2621
Sök

Strömbergs Volvo 242 T5 är nu reggad å besiktad, ny uppdatering 4/6-16 Ny låda på plats!!

Hoppas att året 2015 kommer bli året då allt funkar, har varit mycket motgångar, men nu känns de riktigt bra, bilen ska reggas i år och köras både på bana å gata...

803 354 Visningar
Uppdaterades senast 16 november 2016
230 Inlägg
2 juni 2013
de e du värd!

10 Inlägg
2 juni 2013
Stort grattis .... bara att kämpa på . Vi är många som håller tummarna att den nya motorn ska hålla. Ser ifram imot Mantorp den 15-16 juni

Man kan inte bli för gammal, för att ha roligt

40 Inlägg
6 juni 2013
Grymt bygge! Du måste ladda upp film från när du kör bana!
Tänkte höra vart du hittade ljusersättningen? big_smile

882 Inlägg
6 juni 2013
Trådstartare
Axelll skrev:

Tack.. klart det kommer filmer. å en massa bilder.. åker å hämtar en ny motor på söndag.. så går allt enligt plan så ses bilen på Gatebil Mantorp om en vecka.. Ang ljusersättningen så är dom köpta av en kille som heter Thomas Billman.. väldigt roligt med ett litet eget stuk..

Mvh Strömberg.

Slide in... burn out!!!

40 Inlägg
7 juni 2013
-Stromberg- skrev:
Axelll skrev:

Tack.. klart det kommer filmer. å en massa bilder.. åker å hämtar en ny motor på söndag.. så går allt enligt plan så ses bilen på Gatebil Mantorp om en vecka.. Ang ljusersättningen så är dom köpta av en kille som heter Thomas Billman.. väldigt roligt med ett litet eget stuk..

Mvh Strömberg.

Väntar med spänning!

Okej tack!

882 Inlägg
9 juni 2013
Trådstartare
Go kväll... sitter just nu å fiskar i Lysekil.. Grymt besviken idag då jag åkte till Örebro för att köpa en motor till 242:an.. men väl där så ville jag göra ett komp prov.. å det visade ett kilo mindre på 1:ans cylinder..  å en motor som inte är helt frisk är inte det jag sökte..så vi åkte hem tomhänta.. så nu ser det väldigt mörkt ut för att hinna till Mantorp.. jätte tråkigt....

tänkte höra med er..är det någon som har ett block till en S60/V70 T5 2005 eller nyare liggandes?? tomt eller komplett spelar ingen roll. bara det är 81mm borr.. alternativt en komplett motor med bra grejer i som håller..

hör gärna av er så fort som möjligt.. vill verkligen åka på Mantorp.. Mvh Strömberg.

Slide in... burn out!!!

5 089 Inlägg
9 juni 2013
Folk borde ju ha sådanahära motorer liggandes överallt kan jag tycka. tråkigt att åka så långt i onödan..

Har inte JB skroten annars? Kanske bara säljes hela motorer och dyrt kanske?

\Lindgren

350 Inlägg
9 juni 2013
Ap ap ap! INTE köpa motorer eller något av den tjommen i Ludvika. Undvik. Både 2 kompisar har blivit lurade, omkullsnackade och näst intill hotade när man vill häva köp av skitmotorer.
Leta vidare säger jag, ta din tid! smile

I'm not a complete idiot, some parts are missing!
Birdy Birdy in the sky, Fell a Poo Poo in my eye, Me dont care Me dont cry, Me just happy cows dont Fly!

882 Inlägg
9 juni 2013
Trådstartare
FLindgren skrev:
Folk borde ju ha sådanahära motorer liggandes överallt kan jag tycka. tråkigt att åka så långt i onödan..

Har inte JB skroten annars? Kanske bara säljes hela motorer och dyrt kanske?

Tycker det också... du har la en... wink  JB... ja dom har nog, men dom verkar tro att allt dom har är värt sin vikt i guld... tyvärr..

Mvh Strömberg

Slide in... burn out!!!

1 125 Inlägg
9 juni 2013
http://www.volvoskroten.com/

Hör med honom,han är bra att göra med.Vara är ju inte så långt för dej.Har själv handlat en del där.

882 Inlägg
9 juni 2013
Trådstartare
-Rosendahl skrev:
http://www.blocket.se/dalarna/Volvo_V70R_motor_B5234T8_nya_mod_med_VVT_30357735.htm?ca=10&w=3

werd skrev:
Ap ap ap! INTE köpa motorer eller något av den tjommen i Ludvika. Undvik. Både 2 kompisar har blivit lurade, omkullsnackade och näst intill hotade när man vill häva köp av skitmotorer.
Leta vidare säger jag, ta din tid! smile

Tack för varningen, visste inte att det var så, har sett annonsen, men det är inte en sån jag söker... Vill köpa antingen en komplett färdig motor som tål lite effekt, eller ett block från -05 å nyare, med 81mm diameter i cylindrar.. å då bygger jag ihop själv...

Slide in... burn out!!!

882 Inlägg
9 juni 2013
Trådstartare
fadret skrev:
http://www.volvoskroten.com/

Hör med honom,han är bra att göra med.Vara är ju inte så långt för dej.Har själv handlat en del där.

Tack, ska kolla vad han har... / Strömberg

Slide in... burn out!!!

Trucker
1 220 Inlägg
11 juni 2013
kilroy ha du kolla me han? han pyssla ju mycke med vitblockarna

Vissa är bara bättre än andra!

882 Inlägg
11 juni 2013
Trådstartare
Tack grabbar.. fick ett tips av Olssonmaskin igår som ledde till köp samma kväll..  så nu ska de tok skruvas.. nu känns det som vi är med på banan igen.. hoppas verkligen jag slipper mer strul nu.. vill åka till Mantorp till helgen å visa bilen för er.. några som ska dit?? så håll tummarna nu att allt funkar som det ska.. / Strömberg.

Slide in... burn out!!!

197 Inlägg
11 juni 2013
Jag håller tumarna smile

däcksparkare
1 046 Inlägg
11 juni 2013
lasse_sjoblom skrev:
Jag håller tumarna smile

Det gör vi alla tror jag nog smile

Motor utan turbo suger >.>

922 Inlägg