2414
Sök

saab 9-5 aero 2,3 Motor lampa Lyser

3 Inlägg
2 oktober 2006
Trådstartare
Tjena skulle vilja ha lite hjälp med va det kan va för fel på min saab 9-5, motor lampan lyser
men kan även va släkt ibland ??  hade den på verkstad dom trodde att det var tändspolen som det var fel på men inte helt säkra den klaga även på någon slang till turbon men det kollade dom
och det är inget fel på turbon. Verkstan rekomenderade att köpa en beg tändspole men jag känner
att jag vill veta vad det är för fel ingen verkar ju veta ???? har haft andra bilar där tändspole har gått sönder o då har bilen inte gått bra men det gör min saab ?? har någon några bra för slag
för utom att köra bilen i sjön.....

tacksam för svar...

kung
52 Inlägg
2 oktober 2006
när motorstyrningslampan lyser på andra märken brukar det vara lambdasonden=mycket vanligt

Ölbryggare
339 Inlägg
2 oktober 2006
Åk till en Saab verkstad så får du nog veta vad problemet är, troligen så är det inte tändkasseten eftersom ingen hittils har fått en CE lampa att lysa för det...

3 Inlägg
2 oktober 2006
Trådstartare
Pepe skrev:
Åk till en Saab verkstad så får du nog veta vad problemet är, troligen så är det inte tändkasseten eftersom ingen hittils har fått en CE lampa att lysa för det...

Det var ju en Saab verkstad som sa att dom trodde det kunde va tändspolen men jag
tycker att det är tråkigt att inte en verkstad som saab har ett bättre svar än att dom tror..

3 Inlägg
2 oktober 2006
Trådstartare
pv-rules skrev:
när motorstyrningslampan lyser på andra märken brukar det vara lambdasonden=mycket vanligt

Det borde väl saab sagt till mig men dom stod mest o snurra o inget visste

Ölbryggare
339 Inlägg
3 oktober 2006
Det är tråkigt, men om det inte är ett alltför stort projekt så är det nog en god i idé att åka till en annan Saab verkstad eller nån som kan utläsa felkoder på en T7 motor..Du får väl ringa runt lite å kolla först..

För den där Saab verkstaden du varit på verkar som sagt inte veta så värst mycket om saab sad

Sök