Har nu bestämt mig för att satsa rejält på drifting. Så har valt att bygga en bil efter proints alla konster och regler. Dom som känner mig vet mycket väl varför jag har valt att ta det här steget ;) tips och ideer är välkommna :)
Du behöver inte ändra på castern eftersom det är vinkeln på fjäderbenet Vilket gör det onödigt att kunna ställa in caster i bakvagnen då du inte vinner ngt på det. Däremot camber och toe är ett måste....eller har jag fel? Har du kollat på dannnejs 745 driftbil? http://www.garaget.org/?car=166569 kanske kan ge lite inspiration
Btw grymt bygge o prem lagd!
det är sant. tänkte inte på det vad mycket lättare det blev nu att bygga om övre bärarmen. tack för att du på pekade det.
nej jag har inte gjort det men det ska jag ta och göra
Jag hade planerat att åka och hämta buren idag men pga feber så kan jag inte åka men ni får se lite bilder på båda bärarmarna och när dom inklusive lite infästningar till bakaxeln är blästrade och grundmålade. tyvär så fick jag ingen bild på prylarna när jag hade blästrat dom.
Dubbla aero agg andra spridare och ett nytt styrsystem. Det är dom planerna jag har än så länge. Sen får vi se vad det går att få ur motorn med org botten
asså ska du ha dubbla turbos, ah kommer nog peta på bra får man fråga vad motor "delen" kommer kosta?
Jag hoppas att det kommer röra på sig ganska bra
Det har jag inte räknat så mycket på ännu. Men om jag räknar lite snabbt bara
Motor 15k Turbos 10k Motorstyrning 10-15k Spridare 8k Övrigt 10k
Så säkert någonstans runt 40-50 tusen skulle jag gissa på att det slutar på. priserna har jag ej kollat upp exakt då jag inte riktigt vet exakt vilka komponenter det blir ännu.
Nu har jag äntligen kunnat hämta buren hoss finess beställde den för nästan 3 veckor sedan. :-/ tyvärr så blev man ju sjuk och kunde inte hämta den. dess värre så kan jag inte ladda upp bilden på buren via datorn. så bilden kommer i morgon eller i veckan
Min flickvän var med och hämtade buren och hon fällde en liten trevlig kommentar "nu kommer jag inte få se dig på ett tag med andra ord" sa hon och skrattade till jag förstår inte vad hon menar med det