Strömbergs Volvo 242 T5 är nu reggad å besiktad, ny uppdatering 4/6-16 Ny låda på plats!!
Hoppas att året 2015 kommer bli året då allt funkar, har varit mycket motgångar, men nu känns de riktigt bra, bilen ska reggas i år och köras både på bana å gata...
Får man fråga vad effekten blev Grymt stort grattis till att du fick ihop det
Målet denna gång var inte hög effekt.. utan att komma till Mantorp å få köra lite... i nästa vecka ska vi justera lite på kammarna. å mappa om lite.. men den gav ca 300 hk idag.. ska försöka å hitta 100 till nästa vecka... Jätte roligt att få komma hit å kunna visa bilen.. hoppas det är många av er som kommer hit å vill titta å prata lite..
Bränsle ska dom ha... hörde att det brann lite ur pipan på bilen, har ju inte kunnat se det själv... men hörde dom dova smällarna vid motorbroms...
Körde du om eller?? vet inte vilken bil du hade, eller kommer inte ihåg allt som sagt.. men va kul å få prova, nu gäller det att börja åka lite fortare å få lite inställningar gjorda... Märkte dock att jag bromsa om det mesta i slutet på rakan, när dom flesta börja bromsa så la ja i 5:an å höll en stund till....
finns det inga bilder/videor någonstans för oss som inte kunde ta oss dit?
Ingen aning, men är det någon som ser någon bild på bilen så länka gärna eller lägg upp här i tråden, vore jätte roligt å få se...
vi hade med en gopro, men tyvärr var minneskortet fullt, å ingen dator va med, så inget blev filmat.. inte ens helgens enda avåkning... styrservo slangen lossa, eller rättare sagt, det är en stålomspunnen hydraulslang som lossade i sin pressning, lite spännande när man ska svänga på 4:an typ fullt, blev en tur över sandlådan å gräsmattan, men allt gick bra....
Bränsle ska dom ha... hörde att det brann lite ur pipan på bilen, har ju inte kunnat se det själv... men hörde dom dova smällarna vid motorbroms...
Körde du om eller?? vet inte vilken bil du hade, eller kommer inte ihåg allt som sagt.. men va kul å få prova, nu gäller det att börja åka lite fortare å få lite inställningar gjorda... Märkte dock att jag bromsa om det mesta i slutet på rakan, när dom flesta börja bromsa så la ja i 5:an å höll en stund till....
De är fränt me lågor
740 med en blå 960 front , ne körde in i depån låg bakom ett varv eller nått hade problem med laddet hela helgen, sakna ett kilo troligtvis tryckrörsläck sen körde ja av bägge länkarmarna å stystaget vänster fram men löste delar fredag kväll . Men sköj va de å din bil såg mycket bra ut!
Vill önska alla en trevlig midsommar.. jag själv åker till garaget å byter tändspolar på 242:an.. sen kanske de blir en prov burn!! ska jobba tidigt imorgon så de blir lugn tillställning ikväll.. Mvh Strömberg.
Hej igen, Har inte hänt så mycket det senaste efter vi var på Mantorp, mer än att växellådan rasat, den va ju inte helt kurant märkte jag ju direkt när vi börja köra på Mantorp, men förra söndagen så rasa den helt, växlarna går inte å få i bl.a. så igår rev vi ner lådan å tog isär den, fullt i lösa metall bitar i den, men en ny är beställd å får den förhoppningsvis i veckan. Vi har även fått sprutet å funka med dashloggen, blev riktigt bra. Men nu ska de bli en del förbättringar på bilen å vi ska få några fler hk å lite bättre bottenvrid. Kommer Bl.a att mappa om på E85. Så en del saker är på gång, å vi har tänkt å åka ner till Knutstorp den 14/7 å köra med TPC. Ser fram emot å få köra där, en bana som ser riktigt kul ut...
Va riktigt tråkigt när vi kom hem från Gatebil Mantorp, hade däcksrester över å under hela bilen, å dom ville inte försvinna, så jag fick ställa mig å vaxa å polera bilen. så nu är den fin igen... / Mvh Strömberg.
Tråkigt å höra me lådan.. tyvärr sånt som brukar gå åt;( Knutstorp?! Åker utomlands den 15e men jag är där den 14e å kollar på monstret om det är så att du ska komma ner! Uppdatera så fort du vet ifall de blir spikat:)
Har precis slutfört läsningen av 57 sidor med fantastiskt innehåll, tog runt 5-6 timmar och jag ångrar det inte alls! Detta måste vara ett av de sjukaste projekt jag sett
Gjorde tillochmed detta kontot bara för att skriva detta inlägget, nu börjar drömmarna om att själv starta ett projekt av en 242a inom några år eftersom att jag bara är 15 nu.
Hoppas på det bästa och att du får allt att funka, du har lagt ner extremt mycket jobb på den och förtjänar en fungerande bil! Mvh Oscar