Strömbergs Volvo 242 T5 är nu reggad å besiktad, ny uppdatering 4/6-16 Ny låda på plats!!

Hoppas att året 2015 kommer bli året då allt funkar, har varit mycket motgångar, men nu känns de riktigt bra, bilen ska reggas i år och köras både på bana å gata...
  • 451 Följare
  • 772 148 Visningar
  • Uppdaterades senast 16 november 2016
-Stromberg-
15 november 2016 · 882 Inlägg

Hej mina vänner, kanske berätta för er hur de är med mig å bilen.. de är så att  bara ett kort tag efter att jag skrota lådan så va vi till Kinnekulle å for runt där.. allt gick väldigt bra tills en av kolvarna fick lust att ge upp, den hade inte spikat eller nått.. antagligen bara material utmattning å att den sprack i ringbalken.. men blev färdigkört med för högt vevhustryck kan vi säga.. så ridå ner igen...
Hem å rev ur maskin å körde blocket till Trollspeed så dom fick beställt JE kolvar å sen borrat upp blocket. Sen fick vi nya snilleblixtar i garaget så maskin las ut till försäljning på blocket. efter ett par dagar så bestämde sig en kille.. han slog till så när motorn va ihopsatt igen så kom han å hämta den.. detta va nu i helgen.. Nu har jag fått tag på en annan motor som ska i bilen.. men kommer inte få den förän närmare årskiftet.. men då lär de sätta fart igen..

Ja va har vi hittat på nu då undrar ni.. en del kommer tro vi inte är kloka, en del kommer garanterat älska det, men bilen ska sfro reggas om med ny maskin igen... Valet har fallit på att backa en så där 200hk å åka sugmotor, ja ni läste rätt.. sugmaskin blir de nu!! En BMW M3 S50B30 med lite extra gott.. så siktar på ca 360-370 sughästar, va tror ni om de?? Kan garantera att de kommer låta gött på banträffarna sen...

Slide in... burn out!!!
Volvo 242 T5 "Strömbergs gatracer." (1975)
TurboLundin
15 november 2016 · 764 Inlägg

Var min polare som köpte maskin när vi var ner till dig! wink
Lycka till med nya motorbygget smile

Volvo 760 Turbo "Driftcar" (1983)
-Stromberg-
16 november 2016 · 882 Inlägg

TurboLundin skrev:
Var min polare som köpte maskin när vi var ner till dig! wink
Lycka till med nya motorbygget smile

jaha, najs!! hoppas nu de blir riktigt bra med maskin!! ja de får vi hoppas de blir bra, man måste ju pröva lite.. wink

Slide in... burn out!!!
Volvo 242 T5 "Strömbergs gatracer." (1975)
Tiiiseen
4 december 2016 · 526 Inlägg

Såna motorer går ju fint med överladd med 😉 en kompressor på den så låter dom ännu goare 👌👌😄 Lycka till med nya motorn

Pavva
7 december 2016 · 1 215 Inlägg

s50 sugisar duger ju i rally så varför inte smile

____________________________
Oseriösa modifieringar som utförts på ett seriöst sätt ♥
BMW E36 325i Turbo "Trettisexan" (1993)
kymi
22 mars 2018 · 16 Inlägg

Nu är det väl läge för en uppdatering ;-)

TheSame Creeper
22 mars 2018 · 176 Inlägg

Verkligen! Blev de någon BMW sugis?

Volvo 240 -92
Volvo 940 -96
Volvo V70 -03 skrotad ( -_-)
Volvo S60 -04
Volvo 240GL (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang