2772
Sök

Strömbergs Volvo 242 T5 är nu reggad å besiktad, ny uppdatering 4/6-16 Ny låda på plats!!

Hoppas att året 2015 kommer bli året då allt funkar, har varit mycket motgångar, men nu känns de riktigt bra, bilen ska reggas i år och köras både på bana å gata...

803 178 Visningar
Uppdaterades senast 16 november 2016
882 Inlägg
9 augusti 2013
Trådstartare
braladd skrev:
Inget fattas men troligen en kolv eller nått som sagt upp sig:/ ja jag kommer förbi i vilket fall:)

Aj fan. Låter inget kul.. hoppas de löser sig snart för dig då. Aldrig kul med ras.. ja då ses vi där då..

Slide in... burn out!!!

882 Inlägg
14 augusti 2013
Trådstartare
Nu är bilen nytvättad å fin inför Vallåkraträffen, och på tisdag nästa vecka så blir det ny mappning på Trollspeed. Så nu känns allt mycket roligare igen. hoppas vi på att allt håller så jag hinner med lite körning innan vintern.

Hoppas på trevligt väder i helgen oxå å många intressanta pratstunder. några här som ska dit??

Mvh Strömberg

Slide in... burn out!!!

61 Inlägg
15 augusti 2013
Jag ska dit fre-sön! Ser jag bilen kommer jag å hälsar!wink

255 Inlägg
15 augusti 2013
Kommer jag med, Vädret såg dock mindre bra ut..

882 Inlägg
17 augusti 2013
Trådstartare
Vi är på plats.smile Står först i kön för att bli insläppta på träffområdet på Vallåkra. Tyvärr ligger regnet just nu ganska tungt över oss. Men som väder prognosen ser ut just nu så kommer det bli en skapligt fin eftermiddag. Vi får hålla tummarna för att det blir bra. cool

Over and out!! / Strömberg. big_smile

Slide in... burn out!!!

15 Inlägg
17 augusti 2013
blir det någon film ifrån träffen? smile

882 Inlägg
17 augusti 2013
Trådstartare
ratish skrev:
blir det någon film ifrån träffen? smile

Inte från mig i alla fall. Det är om någon annan filmat något kul.

Men måste säga att det är jätte kul å vara här. Har varit folk å krypit runt å vart å kollat på allt på bilen. Jätte kul att så många är så intresserade av bilen..

Slide in... burn out!!!

Creeper
176 Inlägg
17 augusti 2013
Inte konstigt de, de är ett vackert bygge du har lyckats med! Önskar jag kunde vart där och kollat på den själv.

Volvo 240 -92
Volvo 940 -96
Volvo V70 -03 skrotad ( -_-)
Volvo S60 -04

TrimGurra
50 Inlägg
17 augusti 2013
Suttit å läst alla 60 !!! sidor nu !

FAN va impad man blir att du orkar bygga så!
och dem pengarna du lägger ner på en gammal volvo..Men fränt som fan blir det! smile

Tumme upp från min sida!

230 Inlägg
18 augusti 2013
jag tackar för pratstunden var mycket trevlig och fruktansvärt kul att se din bil i verklig heten band de bästa byggen jag sätt!!
MVH Marcus

882 Inlägg
18 augusti 2013
Trådstartare
TheSame skrev:
Inte konstigt de, de är ett vackert bygge du har lyckats med! Önskar jag kunde vart där och kollat på den själv.

Tack så mycket... du får chansen igen... lovar...

Slide in... burn out!!!

882 Inlägg
18 augusti 2013
Trådstartare
TrimGurra skrev:
Suttit å läst alla 60 !!! sidor nu !

FAN va impad man blir att du orkar bygga så!
och dem pengarna du lägger ner på en gammal volvo..Men fränt som fan blir det! smile

Tumme upp från min sida!

Hahaha, tackar, roligt att man kan få folk att tycka något är så kul att man läser 60 sidor..
Ja, motivationen har gått både upp å ner ska erkännas, men jag är ganska eller rättare sagt väldigt målmedveten.
jo visst har det gått åt nån krona eller två.. men just nu känns de värt det. inte alla som får chansen å bygga sin drömbil.  big_smile

Mvh Strömberg

Slide in... burn out!!!

882 Inlägg
18 augusti 2013
Trådstartare
volvo-nissen skrev:
jag tackar för pratstunden var mycket trevlig och fruktansvärt kul att se din bil i verklig heten band de bästa byggen jag sätt!!
MVH Marcus

Hej igen, tack detsamma, har fått en liten pratstund med ett par av er, riktigt kul... jätte roligt att du gillade den även i verkligheten. Jag bugar å bockar för dom fina orden..

Mvh Strömberg

Slide in... burn out!!!

882 Inlägg
18 augusti 2013
Trådstartare
Hemkommen från Vallåkraträffen 2013, jättekul att så många trotsade det halv taskiga vädret å ändå åkte dit, har varit en jätte trevlig helg med grabbarna från Turbo performance club, riktigt kul å lära känna er, kommer ses mycket mer framöver. De har varit massvis med folk som varit å tittat å klämt på bilen, inne, ute, under, ja överallt.

Va nog den mest besökta bilen i TPC:s monter detta år.. helt fantastiskt att en gammal motorsport inspirerad 242:a kan få så mycket intresse, stort tack till alla.

Skulle vilja be er att om ni har, eller vet någon som har bilder på min bil från träffen att ni länkar eller lägger upp dom här, alltid kul å få se vad som intresserar besökarna.

Återigen ett stort tack till alla. nu längtar vi tills på tisdag å hoppas mappningen går vägen, så kanske jag å bilen kan få nöta lite gummi på banan innan det vita guldet trillar ner...

Mvh Strömberg

Slide in... burn out!!!

882 Inlägg
19 augusti 2013
Trådstartare
FLindgren skrev:
Inget pris?

Man får inga priser när man håller på med motorsport.  För å få pris ska man tydligen ha byggt något som liknar ett rymdskepp. Hahaha..

Är nog inte någon större chans att vinna något med ett sånt här bygge..

Slide in... burn out!!!

38 Inlägg
19 augusti 2013
-Stromberg- skrev:
FLindgren skrev:
Inget pris?

Man får inga priser när man håller på med motorsport.  För å få pris ska man tydligen ha byggt något som liknar ett rymdskepp. Hahaha..

Klart som fan att du kommer kamma hem priser framöver! wink

Riktigt, riktigt att äntligen få se bilen i verkligheten, hade kunnat stå och dregla över den en hel dag. Kanske inte varit den mest aktiva i tråden men har säkert blivit minst lika kåt som alla andra för varje sida under projektets gång wink Djuuupt imponerad! Grattis till en av sveriges utan tvekan fetaste 240s!

882 Inlägg
19 augusti 2013
Trådstartare
TouringJohan skrev:
-Stromberg- skrev:
FLindgren skrev:
Inget pris?

Klart som fan att du kommer kamma hem priser framöver! wink

Riktigt, riktigt att äntligen få se bilen i verkligheten, hade kunnat stå och dregla över den en hel dag. Kanske inte varit den mest aktiva i tråden men har säkert blivit minst lika kåt som alla andra för varje sida under projektets gång wink Djuuupt imponerad! Grattis till en av sveriges utan tvekan fetaste 240s!

Tackar, jätte kul att höra att den uppskattas av så många, men tror inte att jag kommer åka på så många fler utställningar, om man inte blir med bjuden på nått skojigt evenemang. har ju byggt bilen för att köra med, inte stå å torka med sämskinn, hehe, men har haft lite för mycket oflyt denna sommaren... men hoppas det vänder imorgon. sen är det den 31/8 på knutstorp med bilsport som gäller, ska bli kul som fan å få köra bil igen...

/ Strömberg

Slide in... burn out!!!

däcksparkare
1 046 Inlägg
19 augusti 2013
du kanske inte vinner en pokal eller fysiskt pris, men din bil vinner en plats i alla våra hjärtan! big_smile
så himla grym 242 så det finns inte! smile

Motor utan turbo suger >.>

Budbilsglidare
228 Inlägg
19 augusti 2013
4 september kör vi på Anderstorp smile

Lycka till med mappningen i morgon.
Senast redigerat av Mikael i norrk (19 augusti 2013)

Sök