2854
Sök

Strömbergs Volvo 242 T5 är nu reggad å besiktad, ny uppdatering 4/6-16 Ny låda på plats!!

Hoppas att året 2015 kommer bli året då allt funkar, har varit mycket motgångar, men nu känns de riktigt bra, bilen ska reggas i år och köras både på bana å gata...

803 157 Visningar
Uppdaterades senast 16 november 2016
882 Inlägg
20 augusti 2013
Trådstartare
Mikael i norrk skrev:
4 september kör vi på Anderstorp smile

Lycka till med mappningen i morgon.

Tja Micke. Tack för senast. Såg de på TPC. Om grejerna håller imorgon å efter att ja kört den 31/8 på Knutstorp så kommer jag den 4/9. Men de va kvällskörning va?? När börjar det då? Mvh Strömberg

Slide in... burn out!!!

882 Inlägg
20 augusti 2013
Trådstartare
Nu äntligen är den mappad, sån jävla go känsla. känns helt fantastiskt.. å den höll för en gångs skull...

hade hoppats på ca 380-400 hk, vi hamna på 410 hk vid 6000 rpm å 560 Nm vid 3900 rpm, svarar å går riktigt fint. jävla skön känsla å kunna stoppa i växel efter växel å det bara ritar i backspegeln... FRÄNT!!!

Så nu blickar vi framåt mot 31/8 på Knutstorp med bilsport. Då jävlar ska det åkas...

Mvh Strömberg

Slide in... burn out!!!

däcksparkare
1 046 Inlägg
20 augusti 2013
fiiiiilm! !big_smile

Motor utan turbo suger >.>

408 Inlägg
20 augusti 2013
Härligt! Väntar spännande på en film på monstret big_smile

Sköld photography @ facebook

27 Inlägg
20 augusti 2013
grattis! big_smile

230 Inlägg
20 augusti 2013
grattis!! smile

188 Inlägg
20 augusti 2013
stort grattis

197 Inlägg
20 augusti 2013
Gratulerar smile

85 Inlägg
21 augusti 2013
Grattis, gud vad skönt det måste kännas! smile

61 Inlägg
21 augusti 2013
Kommer att finnas på knutstorp, missade det sist du var där för någon månad sedan!

882 Inlägg
21 augusti 2013
Trådstartare
Lilljegern skrev:
fiiiiilm! !big_smile

Kommer...

johnlarsson skrev:
Härligt! Väntar spännande på en film på monstret big_smile

Känns mycket fint, ska filma lite vid nästa gång jag kör lite, sen sätta ihop en liten film åt er...

rudiger skrev:
grattis! big_smile

Tack så mycket!!

volvo-nissen skrev:
grattis!! smile

Tackar!!

FordPer skrev:
stort grattis

Tackar!!

lasse_sjoblom skrev:
Gratulerar smile

Tack så mycket!!

sawier skrev:
Grattis, gud vad skönt det måste kännas! smile

Tack, känns riktigt fint... känns som jag äntligen får lite utdelning efter stor insats...

Sandstrom_ skrev:
Grattis!!! big_smile

Tack så mycket!!

Markus940 skrev:
Kommer att finnas på knutstorp, missade det sist du var där för någon månad sedan!

Tyvärr kom jag aldrig till Knutstorp sist, krångel vid mappning, men nu får jag en ny chans, å hoppas jag å bilen lever upp till allas förväntning, ska göra vårat bästa för å bjuda på så mycket bilåka som möjligt...

Tack återigen till er alla som följt detta bygge, jättekul med så stor respons... hoppas på ett par körningar innan hösten är här.. ska även göra mitt bästa för å hinna regga bilen innan vintern..

Men nu blickar vi fram emot 31/8-13 med En dag på racerbanan med Bilsport... ska bli sjukt kul att få gasa lite... kan lova att bilen börjar leva upp till sitt utseende nu. betydligt mer förbannad i tonerna ur sidpipan nu... låter riktigt fränt...

Med vänlig hälsning / Strömberg

Slide in... burn out!!!

65 Inlägg
21 augusti 2013
vilket ladd hadde du vid 410 hk?

882 Inlägg
21 augusti 2013
Trådstartare
duff skrev:
vilket ladd hadde du vid 410 hk?

1,5bar.

Slide in... burn out!!!

61 Inlägg
22 augusti 2013
Oh... Okej! Äh, åkte förbi och kollade efter dig iaf! men då hoppas ja på bättre tur nästa gång!smile

MVH

11 Inlägg
22 augusti 2013
JÄVLAR!! va frän bil... ruskigt imponerad av din arbetsinsats samt att du lyckats hålla motivationen uppe trots en del hårda motgångar...vet hur lätt det är att tappa gnistan när det faller på målsnöret...imponerande! hoppas de blir mer åka än skruva nu smile

882 Inlägg
23 augusti 2013
Trådstartare
Tempest-68 skrev:
JÄVLAR!! va frän bil... ruskigt imponerad av din arbetsinsats samt att du lyckats hålla motivationen uppe trots en del hårda motgångar...vet hur lätt det är att tappa gnistan när det faller på målsnöret...imponerande! hoppas de blir mer åka än skruva nu smile

Tack så jätte mycket, jätte kul att du gillar bygget... big_smile jag är ganska målinriktad, å ett misslyckande är inte tillåtet.. bara å bita ihop å kämpa på... även om en yxa genom taket känns som en bra lösning igen... Ja nu får vi verkligen hoppas det blir mer gasa än skruva fram igenom... vill få ut så mycket som möjligt det sista på året... har en 3-4 körningar nu innan hösten som jag vill göra, + försöka få reggat den... vore underbart...

Med vänlig hälsning / Strömberg

Slide in... burn out!!!

329 Inlägg
23 augusti 2013
Riktigt kul och läsa att allt rullar som det ska nu, att följa detta bygge från början till slutet (fast det är kanske inte slut än?)
Har varit ett stort nöje, du har förgyllt många kvällar med dina uppdateringar, känner visserligen ledsen att jag inte kunde se den på Vallåkra när det ändå är såpass nära som det är för mig..
Aja, hoppas de kommer fler tillfälle! smile
Lycka till i fortsättningen! smile

MVH

882 Inlägg
23 augusti 2013
Trådstartare
MeRoll88 skrev:
Riktigt kul och läsa att allt rullar som det ska nu, att följa detta bygge från början till slutet (fast det är kanske inte slut än?)
Har varit ett stort nöje, du har förgyllt många kvällar med dina uppdateringar, känner visserligen ledsen att jag inte kunde se den på Vallåkra när det ändå är såpass nära som det är för mig..
Aja, hoppas de kommer fler tillfälle! smile
Lycka till i fortsättningen! smile

MVH

Tack, jättekul att så många har visat så stort intresse för det man åstadkommer hemma i garaget... nä du, slut på detta är det inte, mycket saker som kommer tas upp här fram igenom.... har redan lite små planer för vintern...
Nu ska vi satsa på å få köra lite... sen får vi se vad som händer...

Lugn, du kommer få fler chanser å titta på den, åk till Knutstorp nästa helg. då ska vi dit... big_smile

Tack så mycket...igen... wink Med vänlig hälsning / Strömberg

Slide in... burn out!!!

882 Inlägg
25 augusti 2013
Trådstartare
Va ute å provkörde lite igår, syrrans kille fick sig en åktur... han tyckte den gick bra... lol

https://www.youtube.com/watch?v=OciOnLAT7d8

Slide in... burn out!!!

Sök