2001
Sök

Volvo 744 1988 renoveras o ska bli som ny igen.

Renovering av en gammal 740, allt ska ses igenom. Första renoveringen jag gör på en bil

3 461 701 Visningar
Uppdaterades senast 21 juli 2024
Forummoderator
26 547 Inlägg
18 augusti 2014
Daniel_89_Boy skrev:
Mack skrev:
Nej vem vill punga ut med elvatusen för en instrumentbräda, haha.
Finns ju en som har gjort det dock, här på Garaget. Minns bara inte vad han hette.

är det han du menar?? Kx5

Nej. Det är mannen med den här bilen: http://www.garaget.org/?car=313555

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

En 5a är Livet.
2 005 Inlägg
19 augusti 2014
Du vet att stoppen för handsfacket går att ta bort och byta ut va? Jag trodde du menade att själva luckan i sig hade delat på sig. Vilket även det går att limma om.

315 Inlägg
19 augusti 2014
Daniel_89_Boy skrev:
Mack skrev:
Finns ju en som har gjort det dock, här på Garaget. Minns bara inte vad han hette.

http://www.garaget.org/?car=313555&image=3007043

90 Inlägg
20 augusti 2014
Går inte luckan plocka isär å byta de trasiga från en annan? smile

600 Inlägg
20 augusti 2014
jag har sett att du har samma styrväxel som mig men jag hittar inte vilken modell det är ? jag har hämtat en skroten men den var inte samma fästen på mina sitter som dina fast på själva växeln.

6 740 Inlägg
20 augusti 2014
Trådstartare
Mack skrev:

har sett flera här som gjort det, och jag kanske blir en av dom snart.

Daniel_89_Boy skrev:
Mack skrev:

Extrazz skrev:
Du vet att stoppen för handsfacket går att ta bort och byta ut va? Jag trodde du menade att själva luckan i sig hade delat på sig. Vilket även det går att limma om.

nej det visste jag inte, kollade upp det innan men plasten i luckan där stoppen ska sitta är trasiga sad

Berggren79 skrev:
Går inte luckan plocka isär å byta de trasiga från en annan? smile

jo men risken att man har sönder något är ju stor.

ErsdaHL skrev:
jag har sett att du har samma styrväxel som mig men jag hittar inte vilken modell det är ? jag har hämtat en skroten men den var inte samma fästen på mina sitter som dina fast på själva växeln.

min styrväxel heter TRW smile

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

6 740 Inlägg
20 augusti 2014
Trådstartare
hämta lite saker från en 945a idag. innan  ja köpte det så la ja dem mot instrumentbrädan i min bil o jämförde o dessa var mörkare i nyansen. perfekt tänkte jag då är det säkert samma nyans som på brädan hemma big_smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/183/182654/182654-f2a4f79110e1b230787db62eb6b5137a.jpg

torkade av alla saker o gjorde dom fina.
getingarna verkade trivas i handsfacket
https://www1.garaget.org/gallery/images/183/182654/182654-9c5f16abe02a568e647634574fb09f87.jpg

o så sätter vi dit de nya sakerna på brädan o jämför..
men va i HELVETE?!! förbannade jävla skit!!!!!!!!!!! mad
inte samma här heller
https://www1.garaget.org/gallery/images/183/182654/182654-53bc1d89785cc962ecba3f49a611d908.jpg

snart ger jag fan i skiten o beställer en ny brädjävel. få se vad lönelappen säger som lär komma imon eller på fredag, är lönelappen snäll så blir det nog o beställa en ny bräda.

Du är liv

326 Inlägg
20 augusti 2014
Undrar om jag har kvar några blåa delar hemma eller om jag körde allt på tippen förut. Kan kika få se ifall jag har dom där panelerna sparade. Har ju iaf ett handskfack liggande wink

326 Inlägg
20 augusti 2014
Annars säljer dom i usa lösa paneler (övre halvan) du limmar utanpå din gamla spruckna. Finns dessutom i flera olika färger så du kan få helblå bräda om du vill men vet inte om de skickar till sverige. Betydligt billigare än att köpa ny iaf

Inbiten Volvonörd
799 Inlägg
21 augusti 2014
Håller du redan på med renovering av töööbomotorn?

Volvo V70N 2,5T projekt>>> http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=290249
www.skogenracing.com
Volvo 944 Turbo+ 1991
Volvo 854 SE 1995

6 740 Inlägg
21 augusti 2014
Trådstartare
einar- skrev:
Undrar om jag har kvar några blåa delar hemma eller om jag körde allt på tippen förut. Kan kika få se ifall jag har dom där panelerna sparade. Har ju iaf ett handskfack liggande wink

einar- skrev:
Annars säljer dom i usa lösa paneler (övre halvan) du limmar utanpå din gamla spruckna. Finns dessutom i flera olika färger så du kan få helblå bräda om du vill men vet inte om de skickar till sverige. Betydligt billigare än att köpa ny iaf

jag beställer nog en ny bräda imon, hade ju vart häftigt o ha en helt ny, och lönelappen tillät mej big_smile en följare skrev med mej i pm innan o färgkoden på inredningen är siffran efter strecket i färgkoden. min färgkod är 189-2. 2an står för inredningens färgkod. bilen ja plocka brädan från hade 189-21
njae den helblå brädan gillar jag inte tongue
men tack för tipsen! wink

Lillkanto skrev:
Håller du redan på med renovering av töööbomotorn?

njae någon töööbo motor har jag inte, är det tråget du tänker på så är det till ett b230FB block jag håller på o fixa iordning smile

Du är liv

209 Inlägg
21 augusti 2014
Tycker du ska lägga 11 000 på fler fina säker än en enda sak. Du hittar nog en på skroten ska du se smile

Forummoderator
26 547 Inlägg
21 augusti 2014
Wunderbaum-adde skrev:
Tycker du ska lägga 11 000 på fler fina säker än en enda sak. Du hittar nog en på skroten ska du se smile

Håller faktiskt med här.
Håll ut lite i stället. Dom pengarna kan du lägga på så mycket annat.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

En 5a är Livet.
2 005 Inlägg
21 augusti 2014
11k för en bräda? nja. hade nog lagt de pengarna på annat först.

6 740 Inlägg
21 augusti 2014
Trådstartare
Wunderbaum-adde skrev:

Mack skrev:
Wunderbaum-adde skrev:

Håller faktiskt med här.
Håll ut lite i stället. Dom pengarna kan du lägga på så mycket annat.

Extrazz skrev:
11k för en bräda? nja. hade nog lagt de pengarna på annat först.

vi får se imon mej jag är riktigt sugen på det tongue
Men först imon ska jag iaf åka o kolla på brädan i denna bilen.
http://www.bildelsbasen.se/se-sv/stock/ … -27990955/

inga sprickor syns på bilden, mittkonsolen ser ut att ha den där mörka nyansen som brädan ja hämta på skroten i helgen har medan brädan ser mycket ljusare ut vilket inredningen i min bil är om man jämför med den "nya skroten brädan"
så med lite tur så kanske jag plockar den brädan imon smile

mvh

Du är liv

326 Inlägg
21 augusti 2014
Henkix skrev:
en följare skrev med mej i pm innan o färgkoden på inredningen är siffran efter strecket i färgkoden. min färgkod är 189-2. 2an står för inredningens färgkod. bilen ja plocka brädan från hade 189-21

Näe, nu tror jag du har fel. Siffran efter färgkoden står för tillverkaren av lacken. Du har ett annat fält där inredningskoden står

85 Inlägg
21 augusti 2014
einar- skrev:
Henkix skrev:
en följare skrev med mej i pm innan o färgkoden på inredningen är siffran efter strecket i färgkoden. min färgkod är 189-2. 2an står för inredningens färgkod. bilen ja plocka brädan från hade 189-21

Näe, nu tror jag du har fel. Siffran efter färgkoden står för tillverkaren av lacken. Du har ett annat fält där inredningskoden står

Kan skilja från 740 till 940, men jag vet att den två-siffriga koden (på 940) efter karossens färgkod är inredninges färgkod.

En 5a är Livet.
2 005 Inlägg
22 augusti 2014
Det är fältet under färgkoden som bestämmer inredningskoden.  Det kan mycket väl skilja på 740 och 940 då de flesta sidor som förklarar VIN koden mm placerar 740/760/780 i ett fack och 940/960/s90/v90 i ett annat.

De två siffrorna efter färgkoden har jag för mig är om det är klarlack och evt tillverkare.

1 314 Inlägg
22 augusti 2014
Siffrorna efter färgkoden talar om vart bilen är lackerad någonstans! smile Så är det på 740 iallafall

If everybody drove an old Volvo, the world would be a better place!
740:ns projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=171791
T5-projektet: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272295

6 740 Inlägg
22 augusti 2014
Trådstartare
einar- skrev:
Henkix skrev:

Hebbe95 skrev:
einar- skrev:
Henkix skrev:

Kan skilja från 740 till 940, men jag vet att den två-siffriga koden (på 940) efter karossens färgkod är inredninges färgkod.

Extrazz skrev:
Det är fältet under färgkoden som bestämmer inredningskoden.  Det kan mycket väl skilja på 740 och 940 då de flesta sidor som förklarar VIN koden mm placerar 740/760/780 i ett fack och 940/960/s90/v90 i ett annat.

De två siffrorna efter färgkoden har jag för mig är om det är klarlack och evt tillverkare.

RallyMartin skrev:
Siffrorna efter färgkoden talar om vart bilen är lackerad någonstans! smile Så är det på 740 iallafall

vet inte riktigt hur det fungerar med dom siffrorna.
har iaf vart på 3 skrotrar idag o kollat, hitta en i samma nyans men var givetvis änu sämre än den som sitter i sad

lite små galen som jag är o gott med pengar som jag har o medan jag fortfarande bor hemma så passade jag på! så är nu en ny bräda beställd!!! big_smile big_smile från volvo.
Han plocka fram något VIN nummer o gick efter så att jag ska få en likadan big_smile
vad den kosta vill ni inte veta men det får ni ändå veta när den kommit. första onsdagen i september bör den ha kommit big_smile fyfan va najjs!!

mvh wink

Du är liv

Sök