Solarplexius någon som har provat?

Low
21 september 2012 · 3 314 Inlägg

Hej! nu har jag tröttnat på toningen på min e36, blir hur bra som helst första månaderna men sedan börjar det lossna på bakrutan på kanter.
Sido rutorna håller sig.

Så nu har jag sökt lite på olika saker.


Såg att det finns solarplexius: http://www.solarplexius.se/montering.aspx

Någon som har provat? kanske någon bra alternativ? hur ser det ur? någon som har en bra bild eller liknande? mvh!

Low
21 september 2012 · 3 314 Inlägg

sökt på youtube lite.. men jaa.. någon som har testat? tongue

Anderholm
21 september 2012 · 613 Inlägg

jag specialbeställde till våran 244 från 1982
visst det va väl sisådär blev glipor runt bromsljuset på bakrutan vilket är synd men eftersom de tog beställning per telefon på en sån gammal bil blev jag nöjd kostade bara 800 till 3 rutor
jag tog inte till rutorna på bakdörren då du INTE kan rulla ner rutan med solarplexustoning

så bakrutorna ska vi tona med solfilm
dock verkar solarplexusrutorna verkligen vara svåra att ha sönder så kvaliten är bra samt att de tonar ner lyset mycket på apor som ligger dig i röven så du inte blir bländad de borde också ta upp mycket glassplitter om du mot all förmodan krockar eller bli påkörd

jag blev nöjd men som sagt blev det glipor dock är din bil nyare och de borde vara bättre på de leveranserna

Lycka till

Volvo 745-GL "AnDerHoLm" (1992)
Low
21 september 2012 · 3 314 Inlägg

Anderholm skrev:
jag specialbeställde till våran 244 från 1982
visst det va väl sisådär blev glipor runt bromsljuset på bakrutan vilket är synd men eftersom de tog beställning per telefon på en sån gammal bil blev jag nöjd kostade bara 800 till 3 rutor
jag tog inte till rutorna på bakdörren då du INTE kan rulla ner rutan med solarplexustoning

så bakrutorna ska vi tona med solfilm
dock verkar solarplexusrutorna verkligen vara svåra att ha sönder så kvaliten är bra samt att de tonar ner lyset mycket på apor som ligger dig i röven så du inte blir bländad de borde också ta upp mycket glassplitter om du mot all förmodan krockar eller bli påkörd

jag blev nöjd men som sagt blev det glipor dock är din bil nyare och de borde vara bättre på de leveranserna

Lycka till

Ser det ut som en toningen utifrån? eller ser det kånstigt ut?

Anderholm
21 september 2012 · 613 Inlägg

jag tog så mörkt man kunde få och det är kolsvart utifrån

Volvo 745-GL "AnDerHoLm" (1992)
Low
21 september 2012 · 3 314 Inlägg

Anderholm skrev:
jag tog så mörkt man kunde få och det är kolsvart utifrån

Dom verkar ju bara ha en färg. neutral bakre samt två sidorutorna kostar 1250kr. Kanske man ska prova.. hmmm :p

-Bazz3r- Team Breehäng
21 september 2012 · 1 623 Inlägg

Skulle också va intresserad av att se hur de ser ut utifrån, tänkte ev beställa till Mercan med då de inte blir så bra då jag testat tona tongue

R1 3
└┼┤
2 4
Low
21 september 2012 · 3 314 Inlägg

-BASmannen- skrev:
Skulle också va intresserad av att se hur de ser ut utifrån, tänkte ev beställa till Mercan med då de inte blir så bra då jag testat tona tongue

Värdelöst att tona på vissa bilar film utan klister, har försökt nu 3 gånger på min e36. Har tonat vår audi a6 förra sommaren, och det håller än. Olika på alla bilar värkar det som.

-Bazz3r- Team Breehäng
21 september 2012 · 1 623 Inlägg

Low skrev:

-BASmannen- skrev:
Skulle också va intresserad av att se hur de ser ut utifrån, tänkte ev beställa till Mercan med då de inte blir så bra då jag testat tona tongue

Värdelöst att tona på vissa bilar film utan klister, har försökt nu 3 gånger på min e36. Har tonat vår audi a6 förra sommaren, och det håller än. Olika på alla bilar värkar det som.

haha vet inte om jag ska köpa solarplexius eller soyafilm, vad jag har sett så ska soyafilmen va mörkare, men saktidigt vet jag inte om jag vågar köpa de med tanke på att jag verkligen inte kan tona fint tongue Men skulle de bli så jag köper de, ska man köpa med eller utan klister då? smile

R1 3
└┼┤
2 4
Low
21 september 2012 · 3 314 Inlägg

-BASmannen- skrev:

Low skrev:

-BASmannen- skrev:
Skulle också va intresserad av att se hur de ser ut utifrån, tänkte ev beställa till Mercan med då de inte blir så bra då jag testat tona tongue

Värdelöst att tona på vissa bilar film utan klister, har försökt nu 3 gånger på min e36. Har tonat vår audi a6 förra sommaren, och det håller än. Olika på alla bilar värkar det som.

haha vet inte om jag ska köpa solarplexius eller soyafilm, vad jag har sett så ska soyafilmen va mörkare, men saktidigt vet jag inte om jag vågar köpa de med tanke på att jag verkligen inte kan tona fint tongue Men skulle de bli så jag köper de, ska man köpa med eller utan klister då? smile

Jag har testat soyafilm utan klister, det är precis som biltemas solfilm fast du behöver inte skära. Jag testa för 3 veckor sen biltemas med klister, kan bara säga. ska aldrig köpa det mer tongue

-Bazz3r- Team Breehäng
21 september 2012 · 1 623 Inlägg

Low skrev:

-BASmannen- skrev:

Low skrev:

Värdelöst att tona på vissa bilar film utan klister, har försökt nu 3 gånger på min e36. Har tonat vår audi a6 förra sommaren, och det håller än. Olika på alla bilar värkar det som.

haha vet inte om jag ska köpa solarplexius eller soyafilm, vad jag har sett så ska soyafilmen va mörkare, men saktidigt vet jag inte om jag vågar köpa de med tanke på att jag verkligen inte kan tona fint tongue Men skulle de bli så jag köper de, ska man köpa med eller utan klister då? smile

Jag har testat soyafilm utan klister, det är precis som biltemas solfilm fast du behöver inte skära. Jag testa för 3 veckor sen biltemas med klister, kan bara säga. ska aldrig köpa det mer tongue

Hahaha big_smile Men va tyckte du om soyafilmen utan klister då? smile Har kollat på youtube och de ser ju ut att va riktigt bra smile

R1 3
└┼┤
2 4
ascona-tic
21 september 2012 · 1 496 Inlägg

Själv tycker jag det är skit, men kolla igenom dom andra trådarna så du får själv en hint vad det är.

http://www.garaget.org/forum/search.php … =903673172

Opel Ascona B "CIH Trionic turbo E85" (1977)
Opel Ampera (2012)
Low
21 september 2012 · 3 314 Inlägg

-BASmannen- skrev:

Low skrev:

-BASmannen- skrev:

haha vet inte om jag ska köpa solarplexius eller soyafilm, vad jag har sett så ska soyafilmen va mörkare, men saktidigt vet jag inte om jag vågar köpa de med tanke på att jag verkligen inte kan tona fint tongue Men skulle de bli så jag köper de, ska man köpa med eller utan klister då? smile

Jag har testat soyafilm utan klister, det är precis som biltemas solfilm fast du behöver inte skära. Jag testa för 3 veckor sen biltemas med klister, kan bara säga. ska aldrig köpa det mer tongue

Hahaha big_smile Men va tyckte du om soyafilmen utan klister då? smile Har kollat på youtube och de ser ju ut att va riktigt bra smile

Själva materialet tycker inte ( JAG ) att det är någon skillnad. ända fördelet med soyafilm är att du slipper skära, men det är ju inte problemet jag har. Men om du har problem med skärning så varför inte :p men jag tycker det är slöseri. smile

Low
21 september 2012 · 3 314 Inlägg

ascona-tic skrev:
Själv tycker jag det är skit, men kolla igenom dom andra trådarna så du får själv en hint vad det är.

http://www.garaget.org/forum/search.php … =903673172

Länken funkar inte neutral

Tobzter
21 september 2012 · 3 145 Inlägg

Varför inte lämna in bilen för filmning? Blir 100% bra å håller bilens livstid typ

Dodge Charger SE "Magnum 440" (1972)
sandzoo
21 september 2012 · 2 072 Inlägg

Low skrev:
Hej! nu har jag tröttnat på toningen på min e36, blir hur bra som helst första månaderna men sedan börjar det lossna på bakrutan på kanter.
Sido rutorna håller sig.

Så nu har jag sökt lite på olika saker.


Såg att det finns solarplexius: http://www.solarplexius.se/montering.aspx

Någon som har provat? kanske någon bra alternativ? hur ser det ur? någon som har en bra bild eller liknande? mvh!

hade samma problem med min gammla e46a, så jag körde på solarP, 3st rutor, var perfekt för min del.. man kunde ej se in i bilen riktigt mörka, de enda jag tycke va lite konstigt är att när man kolla innifrån så e de brun/gul aktigt, o sidorutor som man sj tonar e svarta, men utifrån är det ingen som märker nått smile
e ju bra när man kör natt då ser man ut iaf i backspegeln smile
och på din fråga.. ja jag va 99% nöjd
har bild i gammla bilar på e46an.. men ingen bra bild

Sandzoo i da house
-Bazz3r- Team Breehäng
21 september 2012 · 1 623 Inlägg

Low skrev:

-BASmannen- skrev:

Low skrev:

Jag har testat soyafilm utan klister, det är precis som biltemas solfilm fast du behöver inte skära. Jag testa för 3 veckor sen biltemas med klister, kan bara säga. ska aldrig köpa det mer tongue

Hahaha big_smile Men va tyckte du om soyafilmen utan klister då? smile Har kollat på youtube och de ser ju ut att va riktigt bra smile

Själva materialet tycker inte ( JAG ) att det är någon skillnad. ända fördelet med soyafilm är att du slipper skära, men det är ju inte problemet jag har. Men om du har problem med skärning så varför inte :p men jag tycker det är slöseri. smile

Okej jag aldrig fått till de särskillt bra när jag försökt skära själv och så, så tror jag kommer testa med soyafilm faktist, tack för svaren smile

R1 3
└┼┤
2 4
-Bazz3r- Team Breehäng
21 september 2012 · 1 623 Inlägg

tobzter skrev:
Varför inte lämna in bilen för filmning? Blir 100% bra å håller bilens livstid typ

Frågar du mig så är de mer än tre gånger så dyrt som soyafilmen, iaf här i stan tongue

R1 3
└┼┤
2 4
Low
21 september 2012 · 3 314 Inlägg

-BASmannen- skrev:

Low skrev:

-BASmannen- skrev:

Hahaha big_smile Men va tyckte du om soyafilmen utan klister då? smile Har kollat på youtube och de ser ju ut att va riktigt bra smile

Själva materialet tycker inte ( JAG ) att det är någon skillnad. ända fördelet med soyafilm är att du slipper skära, men det är ju inte problemet jag har. Men om du har problem med skärning så varför inte :p men jag tycker det är slöseri. smile

Okej jag aldrig fått till de särskillt bra när jag försökt skära själv och så, så tror jag kommer testa med soyafilm faktist, tack för svaren smile

Funkar säkert på din mersa! funkade på mina sidor rutor men det lossna på bakrutan. som alla andra filmer gjorde.

-Bazz3r- Team Breehäng
21 september 2012 · 1 623 Inlägg

Low skrev:

-BASmannen- skrev:

Low skrev:

Själva materialet tycker inte ( JAG ) att det är någon skillnad. ända fördelet med soyafilm är att du slipper skära, men det är ju inte problemet jag har. Men om du har problem med skärning så varför inte :p men jag tycker det är slöseri. smile

Okej jag aldrig fått till de särskillt bra när jag försökt skära själv och så, så tror jag kommer testa med soyafilm faktist, tack för svaren smile

Funkar säkert på din mersa! funkade på mina sidor rutor men det lossna på bakrutan. som alla andra filmer gjorde.

Är de jag är rädd att de ska göra med hmm

R1 3
└┼┤
2 4
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang