helt sjukt vilket arbete du lägger ner på bilen är riktigt imponerad! fortsätt så här så har du en bil som inte kommer krångla på 25 år!
hehe javisst klart jag fortsätter i samma spår
inavladkeso skrev:
Måste ju säga att det är första gången jag blir inspirerad av någon som håller på med en volvo!
Nämen sedär ja, man får tacka, det var roligt o höra det
volvo-93 skrev:
Byt pinjongtätningen i bakaxeln den verkar ju läcka lite ?
Lite? Ganska ordentligt tycker jag, har iaf alltid fått fylla på varannan vecka när jag körde med den läcker runt kåpan också. Den får gå iår också, byter den till nästa vinter då jag har planer på bakvagnsrenovering
mvh
Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
då har jag lite bilder jag samlat på mej sen sist så då passar ju en update bra
Allt till torkar-grejsimojsen nyblästrat. Brakecleaner sprayas in där armen till torkararmen ska gå o sen drar vi genom en trasa ett par gånger för o få ur all skit
Grundmåla
målade lite med zink o fälglack på burk också
motorn gjorde jag bara ren med cleaner, känns dumt o börja blästra den
givetvis måste vi ha flexslang på den också
1st gångjärn till huv monteras, monterade dock fjädern på fel håll så måste göra om det igen
märkte jag dratt kabelhärva lite fel också så det måste jag fixa i helgen förmodligen
hämtade mitt nya bakljus idag lite limrester kvar på det som ja fick ta bort annars va den finer
väck med äckliga papperskretskort o lamphållarna som stiften verkar vara gjorda av knivblad på
o fram med original
så ska det se ut! inget jävla pappers-kretskort här inte
monterade tillbaka alla slangar mm till styrservon
va fint
rensar gängor på pumpen
tur man kan kolla på 945ah när ja glömt bort hur fästen på pumpen skulle sitta
o där var den klar
Före
o efter lite kärlek
fick lite saker från pulverlack nu också
resten av sakerna skulle förhoppningsvis komma nästa vecka. skulle även få lite i helgen. dom har ju råkat klanta sej med någon aluminium gjutet. dom glömde förvärma det innan lack så fukten i porena förstörde lacken när det härdade. så nu har de problem med att få bort lacken från sakerna för o göra om det xD har vart inne på avbränning med det hjälpte inte men skulle skickas till något ställe i Vimmerby på måndag som skulle avlägsna lacken på kemisk väg sa dom. så får la hoppas det går bra
Imon ska jag till skroten efter jobbet! får la se vad vi hittar denna gång sen hem o greja 740. tänkte försöka o se till att göra allt klart så vi kan hänga i motor o låda nästa helg
mvh
Senast redigerat av Henkix (8 maj 2014)
Du är liv
Ser bra ut, håller på att montera dit servoslangar och sånt jag med men jag håller nog en snäppet lägre nivå på målning mm då surbon ska vara bruksbil (är det tänkt iaf)
Ser bra ut, håller på att montera dit servoslangar och sånt jag med men jag håller nog en snäppet lägre nivå på målning mm då surbon ska vara bruksbil (är det tänkt iaf)
nästa fredag tror jag ja åker därifrån med en bräda o handsfack o taklisten o det
tackar servoslangar är väl roligt att greja med?
Du är liv
Haha nja, hade dom på jobbet och spolade ur slangar, behållare och servopumpen i hydraulsköljen och jävlar med skit det kom ur så det behövdes nog antagligen
Haha nja, hade dom på jobbet och spolade ur slangar, behållare och servopumpen i hydraulsköljen och jävlar med skit det kom ur så det behövdes nog antagligen
Blir lite finjobb i solskenet på skroten då?
