Strömbergs Volvo 242 T5 är nu reggad å besiktad, ny uppdatering 4/6-16 Ny låda på plats!!

Hoppas att året 2015 kommer bli året då allt funkar, har varit mycket motgångar, men nu känns de riktigt bra, bilen ska reggas i år och köras både på bana å gata...
  • 451 Följare
  • 776 885 Visningar
  • Uppdaterades senast 16 november 2016
-Stromberg-
2 maj 2014 · 882 Inlägg

God morgon.. ville bara berätta att jag hittat himmelriket på jorden. big_smile
Är nere i Tyskland i Nürburg. Helt fantastiskt ställe.. alla åker fräna bilar. Utanför hotellet står det typ 8 porsche av olika modeller.. GTR, Lamborghini,Ferrari. Bmw M3 går det minst 20 på ett dussin av.. å då har hälften bur å ser riktigt brutala ut..
Fick åkt mitt första varv på Nürburgring Nordschleife igår eftermiddag.
Alltså jag har ju spelat spel å kört på banan.. men man fattar inte hur kuperat det är..
De går upp å ner värre än berg å dalbana.. Riktigt jävla fränt upplevelse som jag vill rekommendera till alla.
Man förstår verkligen de legendariska med detta ställe.. idag ska vi åka mer.. ungefär 10 varv till kommer jag åka tror jag.. smile

Återkommer med filmer å bilder i nästa vecka.. men då vet ni att jag har jävligt tråkigt just nu i alla fall. lol  / Strömberg

Slide in... burn out!!!
Volvo 242 T5 "Strömbergs gatracer." (1975)
FordPer
2 maj 2014 · 188 Inlägg

låter kul

-Stromberg-
2 maj 2014 · 882 Inlägg

God morgon.. ville bara berätta att jag hittat himmelriket på jorden. big_smile
Är nere i Tyskland i Nürburg. Helt fantastiskt ställe.. alla åker fräna bilar. Utanför hotellet står det typ 8 porsche av olika modeller.. GTR, Lamborghini,Ferrari. Bmw M3 går det minst 20 på ett dussin av.. å då har hälften bur å ser riktigt brutala ut..
Fick åkt mitt första varv på Nürburgring Nordschleife igår eftermiddag.
Alltså jag har ju spelat spel å kört på banan.. men man fattar inte hur kuperat det är..
De går upp å ner värre än berg å dalbana.. Riktigt jävla fränt upplevelse som jag vill rekommendera till alla.
Man förstår verkligen de legendariska med detta ställe.. idag ska vi åka mer.. ungefär 10 varv till kommer jag åka tror jag.. smile

Återkommer med filmer å bilder i nästa vecka.. men då vet ni att jag har jävligt tråkigt just nu i alla fall. lol  / Strömberg

Slide in... burn out!!!
Volvo 242 T5 "Strömbergs gatracer." (1975)
Lygdman Amatör
2 maj 2014 · 488 Inlägg

De är du värd!

Gillar det mesta som någon lagt sin själ i...
3rensho
8 augusti 2014 · 23 Inlägg

Väntar med spänning på hur allt löste sig till slut:)

potog
12 augusti 2014 · 85 Inlägg

Grattis till å hamna på första sidan! smile ge oss en liten uppdate att fira med? wink

-Stromberg-
13 augusti 2014 · 882 Inlägg

3rensho skrev:
Väntar med spänning på hur allt löste sig till slut:)

Har tyvärr inte hänt nått.. mycket som kommit i vägen. Men det är på gång nu... vi blickar å fokuserar framåt.. vintern är lång å den kommer byggas ihop då.. 😉  säsongen 2015 ska jag vara med hela tiden... 😉  lita på det..

Slide in... burn out!!!
Volvo 242 T5 "Strömbergs gatracer." (1975)
-Stromberg-
13 augusti 2014 · 882 Inlägg

potog skrev:
Grattis till å hamna på första sidan! smile ge oss en liten uppdate att fira med? wink

Tack.. fick ett samtal som berätta detta precis.. 😉 jätte kul verkligen.. kan glädja alla med att fick faktiskt första paketet med delar till att börja greja med bilen just idag.. ny kabelhärva å fuelrail. Alltid nått.. men i vinter ska det byggas fina saker. .. nästa år SKA allt funka perfekt.. trött på motgångar nu.. måste vända snart.. 😉  Tackar igen.. nu sätter vi fart... följ gärna bygget vidare... 👍👍👍👍👍

Slide in... burn out!!!
Volvo 242 T5 "Strömbergs gatracer." (1975)
Kroka
13 augusti 2014 · 39 Inlägg

Följer med spänning!smile Gillar verkligen detta bygget!

