeller på barnstolar som är anpassade till bilar med kortare bälten. vet vi fick köpa till barnen när dom var små pga att vi hade saab. verkar vara en sjukdom på svenska bilar att bältena är korta. Men alla barntillbehörs butiker har minst 1 sort som är anpassade till våra "svenska" bilmärken.

Ang de med längre bilbälten så finns de ju universalrullar med längre att köpa. men då kan de säkert bli problem med att fästa dom. inte alltid säker att dom får plats bakom plasten å då kan de bli problem

OUTLAW1
12 september 2012

449 Inlägg
12 september 2012
tror allt de finns jänkarna hade aldrig köpt volvo om bältena var korta har haft en volvo 740 flyttgods och den hade längre bälten plus att de var rullbälte på både nedre och övre fäste

Full Fart Spar Tid!!!

OUTLAW1
12 september 2012
Annat land andra lagar.

449 Inlägg
12 september 2012
jänkarna har längre bälten för dom är rundare än oss svenskar har inte med lagar att göra

Full Fart Spar Tid!!!

OUTLAW1
13 september 2012
syftade ju på att en europa byggd bil måste följa andra lagar om rullbälten mm än vad us bilar måste.
lyckas man hitta us bälten som du säger är längre så kommer det säkert krävas omreggning eller något omtypande pga eu regler för helfördonsgodkända bilarmmm..aldrig enkelt i sverige..
sedan gillar ju inte skrotar m att sälja bältessträckarna mm löst..för jag antar att du måste ha en starkare laddning om du har längre bälten etc..

477 Inlägg
14 september 2012
Trådstartare
tack för svar alla! vet inte om ja fick nått klockrent svar men har väll själv vart inne lite på det som outlaw1 skriver...
USA bälten, nja kanske de men frågan är om dom har samma infästningar och om airbagens funktion kommer att på värkas?
fick fram ett svar på Google igår om nån som fått prisförslag från Volvo, 5 cm längre bälte för runt 3000:-
om 5 cm är det ända man kan få fram känns de ju inte riktigt värt de, speciellt inte för som pengarna

* Lars Ström tog en tur i sin nya El-bil. Fick Sladd, tappade Kontakten och slog en Volt!

477 Inlägg
14 september 2012
Trådstartare
cpu1337 skrev:
skippa nåt mål mat om dom inte räcker det blir billigare på alla sätt:P

visst skulle de kanske hjälpa lite! men problemet för personen som undrar är inte pga. att hon är lite rund (ej amerikansk storlek tongue) hon är lite kort i rocken och måste därför ha stolen i främsta läget och då går det åt mycket bälte vilket uppenbarligen inte finns!

Sök