Jag vet inte hur eran ekonomi och ork är men jag hade försökt få tag på en ganska billig och vanlig motor och låda som M90 och T5/T6 så blir det lite kört med bilen:)
Hålla på med wankelmotorer är ju fräckt men det verkar dyrt och är säkert massa mer jobb med att hitta växellåda och motor?
Kör M90 och T6 första säsongen och sälj sedan iväg motor och låda om/när ni vill bli mer unika med motorvalet, det är väll inte så roligt att bara bygga bygga bygga och spendera pengar och inte få köra något:)
Håller med zemet. Man vill ju helst komma igång o köra lite med bilen, motivationen dör snabbt annars. Hade vart tråkigt o se detta dö halvvägs igenom
m50b25 med turbo, coopering topplockspackning. Beprövat och hållbart.
Tycker du inte att det är för vanligt? Bmw eller volvo motor i en nissan skyline.. nej...... Ska vara något specielt till en speciel bil!
Självklart hade ju rb26/30 varit trevligast men kostar ju också därefter. m50 är ju som sagt en beprövad motor och jättebillig att kräma ur effekt, om man jämför med t.ex rb26:an.
Röstar för Wankel.. Tycker det börjar spåra ut nu när alla skriver om olika motorer, Karossen är inte ens nära färdig så det dröjer nog länge innan där skall ner en motorn och innan dess är det väll säkert inte prio 1 att hitta en motor..
Röstar för Wankel.. Tycker det börjar spåra ut nu när alla skriver om olika motorer, Karossen är inte ens nära färdig så det dröjer nog länge innan där skall ner en motorn och innan dess är det väll säkert inte prio 1 att hitta en motor..
varför röstar du då på wankel..
För att komma med en åsikt eller två. Men om du nu får dödslängtan av att jag skrev det så får jag väll ta bort det då och censuera just det för att få herren att må bättre.
Den legendariska 4skiviga wankeln är ett special fall som måste byggas av en firma efter som den nu bara byggdes till LeMans racern som blev förbjuden. Den sattes ju aldrig i en productionsbil.
Men vill du nu gå wankel vägen kan du vända dig till tex Pulse Performance http://www.pulseperformance.co.nz/ Och beställa deras 6 skiviga wankel.
Jag kan försöka köra listan mera överskådlig genom att plocka ut de motorer du kan tänkas vilja ha. Men det är ju upp till dig som byggare att välja det du kan tänkas vilja köpa.
Senast redigerat av Works (14 oktober 2012)
Förr i tiden uppfattades förekomsten av brinnande bävrar som ett tecken på att något väldigt skumt var på gång.
Update kommer antagligen till veckan, om ni missat de så skrev jag att jag har lyckats få en spricka i ett revben så har lite svårt med vissa rörelser.. men nu är det mycket bättre så ska ta ett ryck i veckan
Update kommer antagligen till veckan, om ni missat de så skrev jag att jag har lyckats få en spricka i ett revben så har lite svårt med vissa rörelser.. men nu är det mycket bättre så ska ta ett ryck i veckan
Ta hand om revbenet först bilen står där hon står. Bättre att du är kry innan du gör det värre.
OT: Be en Admin att tömma tråden på lite onödiga inlägg.
Förr i tiden uppfattades förekomsten av brinnande bävrar som ett tecken på att något väldigt skumt var på gång.
Har tyvärr inte gjort nåt mer på vårt objekt.. MEN däremot så har vi börjat förbereda vår donatorbil för transplantation!
Är väll inte så mycket att säga egentligen men här kommer de lite bilder på kvällen arbete:
Inrullad:
En ruta ur
Bakruta ur
Sista rutan ur
Blev lite delar till vårt offer ;D
Allt för denna gång, fick alltså ut alla rutor hela, så dom går att använda igen! Känns grymt bra! Nästa gång blir det att rikta upp det sista som är kvar