//Henrik

-Stromberg-
13 augusti 2014 · 882 Inlägg

Kroka skrev:
Följer med spänning!smile Gillar verkligen detta bygget!

//Henrik

Haha... tack.. I vinter ska de grejas... 😉

Slide in... burn out!!!
Volvo 242 T5 "Strömbergs gatracer." (1975)
fadret
13 augusti 2014 · 1 125 Inlägg

ÄNTLIGEN lite riktig porr på gång

Volvo V70 "Bebisen" (1998)
-Stromberg-
13 augusti 2014 · 882 Inlägg

fadret skrev:
ÄNTLIGEN lite riktig porr på gång

Hahahaha... ni är för underbara.. så himla kul med eran peppning. Betyder jätte mycket i alla motgångar...

Har faktiskt varit i kontakt med lackerarna idag oxå.. dom ska komma bort å titta på skadorna någon dag.. så ska vi försöka lösa detta så fort som möjligt. Nya kabelhärvorna å nya NUKE fuelrailen kom idag...  Alltid en början i alla fall... mvh Strömberg.

Slide in... burn out!!!
Volvo 242 T5 "Strömbergs gatracer." (1975)
Bonzai
14 augusti 2014 · 18 Inlägg

När börjar vi skruva? Börjar suga i tarmen nu!

Why are Nismo messing around doing this? When what they should be doing is bringing us a new Skyline. That was as good as cars got!
Jeremy Clarkson - Top Gear
-Stromberg-
14 augusti 2014 · 882 Inlägg

Bonzai skrev:
När börjar vi skruva? Börjar suga i tarmen nu!

Jadu Putte.. prata med lackerarna igår som sagt.. dom kommer å tittar på den nån dag å bedömer vad de kostar.. å då får vi en datum som dom ska ha bilen för å lacka.. å sen kör vi igång när den är tillbaka... 😉  kommer bli riktigt kul.. nya fuelrailen å härvan kom igår..

Slide in... burn out!!!
Volvo 242 T5 "Strömbergs gatracer." (1975)
FLindgren
14 augusti 2014 · 5 089 Inlägg

Finns det mer att förbättra på denhär bilen? tongue

\Lindgren
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Bonzai
14 augusti 2014 · 18 Inlägg

FLindgren skrev:
Finns det mer att förbättra på denhär bilen? tongue

Ja, fuelrailen! :-)

Why are Nismo messing around doing this? When what they should be doing is bringing us a new Skyline. That was as good as cars got!
Jeremy Clarkson - Top Gear
lewwan Överladdad gröngöling
14 augusti 2014 · 1 302 Inlägg

Fan att jag hitta den här tråden så sent som jag gjorde, skulle vilja varit med från början men läste igenom det mesta och du har gjort ett skit bra jobb på den!

Får väl prenumerera på tråden nu. Bättre sent än aldrig! ;-)

Volvo 242DL "Den gröne" (1975)
-Stromberg-
14 augusti 2014 · 882 Inlägg

FLindgren skrev:
Finns det mer att förbättra på denhär bilen? tongue

Självklart... går alltid... men med bara "lite" mer tur än innan så kommer de här bli grymt nu.... 😉

Slide in... burn out!!!
Volvo 242 T5 "Strömbergs gatracer." (1975)
-Stromberg-
14 augusti 2014 · 882 Inlägg

Bonzai skrev:

FLindgren skrev:
Finns det mer att förbättra på denhär bilen? tongue

Ja, fuelrailen! :-)

Så sant... 😉  de kan ju inte bli mö sämre i alla fall... nu ska de svetsas, fräsas  å grejas.... har en bra plan på gång... enkelt men funktionellt.

Slide in... burn out!!!
Volvo 242 T5 "Strömbergs gatracer." (1975)
-Stromberg-
14 augusti 2014 · 882 Inlägg

lewwan skrev:
Fan att jag hitta den här tråden så sent som jag gjorde, skulle vilja varit med från början men läste igenom det mesta och du har gjort ett skit bra jobb på den!

Får väl prenumerera på tråden nu. Bättre sent än aldrig! ;-)

Hahaha.... ja du sa det själv.. bättre sent än aldrig.. Välkommen... 😉 / Strömberg.

Slide in... burn out!!!
Volvo 242 T5 "Strömbergs gatracer." (1975)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang