2141
Sök

Strömbergs Volvo 242 T5 är nu reggad å besiktad, ny uppdatering 4/6-16 Ny låda på plats!!

Hoppas att året 2015 kommer bli året då allt funkar, har varit mycket motgångar, men nu känns de riktigt bra, bilen ska reggas i år och köras både på bana å gata...

803 139 Visningar
Uppdaterades senast 16 november 2016
421 Inlägg
25 augusti 2013
-Stromberg- skrev:
Va ute å provkörde lite igår, syrrans kille fick sig en åktur... han tyckte den gick bra... lol

https://www.youtube.com/watch?v=OciOnLAT7d8

Underbart........

Mina projekt finns på http://www.garaget.org/dutten

Creeper
176 Inlägg
25 augusti 2013
Sjukt fint big_smile Men går den inte lite väl brett för att vara en banbil? tongue

Volvo 240 -92
Volvo 940 -96
Volvo V70 -03 skrotad ( -_-)
Volvo S60 -04

329 Inlägg
25 augusti 2013
-Stromberg- skrev:
MeRoll88 skrev:
Riktigt kul och läsa att allt rullar som det ska nu, att följa detta bygge från början till slutet (fast det är kanske inte slut än?)
Har varit ett stort nöje, du har förgyllt många kvällar med dina uppdateringar, känner visserligen ledsen att jag inte kunde se den på Vallåkra när det ändå är såpass nära som det är för mig..
Aja, hoppas de kommer fler tillfälle! smile
Lycka till i fortsättningen! smile

MVH

Tack, jättekul att så många har visat så stort intresse för det man åstadkommer hemma i garaget... nä du, slut på detta är det inte, mycket saker som kommer tas upp här fram igenom.... har redan lite små planer för vintern...
Nu ska vi satsa på å få köra lite... sen får vi se vad som händer...

Lugn, du kommer få fler chanser å titta på den, åk till Knutstorp nästa helg. då ska vi dit... big_smile

Tack så mycket...igen... wink Med vänlig hälsning / Strömberg

Får boka nästa helg då, verkar vara ett roligt event dedär! smile

882 Inlägg
25 augusti 2013
Trådstartare
dutten skrev:
-Stromberg- skrev:
Va ute å provkörde lite igår, syrrans kille fick sig en åktur... han tyckte den gick bra... lol

https://www.youtube.com/watch?v=OciOnLAT7d8

Underbart........

Ja det känns riktigt fint efter allt krångel denna sommaren... smile

Slide in... burn out!!!

882 Inlägg
25 augusti 2013
Trådstartare
TheSame skrev:
Sjukt fint big_smile Men går den inte lite väl brett för att vara en banbil? tongue

Haha, bara kul å leka lite... haha... måste ju testa grejerna så man vet om det håller ihop på banan... ja har ju byggt bil för å köra med, inte ha å titta å putsa på... wink

Slide in... burn out!!!

882 Inlägg
25 augusti 2013
Trådstartare
MeRoll88 skrev:
-Stromberg- skrev:
MeRoll88 skrev:
Riktigt kul och läsa att allt rullar som det ska nu, att följa detta bygge från början till slutet (fast det är kanske inte slut än?)
Har varit ett stort nöje, du har förgyllt många kvällar med dina uppdateringar, känner visserligen ledsen att jag inte kunde se den på Vallåkra när det ändå är såpass nära som det är för mig..
Aja, hoppas de kommer fler tillfälle! smile
Lycka till i fortsättningen! smile

MVH

Tack, jättekul att så många har visat så stort intresse för det man åstadkommer hemma i garaget... nä du, slut på detta är det inte, mycket saker som kommer tas upp här fram igenom.... har redan lite små planer för vintern...
Nu ska vi satsa på å få köra lite... sen får vi se vad som händer...

Lugn, du kommer få fler chanser å titta på den, åk till Knutstorp nästa helg. då ska vi dit... big_smile

Tack så mycket...igen... wink Med vänlig hälsning / Strömberg

Får boka nästa helg då, verkar vara ett roligt event dedär! smile

Gör det, vi får hoppas det blir bra... big_smile

Slide in... burn out!!!

188 Inlägg
25 augusti 2013
jävla va gött den går mycket fint bygge mvh per

882 Inlägg
25 augusti 2013
Trådstartare
FordPer skrev:
jävla va gött den går mycket fint bygge mvh per

Tack!! cool / Strömberg

Slide in... burn out!!!

däcksparkare
1 046 Inlägg
25 augusti 2013
ser onekligen ut att gå riktigt bra!! big_smile

Motor utan turbo suger >.>

Creeper
176 Inlägg
25 augusti 2013
-Stromberg- skrev:
TheSame skrev:

Haha, bara kul å leka lite... haha... måste ju testa grejerna så man vet om det håller ihop på banan... ja har ju byggt bil för å köra med, inte ha å titta å putsa på... wink

Nej de är ju så klart sant. De som gör denhär tråden så bra, inget stylande. Sjukt snygg i alla fall.

Volvo 240 -92
Volvo 940 -96
Volvo S60 -04

764 Inlägg
26 augusti 2013
Gick ju fint de där, trevligt sång med big_smile

1 Inlägg
26 augusti 2013
Helt sjukt roligt att åka med i ditt bygge! Det går betydligt mycket snabbare och bredare än det ser ut i filmen eftersom kameran sitter på taket!!
Synd att du klippte bort gapflabbet som hörs genom taket efter körningen, hahaha

882 Inlägg
27 augusti 2013
Trådstartare
anderssvensson skrev:
Helt sjukt roligt att åka med i ditt bygge! Det går betydligt mycket snabbare och bredare än det ser ut i filmen eftersom kameran sitter på taket!!
Synd att du klippte bort gapflabbet som hörs genom taket efter körningen, hahaha

Tjenare Anders. Kul att du oxå hittat hit.. märktes att du gilla det även om du såg lite nervös ut stundvis.. hehe
Jo kameravinkeln gjorde inte det rättvist.. får prova lite mer å lära mig hur det ser bäst ut.. haha. Just de ja.gapflabbet... De glömde ja av.. det skulle ju vart med... jaja.. de kommer nog nya roliga stunder.. va ute å prova lite igår igen.  Den gick lika fint då.. smile

Slide in... burn out!!!

48 Inlägg
27 augusti 2013
Hittade din tråd precis, en fördel med det är att jag slapp vänta på alla uppdateringar. Har läst alla 62 sidor i ett sträck. Helt makalöst bra!
lycka till !
/Micke S

882 Inlägg
29 augusti 2013
Trådstartare
dtrmnd skrev:
Hittade din tråd precis, en fördel med det är att jag slapp vänta på alla uppdateringar. Har läst alla 62 sidor i ett sträck. Helt makalöst bra!
lycka till !
/Micke S

Haha.. tack så mycket. Ja en stor fördel. Vi skynda ändå på rätt bra med uppdateringarna.. smile

Slide in... burn out!!!

882 Inlägg
29 augusti 2013
Trådstartare
Sitter i just detta nu i bilen å gör en chassi setup inför helgens körning på knutstorp.  Ska bli mycket spämnande å se vad dom hittar på. Blir antagligen en helt annan bil å köra.. Är Erik Jonsson Motorsport som tävlar i Porsche cup som hjälper mig. Så finns nog chans att detta blir mycket bra. big_smile wish me luck!! På lördag kör vi hårt!!

Slide in... burn out!!!

329 Inlägg
30 augusti 2013
-Stromberg- skrev:
Sitter i just detta nu i bilen å gör en chassi setup inför helgens körning på knutstorp.  Ska bli mycket spämnande å se vad dom hittar på. Blir antagligen en helt annan bil å köra.. Är Erik Jonsson Motorsport som tävlar i Porsche cup som hjälper mig. Så finns nog chans att detta blir mycket bra. big_smile wish me luck!! På lördag kör vi hårt!!

Vi ses! Imorn kommer jag äntligen för o kolla in din bil! smile Hoppas vädret håller sig bra så man får se den in action!

MVH

882 Inlägg
30 augusti 2013
Trådstartare
MeRoll88 skrev:
-Stromberg- skrev:

Vi ses! Imorn kommer jag äntligen för o kolla in din bil! smile Hoppas vädret håller sig bra så man får se den in action!

MVH

Gött. Allt är lastat packat å klart.. nu sova i ca 5 timmar innan avresa mot Knutstorp. Så vi ses där.. kom gärna å prata, även om vi skruvar eller nått. Alltid kul å få träffa er.. nån mer som kommer dit imorgon?

/ Strömberg.

Slide in... burn out!!!

882 Inlägg
2 september 2013
Trådstartare
En liten film från helgens bravader på Ring Knutstorp... håll till godo!!  big_smile

Riktigt kul att bilen funka bra, men fick 3 st tekniska flagg, 1 med för högt ljud, 1 för att vi drifta...?? i vått väglag å att det släppte lite över krönen.. men jaja, å sen sist 1 för att bromsljuset inte fungerade. tyvärr kontakten som gett upp. så vi fick bryta å åka hem, men då va klockan ändå efter 3 på eftermiddagen...

En mycket bra körning, va riktigt kul å få köra bil igen efter allt som varit... synd det är så sent på säsongen nu..

http://www.youtube.com/watch?v=GqNl_ea7RUc
Senast redigerat av -Stromberg- (2 september 2013)

Slide in... burn out!!!

Creeper
176 Inlägg
2 september 2013
Fin film big_smile Får ta och se den i sin helhet när jag inte sitter på arbetstid :X

Volvo 240 -92
Volvo 940 -96
Volvo S60 -04

Sök