Strömbergs Volvo 242 T5 är nu reggad å besiktad, ny uppdatering 4/6-16 Ny låda på plats!!

Hoppas att året 2015 kommer bli året då allt funkar, har varit mycket motgångar, men nu känns de riktigt bra, bilen ska reggas i år och köras både på bana å gata...
  • 451 Följare
  • 776 698 Visningar
  • Uppdaterades senast 16 november 2016
-Stromberg-
11 mars 2014 · 882 Inlägg

Smedby skrev:
Helt jävla sjukt gött låter den . Grattis ....

Haha... sa ju det... 5:a e fina grejer... big_smile

Slide in... burn out!!!
Volvo 242 T5 "Strömbergs gatracer." (1975)
-Stromberg-
11 mars 2014 · 882 Inlägg

anton_duett skrev:
helvete vilket gött ljud!  kollade precis på videon och de första som händer är att hela jag ryser till av ljudet! mycket lyckat projekt och ett stort grattis till dig smile

Hahaha... låter gött... Tack så jätte mycket.... Nu kommer det bli en skojig säsong 2014... lol

Slide in... burn out!!!
Volvo 242 T5 "Strömbergs gatracer." (1975)
TouringJohan
11 mars 2014 · 38 Inlägg

Det är bara att gratulera till att kommande sommaren kan bli ditt livs roligaste!
Fasen vad gött!

Audi A4 1,8Ts Quattro Avant "snowmobile" (2000)
-Stromberg-
11 mars 2014 · 882 Inlägg

TouringJohan skrev:
Det är bara att gratulera till att kommande sommaren kan bli ditt livs roligaste!
Fasen vad gött!

Tack, ja den kommer ligga bra till i alla fall!!! cool

Slide in... burn out!!!
Volvo 242 T5 "Strömbergs gatracer." (1975)
lasse_sjoblom .
11 mars 2014 · 197 Inlägg

Gratulerar till dom fina sifrorna . smile fint ljud de va i monstret

Audi s6 "urs6 avant 2.2t" (1996)
_Performance_ NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
11 mars 2014 · 2 390 Inlägg

Helvete vilket ljud! big_smile

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658
Hummer H2 "Skbg Performance Team" (2003)
-Stromberg-
11 mars 2014 · 882 Inlägg

lasse_sjoblom skrev:
Gratulerar till dom fina sifrorna . smile fint ljud de va i monstret

Hehe, tackar!! big_smile

Slide in... burn out!!!
Volvo 242 T5 "Strömbergs gatracer." (1975)
-Stromberg-
11 mars 2014 · 882 Inlägg

_Performance_ skrev:
Helvete vilket ljud! big_smile

Så de ska va ju... den går såååå gött nu...

Slide in... burn out!!!
Volvo 242 T5 "Strömbergs gatracer." (1975)
qvistgaard
11 mars 2014 · 121 Inlägg

-Stromberg- skrev:

qvistgaard skrev:
Laddtryck? Banalt men alltid kul:-) att veta. Din snurra är ju storleken större än min!!
Bra jobbat Strömberg!

Tack så mycket... 1,7 bar laddar vi. Lovar er att den går som fan... med responsen igång så ritar den växel på växel utan hämningar, helt löjligt rått!! Å utan respons igång så bara driver de nått löjligt... Satans fränt e första tanken... cool

Någon som var lite gassugen?  Köra en bil med så mycket effekt kräver sin man. Svårslaget med femmans motorljud du!!

Volvo 242 "242 T5Q" (1975)
qvistgaard
11 mars 2014 · 121 Inlägg

qvistgaard skrev:

-Stromberg- skrev:

qvistgaard skrev:
Laddtryck? Banalt men alltid kul:-) att veta. Din snurra är ju storleken större än min!!
Bra jobbat Strömberg!

Tack så mycket... 1,7 bar laddar vi. Lovar er att den går som fan... med responsen igång så ritar den växel på växel utan hämningar, helt löjligt rått!! Å utan respons igång så bara driver de nått löjligt... Satans fränt e första tanken... cool

Någon som var lite gassugen?  Köra en bil med så mycket effekt kräver sin man. Svårslaget med femmans motorljud du!!

En fråga till .. 600 på hjulen? Kanske en tokig fråga. Man kanske alltid menar det när man jämför.

Volvo 242 "242 T5Q" (1975)
-Stromberg-
11 mars 2014 · 882 Inlägg

qvistgaard skrev:

-Stromberg- skrev:

qvistgaard skrev:
Laddtryck? Banalt men alltid kul:-) att veta. Din snurra är ju storleken större än min!!
Bra jobbat Strömberg!

Tack så mycket... 1,7 bar laddar vi. Lovar er att den går som fan... med responsen igång så ritar den växel på växel utan hämningar, helt löjligt rått!! Å utan respons igång så bara driver de nått löjligt... Satans fränt e första tanken... cool

Någon som var lite gassugen?  Köra en bil med så mycket effekt kräver sin man. Svårslaget med femmans motorljud du!!

Haha.. ju tvungen å testa ju.. ja de krävs lite disciplin å förstånd. För de e en sjuk upplevelse.
Ja de låter gött i maskin.. nej de va ju så klart 600 motor hk.. inga frågor e för dumma.. frågar man inte, får man inget veta.. / Strömberg.

Slide in... burn out!!!
Volvo 242 T5 "Strömbergs gatracer." (1975)
qvistgaard
11 mars 2014 · 121 Inlägg

-Stromberg- skrev:

qvistgaard skrev:

-Stromberg- skrev:

Tack så mycket... 1,7 bar laddar vi. Lovar er att den går som fan... med responsen igång så ritar den växel på växel utan hämningar, helt löjligt rått!! Å utan respons igång så bara driver de nått löjligt... Satans fränt e första tanken... cool

Någon som var lite gassugen?  Köra en bil med så mycket effekt kräver sin man. Svårslaget med femmans motorljud du!!

Haha.. ju tvungen å testa ju.. ja de krävs lite disciplin å förstånd. För de e en sjuk upplevelse.
Ja de låter gött i maskin.. nej de va ju så klart 600 motor hk.. inga frågor e för dumma.. frågar man inte, får man inget veta.. / Strömberg.

Kan tänka mig det, mitt mål ju bara att höja med 100 till och och då fattas det ändå 100 till din :-) Kul det här!

Volvo 242 "242 T5Q" (1975)
Viinikka92
11 mars 2014 · 363 Inlägg

Borde kika förbi och kolla på bilen någon dag.. smile

Honda Civic (1992)
Honda Civic ED "JDM" (1988)
-Stromberg-
11 mars 2014 · 882 Inlägg

qvistgaard skrev:

-Stromberg- skrev:

qvistgaard skrev:

Någon som var lite gassugen?  Köra en bil med så mycket effekt kräver sin man. Svårslaget med femmans motorljud du!!

Haha.. ju tvungen å testa ju.. ja de krävs lite disciplin å förstånd. För de e en sjuk upplevelse.
Ja de låter gött i maskin.. nej de va ju så klart 600 motor hk.. inga frågor e för dumma.. frågar man inte, får man inget veta.. / Strömberg.

Kan tänka mig det, mitt mål ju bara att höja med 100 till och och då fattas det ändå 100 till din :-) Kul det här!

Mitt mål va 500 hk.. det ville jag ha. Så fick en smärre chock när jag fick reda på vad det gav.. fick 50 % till i motoreffekt. Som sagt.. kul som fan på svenska!!

Slide in... burn out!!!
Volvo 242 T5 "Strömbergs gatracer." (1975)
-Stromberg-
11 mars 2014 · 882 Inlägg

Viinikka92 skrev:
Borde kika förbi och kolla på bilen någon dag.. smile

Gör de.. du e Välkommen.  Du åker ju förbi varje dag..

Slide in... burn out!!!
Volvo 242 T5 "Strömbergs gatracer." (1975)
Viinikka92
11 mars 2014 · 363 Inlägg

-Stromberg- skrev:

Viinikka92 skrev:
Borde kika förbi och kolla på bilen någon dag.. smile

Gör de.. du e Välkommen.  Du åker ju förbi varje dag..

Jo, jag gör ju det! Dock vet man ju inte när du är där tongue

Honda Civic (1992)
Honda Civic ED "JDM" (1988)
-Stromberg-
11 mars 2014 · 882 Inlägg

Viinikka92 skrev:

-Stromberg- skrev:

Viinikka92 skrev:
Borde kika förbi och kolla på bilen någon dag.. smile

Gör de.. du e Välkommen.  Du åker ju förbi varje dag..

Jo, jag gör ju det! Dock vet man ju inte när du är där tongue

Varje kväll nästan.. året runt!! cool

Slide in... burn out!!!
Volvo 242 T5 "Strömbergs gatracer." (1975)
FordPer
12 mars 2014 · 188 Inlägg

stort grattis

kenbrt
12 mars 2014 · 3 Inlägg

-Stromberg- skrev:
Nu så mina vänner... Har lite ny info till er ang hur det gick...


Vi kan säga så här... Ja är JÄVLIGT glad idag!!!

Per har trollat ur 575 hk sen spinner det loss i rullarna. Han gissar att effekten ligger ganska nära 600 strecket...
Så jag tänkte som så här. Dessa 2 har gissat närmast 600 strecket. så ni får var sin mössa...

Hoppas det är okay för alla..??

kenbrt skrev:
592hk.

Kroka skrev:
602HK.

Tyvärr har det hänt något med den sparade filen på max effekten.. så den finns inte i deras dator. men dom ska leta lite... Men kurvorna ser riktigt fina ut... Kommer göra en effektmätning med andra hjul senare för å se vad det ger då.. Ska åka å hämta den nu... hör av mig senare.. / Strömberg.

Haha sedär ja!! Kan verkligen förstår vilken grym känsla och vilken lättnad från axlarna det måste vara att få sätta sig i och känna på allt! Så jävla glad för din skull, detta har du förtjänat tusen gånger om med det hästarbete du och dina kamrater lagt ner på bilen! Om man nu ska leta efter något negativt så är det enda jag kan komma på, att du tog mig med några hk, och det är ju ganska så störande i normala fall men i just detta fallet så rör det mig inte i ryggen:D Nu har jag bara en sak till att tillägga.. Ang denna mössan så tar jag den gärna såklart, men när jag ändå bor så nära som jag gör (bengtsfors) så tycker jag att du borde bjuda på en liten åktur någon dag nu när jag ändå gissade så bra som jag gjorde? wink big_smile Blir ju även en fördel för dig som slipper skicka mössan wink haha! Än en gång, sjukligt fint jobb med ALLT rörande bilen och STOR lycka till året 2014 med allt som rör maskinen och åkningen!

Senast redigerat av kenbrt (12 mars 2014)

Volvo 244 "Jennie M50B25 Turbo" (1986)
-Stromberg-
12 mars 2014 · 882 Inlägg

FordPer skrev:
stort grattis

Tack så mycket... big_smile

Slide in... burn out!!!
Volvo 242 T5 "Strömbergs gatracer." (1975)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang