som rubriken lyder, är 200SX och 240SX 89-94 samma bil med olika namn eller. ibland står det 200SX och ibland 240SX när man kollar på kjolpaket på olika sidor. någon som vet vad det är för skillnad?
Ja, det ska de göra...Då det i prinip är samma bil med olika motorer (som lelleman sa)...Skulle jag välja mellan "kitten" så tycker jag V Speed var snyggast ...
Va e de för priset på varje enskilt kitt me frakt till sverige?
Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"
vad är det med den stylingfirman då, har de dålig passform och kvalite på sina kit el, vad menar du?
Kvalite på kit osv kan jag inte uttala mig om eftersom jag aldrig fick någonting av det jag beställde.
Skickade efter saker för runt 20 000:- fälgar, bodykit, vinge osv jag skulle få "feta" rabbater sa han till en början men senare vart det dyrare och dyrare pris för varje gång.
Fraktpriset trissades upp mer och mer också vid varje gång och var långt över priset jämtemot andra företag.
Sedan gav jag han uppdrag att ta fram vissa specifika delar och han skulle höra av sig hit och höra av sig dit men han hörde aldrig av sig. Och när jag ringde efter flera veckor eftersom jag inte hört någonting så sa han bara "ja just ja" det hade jag glömt, ska fixa det i morgon och så ringer jag dig då men inget samtal igen på några veckor.
Efter ungefär 3 veckors ringande till honok gav jag upp det var meningslöst han försökte ju inte ens att kolla upp de delar jag ville ha och "rabatterna" jag skulle få var istället överpriser!
Tycker inte de va värt priset nått av de där... finns nog liknande för billigare peng här i sverige..
Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"
Så här ligger det till!!!! Under 1989 kommer hatchback-versionen av S13, kallad RS13 för att skilja dem åt. Denna modell är den som vi i Sverige känner som 200SX. I Japan och Australien kallas den 180SX p.g.a. sin 1,8-liters turbomotor och i USA 240SX p.g.a. sin 2,4-liters icke-turbo motor. I Europa fick den av någon anledning namnet 200SX. I Sverige säljs bilen endast med CA18DET-motorn. I Japan tillverkas och säljs RS13 ända fram t.o.m. 1999. I resten av världen slutar man sälja S13 när S14 lanseras 1994.
Under 1988 introduceras så första modellen av S13. Denna modell kallas coupé och påminner om den första svenska 200SX-modellen, men har inte uppfällbara lysen och säljs som sedan eller cabriolet. Under huven sitter en CA18DE eller en CA18DET, d.v.s. en 1,8-liters motor med eller utan turbo, samma motor som vi hittar i de svenska 200SX-bilarna från 1989 och framåt. Modellen får senare SR20DE och SR20DET motorerna, en 2-liters motor med eller utan turbo som vi hittar i de svenska 200SX-modellen S14. USA får KA24DE-motorn, en 2,4-liters motor utan turbo på 155hk. Denna coupé-modell av S13 fanns med HICAS (4-hjulsstyrning) som tillval i några av de länder som den exporterades till.