Pantsfoff skrev:
Jäklar så fin den växellådan såg ut! Skulle också vilja göra det där på min :]
tackar!

Ja den blev jävligt bra!

Det är bara börja

Är man duktig så gör man det nog på en helg skulle jag tro

HG_ skrev:

Det är ju synd att man inte ser lika mycket av undersidan av bilen som övriga bil.

ja det är ju synd

får sätta massa speglar vid trösklarna så det syns tydligare

danjac skrev:
När jag såg växellådan så börja jag nästan undrar om du ska ha bilen själv. Du har inte fått något hemligt uppdrag från Volvo att renovera en 740 till deras museum?

hehehe

det hade ju vart fränt. Får ta o starta ett eget renoveringsmuseum

SEpaket skrev:
Det här är mycket imponerande. Om du blir sysslolös någon gång har jag enormt mycket arbete åt dig...
Förövrigt skulle du närmast kunna försörja dig på att renovera växellådor. En gammal sliten lär du få gratis, en i det skicket du visade upp lär gå för något mer, om man säger så.

Nämen så perfekt, då behöver ja inte känna mej uttråkad när ja inte har nått o göra

hehe nja, vet knappt hur en växellåda fungerar, denna har jag bara renoverat utsidan på

Tänkte köpa mej en låda på skroten i sommar o plocka isär helt o hållet för o lära mej lite mera om det

Jag kan ordna hem ett par i veckan o mäta så återkommer jag!

Lolloowh skrev:
Alltså jag får nästan dåligt samvete när jag tittar på allt du gjort, så himla noggrann och duktig!
Den kommer bli så vacker din 740! Jag ser fram emot att se den på Vallåkra ifall du får ihop den tills dess, men det tror jag nästan garanterat att du hinner så som du jobbar på! Fem av fem toasters, kanonkul!

oj, tack så jätte mycket nu blir jag himla glad!
När är vallåkra nu igen? Om jag inte kommer dit så kan vi nog ordna så du får se den vid ett annat tillfälle om jag ska ut o åka liten längre runda nån gång

BlueScreeen skrev:
J*VLAR så vacker!!!

snyggare än när den va ny

Tackar

ja den blev jävligt bra faktiskt

eatorb skrev:
Har läst något dokument någon stans på nätet där det står att volvo rekommenderar motorolja 5w-30 till m46/m47

Jajjamään det stämmer, dom brukar använda det här på volvo då det står i deras dator, men ja ska gå efter instruktionsboken

tack för alla fina kommentarer ja fått

Det för lilla mig redigt glad

mvh