Nu ligger maskinen hos Ernie som håller på att slå isär den för att se alla skadorna! kunde lite snabbt se att alla roterande delar är skrot
fått lite erbjudanden på andra motorer, men vill hellre bygga ihop den här maskinen! eller ja, nu så kommer Ernie få bygga ihop och bänka maskinen innan jag får tillbaka den. spånat lite med han om hur vi ska göra, och har kortfattat kommit fram till; Mer effekt. har kollat på lite delar som kanske kommer att beställas till hösten, och då kommer maskinen hamna på ca 1000hk sugisar på svänghjulet, sen ett 750hk fogger system på det med delar som klarar väl över 2000hk.
smakar det så kostar det, men det blir alltid bättre i slutändan!
kan även tillägga att vi i teamet eventuellt köpt en tävlings buss, återkommer med mer info om det när det väl är spikat
A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
8 juli 2013
Det blir rejäla grejjer i den bilen! Satan så det kommer gå! Rasade motorer är ett bra tillfälle för något bättre! Samma för mig nu när jag pajjade min motor
Det blir rejäla grejjer i den bilen! Satan så det kommer gå! Rasade motorer är ett bra tillfälle för något bättre! Samma för mig nu när jag pajjade min motor
ja men precis! för att trösta sig själv för att det rasade så skaffar jag mer effekt. och en buss. och en nu brukis blir det nu också! laddar på stenhårt inför 2014!!!
spontan köpte en ny soppa pump till bilen inför nästa år! kommer eventuellt köra sepparat tank för soppan till lustgasen, men får se hur jag gör med det.
har även nu börjat spåna lite med Ernie om nya motorn, kommer nog bli fint
Vadårå? Utan baksäte finns det ju hur mycket plats som helst för packning
Haha ja alltså du kommer nog inte ens till nästa mack innan det är soppa torsk, om ens semester inte går ut på mer än att bara glida ner till stranden och tillbaka så är det lugnt
den hade spikat sjukt mycket, sen dåligt oljetryck fast det stämt enligt mätare osv, så kan ha varit filtret eller något som fastnat i en kanal någon stans. hur som helst, man lär sig av sina misstag! dock ett dyrt sådant.
har ny motor nu till hösten, så ska se till at ha allt klart fram till vintern, bänkat osv så det bara är att köra sen på våren