2451
Sök

Strömbergs Volvo 242 T5 är nu reggad å besiktad, ny uppdatering 4/6-16 Ny låda på plats!!

Hoppas att året 2015 kommer bli året då allt funkar, har varit mycket motgångar, men nu känns de riktigt bra, bilen ska reggas i år och köras både på bana å gata...

802 792 Visningar
Uppdaterades senast 16 november 2016
882 Inlägg
5 mars 2014
Trådstartare
Lilljegern skrev:
tror det kommer bli awesome, som allt annat du gör! big_smile

tackar, vi får hoppas på det...  big_smile

Slide in... burn out!!!

129 Inlägg
7 mars 2014
Riktigt fint det blir, otroligt snyggt!!! smile

Liten fråga för en amatör som mig, vad gör egentligen denna "Anti-surge" för nytta?

39 Inlägg
7 mars 2014
Hur gick mappningen???

882 Inlägg
8 mars 2014
Trådstartare
johanboden skrev:
Riktigt fint det blir, otroligt snyggt!!! smile

Liten fråga för en amatör som mig, vad gör egentligen denna "Anti-surge" för nytta?

Tackar!!

Man kan säga att det tar bort mottrycket i turbon, när avgaserna sätter fart på turbin i avgashuset så kan det bli ett mottryck på impellern i kompressorn, som kan leda till att axeln kan gå av i turbon.. väldigt enkelt förklarat. Vet inte så mycket om just det själv. Men det är så jag fått det förklarat.. å nästan alla nya race turbos har det idag.. så någon nytta måste de vara.. cool

Slide in... burn out!!!

882 Inlägg
8 mars 2014
Trådstartare
Kroka skrev:
Hur gick mappningen???

Det gick bra.. vi är en bit på väg.. men en kylvattenslang inne i bilen brast.. så det blev stopp lite. Sen har jag ett litet oljeläckage vid turbon.vi tror det är vid returen.. men vi är en bit på väg.. å kommer fortsätta köra på måndag.. men börjar se bra ut.. mer kommer ni få reda på då.. smile fin kurva som drar fullständigt till 7500-8000 rpm.. kommer bli kul. Vi har inte kommit upp på några högre laddtryck än.. så vi ska nog få ur några ponnys till.. men vi är en bit på väg. Får tyvärr låta er vänta tills då..

Mvh Strömberg.

Slide in... burn out!!!

188 Inlägg
8 mars 2014
lycka till sveriges finaste 242

882 Inlägg
8 mars 2014
Trådstartare
FordPer skrev:
lycka till sveriges finaste 242

Hahaha... tack så mycket!! big_smile

Slide in... burn out!!!

171 Inlägg
8 mars 2014
ser bra ut!

882 Inlägg
8 mars 2014
Trådstartare
oscargrundstrom skrev:
ser bra ut!

Tack.... big_smile

Slide in... burn out!!!

882 Inlägg
8 mars 2014
Trådstartare
Har idag varit i garaget å löst alla problem inför fortsatta mappningen på måndag. Idag så lossna kylvattenslangen igen inuti bilen.. satans panik när man åker fullt på sladd å de kommer 80-90 gradigt vatten över benen..
Men de rede sig.. så nu e de löst. Sen när vi kom till garaget å lyfter på huven så brinner det vid turbon.. verkar vart någon sorts vätska på turbomössan.. så då va de full fart igen. roll

Men nu e de utrett å vi har varit ute å provkört igen. Så nu mappar vi vidare å ser vart de landar på måndag. Kommer försöka å ställa om kammarna lite. Tycker det fattas lite på botten.. men de löser vi..

Hade en underbar kväll med vänner igår med mat å öl.. vart riktigt lyckat. En välförtjänt stund vi behövde efter ett par månaders slit i garaget.  Men nu e de nära..

Hoppas man får en trevlig lite försenad födelsedagspresent på måndag (fyller imorgon).. i form av en mycket körbar å rolig bil..

Ha en fortsatt trevlig helg å önska mig lycka till på måndag. / Strömberg.

Slide in... burn out!!!

61 Inlägg
9 mars 2014
Får ta å gratulera på födelsedagen, hoppas du få en go dag m.fam!
Väntar på effektkurvor........Snaaaaabbbaaa på!wink

MVH Sellgren.

882 Inlägg
9 mars 2014
Trådstartare
Markus940 skrev:
Får ta å gratulera på födelsedagen, hoppas du få en go dag m.fam!
Väntar på effektkurvor........Snaaaaabbbaaa på!wink

MVH Sellgren.

Tack så mycket.. sitter faktiskt just nu i 242:an utanför garaget å njuter av vårsolen..
Allt är fixat inför fortsatt mappning imorgon. Känns riktigt bra.. Vill oxå veta vad det kommer bli..
Återkommer imorgon med ny information. Ha en trevlig dag. / Strömberg.

Slide in... burn out!!!

171 Inlägg
9 mars 2014
grattis!

882 Inlägg
9 mars 2014
Trådstartare
oscargrundstrom skrev:
grattis!

Tack så mycket!!

Slide in... burn out!!!

58 Inlägg
9 mars 2014
Helt galet bygge! Satt och läste igenom HELA tråden idag. Började grymta och låta nånstans mitt i, kärringen gick förbi och frågade om jag kollade på nån porrfilm. Nej nej sa jag.. BÄTTRE! Visade henne och hon skakade på huvudet och gick.. Fruntimmer.. Vilket sjukt bygge! Är tamejfan bland det ballaste jag sett.

Hoppas på att mappningen går bra! Beträffande siffrorna så tror jag du landar på fina 567 hästar!

Lycka till och keep up the god work!

149 Inlägg
9 mars 2014
Måste bara säga att de är ett riktigt GÖTT bygge,följt de sen lång tid tillbaka så kul att se färdiga resultat nu=)
Gällande effektsiffror så lägger jag en gissning på 516hk!!

Lycka till smile
Senast redigerat av dbdaren (9 mars 2014)

882 Inlägg
9 mars 2014
Trådstartare
RobZy skrev:
Helt galet bygge! Satt och läste igenom HELA tråden idag. Började grymta och låta nånstans mitt i, kärringen gick förbi och frågade om jag kollade på nån porrfilm. Nej nej sa jag.. BÄTTRE! Visade henne och hon skakade på huvudet och gick.. Fruntimmer.. Vilket sjukt bygge! Är tamejfan bland det ballaste jag sett.

Hoppas på att mappningen går bra! Beträffande siffrorna så tror jag du landar på fina 567 hästar!

Lycka till och keep up the god work!

Hahahaha .... ja dom har inte samma intresse som en annan gällande fräna prylar.... ja ang bygget så tycker jag vi fått till det helt okay.. big_smile lite små justeringar sen regga å sen har vi ett helt fantastiskt 2014 framför oss.

Stort tack igen för att ni är så många som gillar det vi gör.. i år ska vi börja sladda å leka lite oxå.. ska försöka få till mycket bilder å film så ni kan ta del av det. Sen hoppas jag att ni kommer å besöker banträffar å kommer å tjötar lite.. det ser jag framemot.

567hk. Ja de vore nått det.. får se hur långt det räcker.. smile Tack igen. / Strömberg.

Slide in... burn out!!!

882 Inlägg
9 mars 2014
Trådstartare
dbdaren skrev:
Måste bara säga att de är ett riktigt GÖTT bygge,följt de sen lång tid tillbaka så kul att se färdiga resultat nu=)
Gällande effektsiffror så lägger jag en gissning på 516hk!!

Lycka till smile

Hehe.. tackar.. kul att de gillas.. wink å att så många följer projektet.  Ja vi får hoppas de ger bra effekt i maskin imorgon.

Tack igen. / Strömberg. cool

Slide in... burn out!!!

171 Inlägg
9 mars 2014
En vild gissning skulle vara 509 hk. Måste bara säga att det är ett sjukt bygge, grymt bra jobbat! Ska bli kul att få se filmer med bilen in-action under årets gång smile

882 Inlägg
9 mars 2014
Trådstartare
oscargrundstrom skrev:
En vild gissning skulle vara 509 hk. Måste bara säga att det är ett sjukt bygge, grymt bra jobbat! Ska bli kul att få se filmer med bilen in-action under årets gång smile

Jätte roligt att så många gissat hej vilt om effekten... undrar vem som är närmast när det är klart imorgon.

Tack så mycket. Kul att ni gillar sjuka 242:or då.. wink  Ja i år ska vi få till mycket film å bilder.. de lovar jag..
Ska bli kul å se om Bilsport kommer å gör ett stort reportage om bilen som dom sa att dom skulle göra..

De enda vi vet är ju att de kommer bli ett långt å lärorikt 2014. Med mycket bilåka.. / Strömberg.

Slide in... burn out!!!

Sök