Ja det duger fint det gjorde det också Finjobb blir det men solen vet jag inte riktigt vart den tagit vägen
Du är liv
istället för 21w lampa i dimljus har jag monterat dit en 5w lampa så kan man köra med hela nedre raden tänd utan att det stör någon
perfekt, fans ju lödpunkt på bakljuskretsen så där lödde jag in dom
sen gick ja ut o puttade ut bilen lite ur det "stora" garaget
o sen skruva ner inredning, vad är på gång nu?
takbyte!
gråa taket ute
sedan rotar jag fram 940 taket jag köpte tillsammans med 531an i höstas o så lägger jag det gamla ovanpå o ritar ut vart det ska klippas till
vart ju inte så värst mycket o klippa ju
sätter fast nytt såntdär kardborreband, då det satt sånt på det gamla
limmar fast klipsen från baksidan så det inte är 2 fula hål mitt i allt
buntar upp kablarna till höger läslampa bak
lite helig flexslang till taklampans kablar
in med nya taket
väck med skyddet på klistret
och så upp med det. o set passade!! trodde först inte det skulle passa då tvärbalken i taker sitter längre fram på 940 men det gick
sen när jag höll på o montera ihop så hitta jag en plugg i a-stolpe
nämen titta hålrum, då vet jag precis vad som gäller!
rostskydd!!!
hehe fortsatte ända bak till C stolparna så nu rostar nog inte det
sätter på flexslang på kabeln från solskyddet o limmar slangen med smältlim
va fint det vart
tänkte montera 3-punktsbältet mitten bak också trodde det bara vart bolt on men va faaan fans ju inte ett litet enda förborrat hål ju, så det gav jag faan i!
säten mm på plats igen
imon ska jag fortsätta med att montera ihop saker. god natt
Du är liv
Hahah..älskar ditt sätt att skriva på. Bara texten är väldigt underhållande.
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
angående de listerna med krom som sitter längs med panelen, hur mycket kostade de nya och art nr? riktigt fint projekt, har läst alla 216 sidorna nu.. kommer följas
angående de listerna med krom som sitter längs med panelen, hur mycket kostade de nya och art nr? riktigt fint projekt, har läst alla 216 sidorna nu.. kommer följas
Listen på höger sida av mätarhuset: Art nr: VO 1323688 Pris: 466kr
Listen på vänster sida av mätarhuset: Art nr: VO 1323686 Pris: 218kr
Sedär ja det låter fint!
mvh
Du är liv
Hej o Hallå allihopa! nu tycker jag det är dags för update innan minnet i kameran tar slut
Började med att koppla in kablarna till solskyddet I 745a tööbon på skroten jag plocka skyddet från så vart det ihopkopplat med handsfackslampan så då gör jag på samma vis
minus kabeln klipps av o sen tvinar ja ihop dom igen tillsammans med minus från solskyddet, sedan löds det ihop o avslutar med krympslang
på plusen så nyper jag bort kabelskon på handfackslampan o sätter ihop det igen tillsammans med sladden från solskyddet med ny kabelsko som kläms o sen löds ihop
en hänger jag tillbaka handsfacket o kåpan under. Städade rent i handfacket så det vart snyggt o prydligt i det
kopplingsvajer sätts på plats igen med nytt fett vid pedalen
plockar fram det jag hämta på skroten igår. lite olika fastsättningar till kabelhärva i motorrum som fattades
körde dom i tvätten också tillsammans med en ny gasvajer som ja hämta på skroten i vintras
tryckte ner denna smutsiga saken som sitter runt växelspaken också
ää vafan när tvätten ändå stod framme så tryckte jag ner 2st växelspaksdammasker också tillsammans med ljummet vatten o diskmedel så får vi se vilken som är finast efter en torkning. vattnet såg iaf ut som kaffe efteråt
vajern blev som ny igen o sedan monterades den på plats men glömde ta en bild på det
nytvättat o fint
monterade sedan ditt gängjärn till huv höger sida, monterade kabelhärvan rätt o klädde in den röda kabeln till slutsteget med flexslang så såg det bättre ut tog tyvärr inte några bilder. men kan göra imon.
skruvade tillbaka kaross jorden o satte dit batterit också o hängde på kablarna lite löst för o se om det blev något liv i bilen efter att ha pillat så mycket med elsystemet
Johodå! visst blev det liv i den, allt funkade Vart ju tillomed bensin kvar i den!! Bra oljetryck verkar det vara i motorn också som står 1 kilometer från mätaren Mätaren kanske är trådlös
provspelade lite flamingokvintett också
Installerade nya stereon också. Vart lite jobbigt o ställa in ljudet på den fans ju bara 25 olika ljudinställningar medan den gamla bara hade 2, diskant o bas
Detta vart ju bara sååå mysigt
God natt allesammans!
Du är liv