3864
Sök

Bilen(vw touran tsi 2007) drar mer bränsleförbrukning efter montering av ny turbo

3 Inlägg
20 september 2012
Trådstartare
Hej på alla
jag har vw touran tsi 1.4 (140 hk) 2007 .min bil fick turbohavarie förra veckan så beställde jag en ny turbo och lämnade bilen på verkstad. i morse hämtade jag bilen efter att de  hade monterat en ny turbo och det kostade mig nästan 18000.men det som är konstig att förut innan turbohavarie drog bilen på rak väg 110km/h  0.6 per mil med farthållare.nu efter montering av ny turbo drar bilen  0,9 per mil
det är som de gjorde att bytte bara olja med oljefilteret och lite små packningar med den här nya turbo
så snälla kan hjälpa mig,är det normalt så där i början eller det är fel
tack i förhand
Senast redigerat av janna86 (21 september 2012)

Allmänt envis
12 512 Inlägg
21 september 2012
Är det en förbrukning du mätt upp på egen hand eller utgår du från exempelvis bilens färddator?

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

449 Inlägg
22 september 2012
om det är med färd datorn så kan ja tänka mig att de tar en stund innan turbon ger fullt trögar alltid lite när de är nytt fel nummer två om de inte blir bättre är att dom inte fått dit alla klämmor så den läcker vid någon tryckslang

Full Fart Spar Tid!!!

3 Inlägg
22 september 2012
Trådstartare
tusen tack för eran svar .jag läser bränsleförbrukning från färddator  och jag kollade under bilen,men det fanns inte olja på golvet om det skulle finnas läckage,
jag fick turbohavarie förra gången pga läckage och glapp axel i turbo och det kom vitrök och luktade brändplast.
jag tog bilen imorse till bilprovning och gjorde felsökning där och jag fick 1 felkod(p0033)  med magnet ventil eller kallas vakuumventil så jag ska byta den ventilen och kolla hur den ska bli
kan ni komma med mer förslag vad jag ska göra mer
tack i förhand

Allmänt envis
12 512 Inlägg
22 september 2012
Det kan inte vara färddatorn som luras genom att dess parametrar ändrats så den visar en annan förbrukning idag än vad den gjorde tidigare?

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

449 Inlägg
22 september 2012
kolla alla tryckslangar ifrån turbon till insug så att alla klämmor sitter där dom ska...

Full Fart Spar Tid!!!

Sök