Strömbergs Volvo 242 T5 är nu reggad å besiktad, ny uppdatering 4/6-16 Ny låda på plats!!
Hoppas att året 2015 kommer bli året då allt funkar, har varit mycket motgångar, men nu känns de riktigt bra, bilen ska reggas i år och köras både på bana å gata...
Kul att se att så många är med å gissar å leker lite...
En liten update tänkte jag bjuda på, så ni inte tror jag ligger hemma å latar mig...
Motor å låda har åter hamnat i bil, gött som fasen faktiskt, känns som det är på gång nu, insuget färdigsvetsat, väntar bara på 2 klämmor som kommer imorgon så jag kan dra fast insuget på motorn i bilen.. sen blir det på med fuelrail etc etc, kommer bli awesome!! Ser riktigt porrigt ut redan, sen är det bara en massa skruvande kvar nu, men jag kämpar på, den SKA vara klar till 1 Mars... sen ska vi mappa.. å då får vi veta hur det gått.. väntar dock på nya grenröret, hoppas innerligt att det kommer i vecken. är en del nykonstruktion på den sidan som kommer ta tid.. men men, vi har tokmekat förut.. "bara å dra ner MM Motorsport mössan å jobba på"..
bjuder på några bilder å låter dom tala sitt tydliga språk...
Har sagt det förut och säger det igen,porr på hög nivå,mycket bättre/roligare än käringen.
Hahahaha... sånt här e så kul å höra. Glömmer aldrig när jag läste det första gången. Ja dog av skratt.. Tack så jätte mycket. Ska försöka underhålla er i fortsättningen oxå.. / Strömberg.
Håller med Fadret till 100%. Otroligt, att man följt detta i stort sett hela vägen, sanslös resa men helvetes lärorik å underbar:) Keep it up, målet är att få se skapelsen i verkligheten, åkte till ring knutstorp men det dök int upp någon kärlek där;( Bättre lycka nästa gång. Hoppas allting rullar på för dig! MVH Sellgren
Håller med Fadret till 100%. Otroligt, att man följt detta i stort sett hela vägen, sanslös resa men helvetes lärorik å underbar:) Keep it up, målet är att få se skapelsen i verkligheten, åkte till ring knutstorp men det dök int upp någon kärlek där;( Bättre lycka nästa gång. Hoppas allting rullar på för dig! MVH Sellgren
Tack så jätte mycket.. sånt här e så himla kul å läsa. Det motiverar mig som byggare å bygga å dela med mig ännu mera.. du kommer säkert å få se den i sommar.. om allt funkar som det ska nu så kommer detta bli väldigt intressant. Ska försöka åka på alla Gatebil träffar å sladda lite.. ska bli kul å se hur bilen beter sig på tvären.. jo vi va till Knutstorp en sväng med Bilsports evenemang en dag på racerbanan. Va väl första riktiga gången vi körde med bilen. Gick väl skapligt. Men kommer åka dit igen.. jädrigt kul bana..
Ja nu håller vi tummarna för att alla bitar faller på plats. Då kommer detta bli riktigt bra.
Kommer en liten uppdatering imorgon med lite bilder på hur det såg ut i garaget när jag åkte hem ikväll.. börjar se färdigt ut snart. Ser riktigt fett ut under huven.. väntar bara på nya grenröret. Sen kommer det hända grejer..
Här kommer lite bilder från gårdagens skruvande, nu sitter insuget där på riktigt, blev riktigt bra. Lite småpyssel kvar på insugssidan av motorn. men i stort sett klart... sen ska de lackas lite kylarbalk. men man får en liten hint om hur det kommer bli...
Blir de bra då tycker ni?? Ha en trevlig dag / Strömberg.
Tack så jätte mycket.. sånt här e så himla kul å läsa. Det motiverar mig som byggare å bygga å dela med mig ännu mera.. du kommer säkert å få se den i sommar.. om allt funkar som det ska nu så kommer detta bli väldigt intressant. Ska försöka åka på alla Gatebil träffar å sladda lite.. ska bli kul å se hur bilen beter sig på tvären.. jo vi va till Knutstorp en sväng med Bilsports evenemang en dag på racerbanan. Va väl första riktiga gången vi körde med bilen. Gick väl skapligt. Men kommer åka dit igen.. jädrigt kul bana..
Ja nu håller vi tummarna för att alla bitar faller på plats. Då kommer detta bli riktigt bra.
Kommer en liten uppdatering imorgon med lite bilder på hur det såg ut i garaget när jag åkte hem ikväll.. börjar se färdigt ut snart. Ser riktigt fett ut under huven.. väntar bara på nya grenröret. Sen kommer det hända grejer..
Ha en fortsatt trevlig kväll folket. / Strömberg
Ren sanning, bara att ösa på, ser fram emot fler byggen. Men i första hand som sagt få se skapelsen! Satan... att jag missade de, men men, går fler tåg som sagt, bara att skriva här när du ska dit igen, så finns jag på plats kan jag lova. Härligt uppdatering, ser bra ut! Håll standarden så blir allting riktigt bra. Klämmer väl in dom välvalda orden - Keep it up!
Ren sanning, bara att ösa på, ser fram emot fler byggen. Men i första hand som sagt få se skapelsen! Satan... att jag missade de, men men, går fler tåg som sagt, bara att skriva här när du ska dit igen, så finns jag på plats kan jag lova. Härligt uppdatering, ser bra ut! Håll standarden så blir allting riktigt bra. Klämmer väl in dom välvalda orden - Keep it up!
MVH Sellgren.
Tackar. Jodå. Info om bankörningar å vart vi ska med bilen kommer komma.. Ja vi föröker med det å jobbar på.. / Strömberg.
Japp.. vi behöver verkligen det. Hoppas han skyndar på nu, prata med Emil igår. Å eventuellt så har han näst upp det i helgen å kommer bort å prövar innan helsvetsning...
Så sant! Vi får försöka köra bana i sommar, dock kommer inte min lilla sak hänga med på rakorna! Men det är ju kul ändå!
Försöka köra bana? Hur menar du nu? Finns det något annat ställe man kan åka på oxå.. fränt, de får du visa.. Klart vi ska åka bana. Bara att du kör före så kan jag putta på när hondan går för sakta...