Tomgångsfel 940 turbo

jockev8
17 september 2012 · 127 Inlägg

testade att byta till ett sportluftfilter nu ikväll och då lyser lamdalampan, måste man göra några inställningar för att ha sport istället för orginalfilter?

robert___j
17 september 2012 · 449 Inlägg

nej nej de behöver du verkligen inte.. du har inte glömt att sätta dit kabeln till lmm???eller glömt dra fast nån slangklämma??

Full Fart Spar Tid!!!
Volvo 965 (1995)
jockev8
17 september 2012 · 127 Inlägg

robert___j skrev:
nej nej de behöver du verkligen inte.. du har inte glömt att sätta dit kabeln till lmm???eller glömt dra fast nån slangklämma??

nja det enda jag tänka mig då isf är att filtrets anslutningsrör va ganska mycket större än på lmm, ingen adapter imellan där.

robert___j
17 september 2012 · 449 Inlägg

ja kör utan luftfilter på min bil och den har då inte tänt någon lamnda lampa,, ta av pluspolen en halvtimme och prova igen tänds den då har du kanske gjort sönder luftmassmätarn

Full Fart Spar Tid!!!
Volvo 965 (1995)
jockev8
17 september 2012 · 127 Inlägg

satte dit det gamla orginalet nu lyser fortfarande, men ska testa att rycka kablen med.

är lmm väldigt känsliga? skruvad liksom bara av den från filterlocket.

robert___j
17 september 2012 · 449 Inlägg

lossa pluspolen på batteriet imellan annars släcks nog inte lampan.. iblan är lmm väldigt känsliga så man vet ju inte

Full Fart Spar Tid!!!
Volvo 965 (1995)
jockev8
17 september 2012 · 127 Inlägg

ska prova det,. annars får man väll byta lmm smile dyra att köpa?

det är knappast samma som på 245 va?

robert___j
17 september 2012 · 449 Inlägg

bara dom tre sista siffrorna är samma så är det lugnt.. nyare 240 har samma lmm

Full Fart Spar Tid!!!
Volvo 965 (1995)
jockev8
17 september 2012 · 127 Inlägg

jodå de funkade att koppla bort plusen, kanske ska göra det när jag sätter dit sportfiltret med då.

har även lite andra funderingar, har tänkt eventuellt sätta dit t-kors och wg och laddmätare men hur kopplar man det?

robert___j
17 september 2012 · 449 Inlägg

laddmätar kopplar du nånstans på insug så får du både vakum och laddtryck... tkorset sätter du på wastegateslangen kapa bara av den och dit med t korset och vips så har du skaffat turbo plus...

Full Fart Spar Tid!!!
Volvo 965 (1995)
jockev8
19 september 2012 · 127 Inlägg

robert___j skrev:
laddmätar kopplar du nånstans på insug så får du både vakum och laddtryck... tkorset sätter du på wastegateslangen kapa bara av den och dit med t korset och vips så har du skaffat turbo plus...

ska wg:n sitta ihop med t-korset då?

robert___j
19 september 2012 · 449 Inlägg

japp du sätter t-korset på slangen mellan turbohus och wastegate så de pyser ut luft där istället för att öppna wastegate

Full Fart Spar Tid!!!
Volvo 965 (1995)
jockev8
19 september 2012 · 127 Inlägg

okey, då får man se vad som händer framöver, tänkte få lite mer ös i bilen då den är orginal och gubbig smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang