Strömbergs Volvo 242 T5 är nu reggad å besiktad, ny uppdatering 4/6-16 Ny låda på plats!!

Hoppas att året 2015 kommer bli året då allt funkar, har varit mycket motgångar, men nu känns de riktigt bra, bilen ska reggas i år och köras både på bana å gata...
  • 451 Följare
  • 776 921 Visningar
  • Uppdaterades senast 16 november 2016
-Stromberg-
12 mars 2014 · 882 Inlägg

kenbrt skrev:
Haha sedär ja!! Kan verkligen förstår vilken grym känsla och vilken lättnad från axlarna det måste vara att få sätta sig i och känna på allt! Så jävla glad för din skull, detta har du förtjänat tusen gånger om med det hästarbete du och dina kamrater lagt ner på bilen! Om man nu ska leta efter något negativt så är det enda jag kan komma på, att du tog mig med några hk, och det är ju ganska så störande i normala fall men i just detta fallet så rör det mig inte i ryggen:D Nu har jag bara en sak till att tillägga.. Ang denna mössan så tar jag den gärna såklart, men när jag ändå bor så nära som jag gör (bengtsfors) så tycker jag att du borde bjuda på en liten åktur någon dag nu när jag ändå gissade så bra som jag gjorde? wink big_smile Blir ju även en fördel för dig som slipper skicka mössan wink haha! Än en gång, sjukligt fint jobb med ALLT rörande bilen och STOR lycka till året 2014 med allt som rör maskinen och åkningen!

Hahaha... Tack så jätte mycket för fina värmande ord... jätte kul läsning... ja det kändes som vi behövde lite medgång nu i garaget...Tror att vi skickar en mössa till dig som vi sagt. å sen besöker du oss vid nån banträff eller om du har vägarna förbi nångång så kanske det kan bli en tur ändå.. men vi börjar med mössan.. wink Skicka mig ett PM med ditt namn å adress.

Har faktiskt sagt att om allt funkar nu så ska jag satsa på å få den färdig reggad...

Så idag så tog jag upp kontakten med SFRO. Så söndagen den 30/3, då e de dags för slutbesiktning hos sfro, sen ljudprov som ev. sker samma dag, men det är väder beroende. så de får vi se hur det blir med det.. Sen reggning hos SBP å sen vanlig bes.. hoppas detta kommer gå ganska fort nu.. men verkar ligga bra till tidsmässigt..    Mvh Strömberg

Slide in... burn out!!!
Volvo 242 T5 "Strömbergs gatracer." (1975)
TurboLundin
12 mars 2014 · 764 Inlägg

Låter nå jävulst gött iallafall!! big_smile

Volvo 760 Turbo "Driftcar" (1983)
Markus940
12 mars 2014 · 61 Inlägg

Sett videon... mållös, hört brudar stöna.. visst ha de låte bra.. men detta gav en gåshud deluxe!
Å int nog med ljudet, utseendet får ju den instängde chefen å vilja titta ut!
Dags att jag tar av hatten å tar ihjäl mitt uttryck jag skrev här för längesen - "Keep it up", behövs int längre känns de som!smile Har varit ett nöje å läsa om bygget, nu hoppas vi på fina uppdateringar om vart du å kärleken på fyra hjul håller hus så man kan se skapelsen i verkligheten!

Mvh Sellgren

-Stromberg-
12 mars 2014 · 882 Inlägg

TurboLundin skrev:
Låter nå jävulst gött iallafall!! big_smile

Haha, ja det gör den.. nu sitter besiktningsröret på oxå.. ska bli gött å höra sen... big_smile

Slide in... burn out!!!
Volvo 242 T5 "Strömbergs gatracer." (1975)
-Stromberg-
12 mars 2014 · 882 Inlägg

Markus940 skrev:
Sett videon... mållös, hört brudar stöna.. visst ha de låte bra.. men detta gav en gåshud deluxe!
Å int nog med ljudet, utseendet får ju den instängde chefen å vilja titta ut!
Dags att jag tar av hatten å tar ihjäl mitt uttryck jag skrev här för längesen - "Keep it up", behövs int längre känns de som!smile Har varit ett nöje å läsa om bygget, nu hoppas vi på fina uppdateringar om vart du å kärleken på fyra hjul håller hus så man kan se skapelsen i verkligheten!

Mvh Sellgren

Hahaha. Sånt här e så kul med er... ni är så otroligt tacksamma när man visar något man åstadkommit, å ni bara älskar det... sånt gör mig bara ännu mer motiverad till att fortsätta...

Så länge jag håller på med bilen å kör med den kommer det komma bilder, filmer, uppdateringar å allt vi gör... men jag vill ju framförallt att ni kommer fram å pratar om vi ses på nån träff, bankörning eller vad det nu är... Jätte roligt oxå att så många följt bygget från början...Nu blickar vi framåt å siktar in oss på reggning... Ha en trevlig kväll. / Strömberg.

Slide in... burn out!!!
Volvo 242 T5 "Strömbergs gatracer." (1975)
FLindgren
12 mars 2014 · 5 089 Inlägg

Hur mycket effekt får du ha max enligt sfro? vad väger bilen?

\Lindgren
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
-Stromberg-
12 mars 2014 · 882 Inlägg

FLindgren skrev:
Hur mycket effekt får du ha max enligt sfro? vad väger bilen?

Ca 280-290 hk... vi bromsade 266hk / 285Nm på gatmappen..  smile

Slide in... burn out!!!
Volvo 242 T5 "Strömbergs gatracer." (1975)
FLindgren
12 mars 2014 · 5 089 Inlägg

-Stromberg- skrev:

FLindgren skrev:
Hur mycket effekt får du ha max enligt sfro? vad väger bilen?

Ca 280-290 hk... vi bromsade 266hk / 285Nm på gatmappen..  smile

Tänkte väll det smile Även fast dom sitter å läser denna tråden om den "verkliga" effekten så kan dom ju inte göra så mycket sålänge det är 266 hk när den besiktas ;P

\Lindgren
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
-Stromberg-
12 mars 2014 · 882 Inlägg

FLindgren skrev:

-Stromberg- skrev:

FLindgren skrev:
Hur mycket effekt får du ha max enligt sfro? vad väger bilen?

Ca 280-290 hk... vi bromsade 266hk / 285Nm på gatmappen..  smile

Tänkte väll det smile Även fast dom sitter å läser denna tråden om den "verkliga" effekten så kan dom ju inte göra så mycket sålänge det är 266 hk när den besiktas ;P

Så e de ju... alltså, bilen kommer besiktas enligt alla regler, men vid bankörning etc etc så kommer vi självklart åka med fullt mos...

Slide in... burn out!!!
Volvo 242 T5 "Strömbergs gatracer." (1975)
Bonzai
12 mars 2014 · 18 Inlägg

Va!? Ska du inte köra på 266hk mappen nu när Per slitit så hårt med den?

Why are Nismo messing around doing this? When what they should be doing is bringing us a new Skyline. That was as good as cars got!
Jeremy Clarkson - Top Gear
-Stromberg-
12 mars 2014 · 882 Inlägg

Bonzai skrev:
Va!? Ska du inte köra på 266hk mappen nu när Per slitit så hårt med den?

Jo.. men bara när du åker med Putte... big_smile Det blir väl skoj för dig..

Slide in... burn out!!!
Volvo 242 T5 "Strömbergs gatracer." (1975)
Bonzai
13 mars 2014 · 18 Inlägg

-Stromberg- skrev:

Bonzai skrev:
Va!? Ska du inte köra på 266hk mappen nu när Per slitit så hårt med den?

Jo.. men bara när du åker med Putte... big_smile Det blir väl skoj för dig..

Blir väl ungefär som vanligt, du kör ju som en jävla kärring ändå. Så det blir säkert sköj!

Why are Nismo messing around doing this? When what they should be doing is bringing us a new Skyline. That was as good as cars got!
Jeremy Clarkson - Top Gear
-Stromberg-
13 mars 2014 · 882 Inlägg

Bonzai skrev:

-Stromberg- skrev:

Bonzai skrev:
Va!? Ska du inte köra på 266hk mappen nu när Per slitit så hårt med den?

Jo.. men bara när du åker med Putte... big_smile Det blir väl skoj för dig..

Blir väl ungefär som vanligt, du kör ju som en jävla kärring ändå. Så det blir säkert sköj!

Hahaha.. fan va slut du är..

Slide in... burn out!!!
Volvo 242 T5 "Strömbergs gatracer." (1975)
-Stromberg-
18 mars 2014 · 882 Inlägg

Nu har slutmeket inför besiktningen börjat..  ska göra slutbesiktning å eventuellt decibel test om vädret tillåter den 30/3.. går de bra där så hoppas jag vi är ett steg närmare gatlegalt!!


Vi provade en ny metod igår för å få er å vara "med" i garaget. Nu är det ju ingen jätte panik i skruvandet utan blir lite mer tid över för skitprat oxå.. de är viktigt... hehe 




https://www.youtube.com/watch?v=3PW33yX … ata_player




Putte komponerade ihop en liten film åt er.. hoppas det är lite nöje ändå.. Mvh Strömberg.

Slide in... burn out!!!
Volvo 242 T5 "Strömbergs gatracer." (1975)
qvistgaard
18 mars 2014 · 121 Inlägg

Underbar film.. Humor på hög nivå.

Volvo 242 "242 T5Q" (1975)
RobZy
18 mars 2014 · 58 Inlägg

Haha! Underbart!

TurboLundin
18 mars 2014 · 764 Inlägg

Haha klockren filmsnutt ju smile

Volvo 760 Turbo "Driftcar" (1983)
ratish
18 mars 2014 · 15 Inlägg

bara jag som tycker det känns som för mycket vitt? Men grymt bygge har du oavsett färg big_smile

Bonzai
18 mars 2014 · 18 Inlägg

ratish skrev:
bara jag som tycker det känns som för mycket vitt? Men grymt bygge har du oavsett färg big_smile

Ok, jag fattar piken, jag ska sola magen innan jag mekar avgassystem nästa gång! cool

Why are Nismo messing around doing this? When what they should be doing is bringing us a new Skyline. That was as good as cars got!
Jeremy Clarkson - Top Gear
ratish
18 mars 2014 · 15 Inlägg

Bonzai skrev:

ratish skrev:
bara jag som tycker det känns som för mycket vitt? Men grymt bygge har du oavsett färg big_smile

Ok, jag fattar piken, jag ska sola magen innan jag mekar avgassystem nästa gång! cool

Haha ja det kanske var så det var wink lol

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang