Missnöjd efter konvertering till högertrafik! Skyline R34

Arash Pro Tuner @ PBZ.se
12 oktober 2012 · 116 Inlägg

Snelhest skrev:
Fifan vad fult.
Dessa har FVK konverterat, perfekt ljusbild och de har fortfarande 100% originalutseende.

Den konverteringen är estetiskt snyggare. Vi har gjort 2st liknande med liknande resultat, bägge hade även kvar xenon. Men i de fallen var vi och ägarna till bilarna helt överens om att strålkastarna endast kommer att få godkänd ljusbild, men de kommer däremot inte att vara godkända enligt SBP eftersom den lösningen helt saknar e-märkning.

Nissan Skyline R33 GTS-25T "PBZ Carbon R33" (1995)
Bergerstahl Glad fåne
12 oktober 2012 · 103 Inlägg

Arash menar du på allvar att man för 7500kr får den där skitkonverteringen? seriöst pinsamt att ett så seriöst företag som pbz godkänner ett sånt skitjobb!!

Arash Pro Tuner @ PBZ.se
12 oktober 2012 · 116 Inlägg

Se det för en sekund från mitt perspektiv så kanske vi får lite bättre förståelse för varandra.

* Konverteringen är godkänd hos SBP i hela landet.
* Strålkastaren är e-märkt och inget rörande ljuset på den har manipulerats = e-märkningen är gällande
* Xenonet är borttaget enligt kraven hos SBP & våra villkor för tjänsten
* Hela strålkastarhuset är 100% hermetiskt tätt och slutet
* Ljusbilden är perfekt
* Samtliga delar sitter permanent
* Monteringen av insatsen är fixerad för att hålla i minst 20 år = överskrider vida alla garantikrav som kan finnas
* Exteriört estetiskt är det mig veterligen den mest Skylinelika lösningen som uppfyller samtliga av ovan krav

Som jag tidigare beskrev så har vi gjort estetiska kompromisser där det inte syns, för att få ner kostnaden. Det handlar om t.ex. utseende inuti strålkastaren bakifrån när man har demonterat täckkåpan som satt där och sen knäppt ett kort in. Kostnaden är som den är redan hög, pga. arbetstiden ett sådant här jobb kräver och för att vi använder helt nya delar, inget beggat - något vi måste göra för att kunna lita på att alltid kunna leverera samma lösning och samma kvalité på delarna.

Hade vi inte kompromissat med det estetiska hade det inte räckt med 7500kr i totalkostnad. Man måste relatera är arbetstid VS. arbetskostnad. Vi har sedan 2007 gjort bedömningen att den nivån räcker på den sortens konvertering och har på så sätt också kunnat hålla nere priset. De kunder vi har försett med den konverteringen har också tyckt det. Detta är första gången sedan dess som jag har stött på den här negativa kritiken.

Jag bemöter gärna frågan sakligt ifall det kommer något konkret. T.ex. "varför ser XXXX ut så"... eller "hur tänkte ni när ni satte XXXX så där"...

Kom gärna med konkreta frågor så blir det lättare för mig att bemöta dem.

Mvh
Arash

Nissan Skyline R33 GTS-25T "PBZ Carbon R33" (1995)
Dirtymike
12 oktober 2012 · 1 532 Inlägg

Jag själv har aldrig gjort nått liknande.
Nämner inga namn står inte på nåns sida.
En person importerade en R34 från England och provade besikta me orignal lyktor men fick nedslag.
Köpte då lyktor från en Pontiac Trans Am -80 som låg närmast lykt mässigt i storlek.
Han köpte även begagnade R34a lycktor som han moddade om med Trans Am lycktorna.
R34an gick då igenom med blankt papper o han åkte hem o bytte tillbax till sina orignal.
Stötte på en av polisens besiktningsbussar och fick faktiskt körförbud.
Nu 2år senare åker han med sina moddade framlycktor för han lärde sig att alla sätt är bra förutom dom dåliga den hårda vägen.

Så ägde jag en R34a hade jag nog valt en lite "fulare" konvertering.

Jeep J20 (1978)
PITSTOP Bygger BMW ///M Touring
13 oktober 2012 · 1 152 Inlägg

Arash: oavsett resultat och lösning ska du ha stort respekt för att du kommenterar detta öppet. Blir bäst så, för som sagt alla historier har två sidor. Visst lösningen kanske inte var det snyggaste men du gav en rimlig förklaring till vrf.
Och om det nu är som Arash säger att TS valde att hänga företaget utan att lösa det med företaget först så är det lågt!!

Tänk på att allt som skrivs på nätet sparas för all framtid och söker man på nätet så dyker diverse trådar upp. Rätt så onödigt för små företagere.

Hur som helst hoppas det löser dig för TS och grymt bra gjort utav Arash och PBZ att svara här i tråden.

Lycka till båda två nu smile

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....
BMW M3 F81 "M3 Touring" (2014)
F-Tar
13 oktober 2012 · 1 335 Inlägg

Fortfarande sjukt dåligt jobb med tanke på all.. kunskap, eller vad man ska säga, inom området. Inte för att de är mitt bekymmer men nog vet jag iallafall hur en modern strålkastare ser ut.

Det var inte jobbet iallafall. Jag hoppas att ni på företaget tar tag i frågan och åtgärdar med bästa resultat för att förebygga dessa uthängningar och dåligt rykte.

Trots allt.. Kunden har alltid rätt.

B5 #001
BMW Alpina B5 "001" (2005)
BMW 325 tds "E36" (1997)
Zwudda Refined
13 oktober 2012 · 1 770 Inlägg

F-Tar skrev:
Fortfarande sjukt dåligt jobb med tanke på all.. kunskap, eller vad man ska säga, inom området. Inte för att de är mitt bekymmer men nog vet jag iallafall hur en modern strålkastare ser ut.

Det var inte jobbet iallafall. Jag hoppas att ni på företaget tar tag i frågan och åtgärdar med bästa resultat för att förebygga dessa uthängningar och dåligt rykte.

Trots allt.. Kunden har alltid rätt.

Exakt, det ser för jävligt ut.
Och det verkar ju inte bara vara kunden som tycker illa om det.
Och man blir ju helt klart lite nyfiken på vart alla R34:orna med sånna konverteringar har tagit vägen. Är det som så att dewt stämmer med 30st på 5 år bör det ju gå att iallafall hitta någon...

snaku
13 oktober 2012 · 155 Inlägg

Dessa bilar går inte att få godkända med xenon. Dom saknar både spolning till lyktorna och höjdjustering.

Detta är fel, Man måste läsa reglerna rätt när det just gäller dessa bilar, Är inte alltid att besiktnings gubben vet vad han / hon talar om tyvär.

För det första det viktigaste som gäller xenon, Spolning till lyktorna och höjdjustering (Automatisk nivåreglering) på Skyline bilarna är att dessa bilar är ej "Helbils godkännda" och därför utnyttjas det kryphålet i regelverket och detta och behövs inte vid en "privat import" för eget bruk med förmildrade regler som just den regelsättningen tar bort.

Detta är en myt som ej stämmer helt ut till fullo och bilar som ska gå igenom besiktningar gör inte detta pga att folk ej vet om detta och litar blint på att SBP alltid har rätt.

Arash skrev:
Jag håller med om att den reflektor som någon hänvisade till att FVK använder är MYCKET snyggare än vår lösning. Men det går inte alltid hand i hand med det som faktiskt uppfyller kraven som ställs. Var är e-märkningen på deras strålkastare? Den ska egentligen vara olaglig och inte godkänd hos SBP. Det är inget alternativ för oss. Vi måste säkerställa att alla kunder alltid går igenom besiktningarna. Det är den tyngsta delen i den tjänst vi säljer.

Tycker att det är lite fel att just diskutera FVK Engineerings konventeringar iaf från din sida Arash utan att dem själva får en chans att ge sina synpunkter och ideer i ämnet för det enda dom har med detta att göra är att dem gör riktigt bra godkännda konventeringar av just R34 Skyline lamporna.

Har du all information från dem angående att dem är olagliga? Ej e märkta?

Jag personligen råkar vara vän och kund med personerna på FVK Engineering och har nu talat med dem för att dem ska få en chans att ge en opartisk synpunkt på detta påstående från dig Arash och det enda dom säger att ingen kan garantera hur besiktningsmannen gör sin bedömning av ett par konventerade lysen för alla konventerade lysen är ej OEM och inte så som det ska vara från fabrik och därmed kan underkännas pga detta men välldigt sällsynt om det är profisionellt utfört.

Deras byggnationer är utifrån att bilen ej är helbils godkännd och som krav importerad för eget bruk, vilket resulterar i att du behöver "EJ" ha spolning och nivåreglering vid xenon (Om xenon är original från fabrik med rätt ljusbild, dvs ombyggd ljusbild) och att deras material är "E" märkt från grunden, men är inte aktuellt att ta upp i detta fall för FVK Engineering har som enda firma Intyg på att deras ombyggnationer är "Godkännda" av bil tillverkaren! Hur många kan säga samma sak att deras firma har detta just på R34 xenon konventeringar skulle vara av intresse att veta.

Gör som alla andra ForzaFrasse, hör av dig till grabbarna och lyssna med dem vad dom kan göra för just dig med dina lysen.

Senast redigerat av snaku (13 oktober 2012)

Saab 9-3 Viggen "Nordic" (2000)
Janneutanb
13 oktober 2012 · 7 271 Inlägg

snaku skrev:

Dessa bilar går inte att få godkända med xenon. Dom saknar både spolning till lyktorna och höjdjustering.

Detta är fel, Man måste läsa reglerna rätt när det just gäller dessa bilar, Är inte alltid att besiktnings gubben vet vad han / hon talar om tyvär.

För det första det viktigaste som gäller xenon, Spolning till lyktorna och höjdjustering (Automatisk nivåreglering) på Skyline bilarna är att dessa bilar är ej "Helbils godkännda" och därför utnyttjas det kryphålet i regelverket och detta och behövs inte vid en "privat import" för eget bruk med förmildrade regler som just den regelsättningen tar bort.

Detta är en myt som ej stämmer helt ut till fullo och bilar som ska gå igenom besiktningar gör inte detta pga att folk ej vet om detta och litar blint på att SBP alltid har rätt.

Mvh

Kan du förklara det lite mer ingående?
Spolningen verkar man inte komma undan om jag förstod mitt googlande rätt och att man får bara ha en bil som har max 1 passagerare.
Problemet som kvarstår är att lyktan inte är e-godkänd.

Senast redigerat av Brains (13 oktober 2012)

Constantine
13 oktober 2012 · 679 Inlägg

Brains skrev:

snaku skrev:

Dessa bilar går inte att få godkända med xenon. Dom saknar både spolning till lyktorna och höjdjustering.

Detta är fel, Man måste läsa reglerna rätt när det just gäller dessa bilar, Är inte alltid att besiktnings gubben vet vad han / hon talar om tyvär.

För det första det viktigaste som gäller xenon, Spolning till lyktorna och höjdjustering (Automatisk nivåreglering) på Skyline bilarna är att dessa bilar är ej "Helbils godkännda" och därför utnyttjas det kryphålet i regelverket och detta och behövs inte vid en "privat import" för eget bruk med förmildrade regler som just den regelsättningen tar bort.

Detta är en myt som ej stämmer helt ut till fullo och bilar som ska gå igenom besiktningar gör inte detta pga att folk ej vet om detta och litar blint på att SBP alltid har rätt.

Mvh

Kan du förklara det lite mer ingående?
Spolningen verkar man inte komma undan om jag förstod mitt googlande rätt och att man får bara ha en bil som har max 1 passagerare.
Problemet som kvarstår är att lyktan inte är e-godkänd.

Instämmer med 'snaku' då jag har bildad mig precis samma uppfattning när jag läste reglerna. Vid privat import gäller ej dessa xenon regler som tillämpas i normalt fall vid en konvertering. Därför så behöver man inte ha automatisk nivåreglering när det gäller privatimport. Det finns t.ex. en version av Corvette om jag inte minns fel som har xenon original men är helt utan nivåreglering eller så var det något liknande.

HereComesTrouble Livsnjutare
13 oktober 2012 · 1 707 Inlägg

Constantine skrev:
Instämmer med 'snaku' då jag har bildad mig precis samma uppfattning när jag läste reglerna. Vid privat import gäller ej dessa xenon regler som tillämpas i normalt fall vid en konvertering. Därför så behöver man inte ha automatisk nivåreglering när det gäller privatimport. Det finns t.ex. en version av Corvette om jag inte minns fel som har xenon original men är helt utan nivåreglering eller så var det något liknande.

Corvette C6 saknar automatisk höjd reglering, man får dispens för det.
Därimot måste man ha spolning för reg besiktning.

Constantine
13 oktober 2012 · 679 Inlägg

HereComesTrouble skrev:

Constantine skrev:
Instämmer med 'snaku' då jag har bildad mig precis samma uppfattning när jag läste reglerna. Vid privat import gäller ej dessa xenon regler som tillämpas i normalt fall vid en konvertering. Därför så behöver man inte ha automatisk nivåreglering när det gäller privatimport. Det finns t.ex. en version av Corvette om jag inte minns fel som har xenon original men är helt utan nivåreglering eller så var det något liknande.

Corvette C6 saknar automatisk höjd reglering, man får dispens för det.
Därimot måste man ha spolning för reg besiktning.

Ja spolning går nog inte att komma ifrån om jag förstår det rätt!

ForsaFrasse
13 oktober 2012 · 140 Inlägg

För det första: jag köpte bilen nyckelklar dvs. Reggad, godkänd hos svenskbilprovning. hur du lyckades få min bil genom alla dom där stegen med orginal lysen som har fel ljusbild har jag ingen aning om. men så att fokusera på ditt "Detta helt utan någon kostnad för honom!" ja klart som korvspad att det blir back jobb för dig när det inte är som det är lovat?! När jag ringde här om dagen så frågade jag specifikt "så du menar att det är så här det ser ut när ni konverterar? Ja, svarade du. och det är så här ni går tillväga när ni gör era konverteringar? Ja, svarade du även då." då tycker jag att det är helt okej att skriva att det var ni som gjorde konverteringen för det är på det här viset det ser ut, och samma tillvägagångs sätt på alla R34or...

Du sa att i mitt fall så är det ett estetiskt problem som bara jag tycker är dåligt. du sa att ni kunde fixa det men då var det inte gratis... det var det inte den här gången häller.

hade jag kunnat göra något åt mina lysen själv så hade jag inte häller skapat tråden, men mina orginal reflektorer är helt sabbade och går inte att rädda.


Efter vårat samtal så framkom det helt klart att du inte tänkte göra något åt mitt problem så länge jag inte betalade för det. och sen hur kan du lova att denna konvertering håller i 20år?! ni har använt den här metoden i 5år nu.
jag är inte på något vis förbannad på Pbz. jag är mer besviken!
Ni har sjukt mycket positiva saker bakom ryggen och det kan man inte trolla fram. beviserligen så är ni duktiga på det ni gör och jag tycker bara bra om er och det är många fler som gör det.

OBSERVERA! jag valde inte att HÄNGA UT företaget. det är så här det ser ut när dom konverterar och dom har samma tillvägagångs metod på alla R34or. då kan det inte vara farligt att säga att det var PBZ som gjorde det häller? tänk nu att det är en konvertering det handlar om och det är inte en sån BIG DEAL. Allt annat dom gör är ju Uppenbarligen bra med tanke på att dom har SJUKT mycket nöjda kunder och väldigt lite negativt.

om man som företagare kan lämna ifrån sig ett sånt och vara nöjd med det så har man ju ingenting att skämmas för. då kan det ju inte göra något ifall jag gjort en tråd om det häller.

Jag stavar som en kratta.

Senast redigerat av ForsaFrasse (13 oktober 2012)

Nissan Skyline r34 GTT "Nisse" (1998)
Volvo 264 v8 "284an" (1975)
Opel Kadett Coupé LS "Klenoden" (1971)
Darkie dARKiE
13 oktober 2012 · 5 031 Inlägg

Ser ut som dem har satt in biltemas dimljus från en 740 i strålkastarna. Riktigt jävla fult.  Hoppas du löser detta med företaget, för så där kan du inte ha det på en annars riktigt snygg kärra!

Senast redigerat av Darkie (13 oktober 2012)

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
Hanning
13 oktober 2012 · 171 Inlägg

Arash skrev:
Se det för en sekund från mitt perspektiv så kanske vi får lite bättre förståelse för varandra.

* Konverteringen är godkänd hos SBP i hela landet.
* Strålkastaren är e-märkt och inget rörande ljuset på den har manipulerats = e-märkningen är gällande
* Xenonet är borttaget enligt kraven hos SBP & våra villkor för tjänsten
* Hela strålkastarhuset är 100% hermetiskt tätt och slutet
* Ljusbilden är perfekt
* Samtliga delar sitter permanent
* Monteringen av insatsen är fixerad för att hålla i minst 20 år = överskrider vida alla garantikrav som kan finnas
* Exteriört estetiskt är det mig veterligen den mest Skylinelika lösningen som uppfyller samtliga av ovan krav

Som jag tidigare beskrev så har vi gjort estetiska kompromisser där det inte syns, för att få ner kostnaden. Det handlar om t.ex. utseende inuti strålkastaren bakifrån när man har demonterat täckkåpan som satt där och sen knäppt ett kort in. Kostnaden är som den är redan hög, pga. arbetstiden ett sådant här jobb kräver och för att vi använder helt nya delar, inget beggat - något vi måste göra för att kunna lita på att alltid kunna leverera samma lösning och samma kvalité på delarna.

Hade vi inte kompromissat med det estetiska hade det inte räckt med 7500kr i totalkostnad. Man måste relatera är arbetstid VS. arbetskostnad. Vi har sedan 2007 gjort bedömningen att den nivån räcker på den sortens konvertering och har på så sätt också kunnat hålla nere priset. De kunder vi har försett med den konverteringen har också tyckt det. Detta är första gången sedan dess som jag har stött på den här negativa kritiken.

Jag bemöter gärna frågan sakligt ifall det kommer något konkret. T.ex. "varför ser XXXX ut så"... eller "hur tänkte ni när ni satte XXXX så där"...

Kom gärna med konkreta frågor så blir det lättare för mig att bemöta dem.

Mvh
Arash

Hur tänkte ni när ni monterade ett 740 dimljus från biltema på en så grymt fin bil?
Hur tänkte ni när ni vanligtvis tar 7500:- för att kapa sönder och förstöra så ovanliga, vackra och svinaktigt dyra xenon strålkastare?

Saab 9-5 "Daily" (2006)
Noart Cykelhatande yrkeschaufför.
13 oktober 2012 · 241 Inlägg

Ja du Arash. Make till större klåpare har jag nog inte träffat på, och jag känner många idioter.

Flaffy211 BMW Fanatiker
13 oktober 2012 · 191 Inlägg

Tycker att du ska stå på dig Frasse, alla seriösa företag (speciellt de i dessa kretsarna?) borde värna om sina kunder, även om detta var ett "gratis jobb"?

Och om detta verkligen är så slutresultatet ska se ut så tycker jag att det var bra att du la ut det så att någon annan stackare inte drar en liknande nitlott, låt det inte bli någonslags smutskastning bara det vinner INGEN på.

BMW 525i "Sportlimousine - Svarten" (1994)
Arash Pro Tuner @ PBZ.se
13 oktober 2012 · 116 Inlägg

Tänk er själva att ni har gjort något i stor skala i snart 10år, folk är nöjda och det fyller sin funktion. Och det plötsligt sen efter 10år kommer upp en sån här tråd och det är KATASTROF?! Att man ska "HÄNGAS UT ORDENTLIGT", förringas och dumförklaras å det ena och det andra hållet, är en amatör och inte fattar någonting?  Att påstå att det är "dimljus från Biltema" när det framgår tydligt att det är halvljusstrålkastare från världens största leverantör av strålkastare. Samtidigt kräver dessa en mycket professionell service tillbaka.

Jag undrar om samma personer funderar bara i några sekunder på att ifall man, som oss, har gjort något på heltid i 10år, så är det en större bedrift att inte ha lärt sig ett och annat, än att, oavsett avsiktligen eller ej, fått en rätt bra uppfattning om problem, regelverk, eventuella framgångshinder, bra metod, tillförlitlighet och en helhetsbild där allt måste klaffa, inte bara en enda detalj om t.ex. estetik. Ska man då dumförklaras direkt från ruta 1? Vad besitter dessa åsiktshavare för kompetens inom området egentligen? Motiverar det sådana negativa superlativ?

Jag tycker inte att det är seriöst och det är inte ok och i den större bilden så tycker jag att det är tråkigt att den allmänna hövligheten på nätet verkar ha blivit bortblåst... som om det inte skulle ha någon betydelse där. Man får oftast det man ger. I min värld kan man diskutera allt med en god ton, oavsett det handlar om en estetisk skiljaktlighet eller världskrig. I grunden handlar det oftast om olika uppfattningar och det finns ingen anledning att bli otrevlig och det brukar inte leda så långt som det kan leda till ifall man håller en god ton och koncentrerar sig på sakfrågan.

Syftet med konverteringstjänsten hos oss är att det ska vara strulfritt och permanent, det ska vara repeterbart och till en rimlig kostnad. Att en "snyggare" lösning funkar på en station och en annan lösning fungerar på en annan station, är inte samma sak som att vår lösning fungerar:

* på samtliga stationer i landet
* oavsett väder & veckodagar
* oavsett om det är en glad eller grinig besiktningsman
* oavsett om du känner besiktningsmannen eller inte
* oavsett om det är en ärlig besiktning eller en "fulbesiktning"
* oavsett besiktningsleverantör (nu när det även finns privata aktörer)
* utan krav på minsta överklagande eller annat strul
osv.

Det måste vara tillförlitligt och fungera varje gång med goda marginaler. Ifall de där Xenonstrålkastarlösningarna utan e-märkning t.ex. dyker upp i Uppsala på en reg.besiktning eller t.o.m. kontrollbesiktning, så är det större risk att det går åt pipan, än att det går vägen. Samma sak gäller på många platser i landet.

Jag känner inte till, efter 10år i branschen och som första företag i Norden med att importera Skylines, någon annan lösning som kan garantera samma resultat med samma tillförlitlighet. VI har levererat strålkastare till kunder i hela Europa. Det har stått om vår konverteringstjänst på div. media och forum över hela Europa, bl.a. i den internationella biltidningen "Japanese Performance" (ca. 7-8 år sen).

Vår lösning är utformad för att kunna hålla i 20-år. Det är baserat på hur det har konstruerats och materialval. Inte att de har hållt i 20år, det är upp till bevis. Samtidigt har vi inte fått en enda reklamation sedan 2003 på någon strålkastare. Så om några månader har vi iaf. täckning för 10år av de 20 åren.

Lars:
Vårt samtal slutade med att du skulle skicka lite bilder och en beskrivning över vad exakt du hade synpunkter på så att jag kunde ta ställning till det på ett korrekt sätt. Det jag sa i telefon var min generella reflektion, men det var just därför jag behövde se och få beskrivet exakt vad du var missnöjd med. Därefter kom detta. Det tyckte jag var synd och onödigt. Vi hade en bra dialog på gång och en väg framåt och istället kom detta.

Ifall det du önskar är att kunna lämna tillbaka de där strålkastarna och få ett par begagnade original som du kan göra som du önskar med, så går det bra för oss. Det jag begär är att du limmar ihop den/de strålkastare som du har plockat isär, så att vi får dem tillbaka i samma fungerande skick som du hämtade dem hos oss.

Mvh
Arash

Senast redigerat av Arash (13 oktober 2012)

Nissan Skyline R33 GTS-25T "PBZ Carbon R33" (1995)
Low
13 oktober 2012 · 3 313 Inlägg

Arash skrev:
Tänk er själva att ni har gjort något i stor skala i snart 10år, folk är nöjda och det fyller sin funktion. Och det plötsligt sen efter 10år kommer upp en sån här tråd och det är KATASTROF?! Att man ska "HÄNGAS UT ORDENTLIGT", förringas och dumförklaras å det ena och det andra hållet, är en amatör och inte fattar någonting?  Att påstå att det är "dimljus från Biltema" när det framgår tydligt att det är halvljusstrålkastare från världens största leverantör av strålkastare. Samtidigt kräver dessa en mycket professionell service tillbaka.

Jag undrar om samma personer funderar bara i några sekunder på att ifall man, som oss, har gjort något på heltid i 10år, så är det en större bedrift att inte ha lärt sig ett och annat, än att, oavsett avsiktligen eller ej, fått en rätt bra uppfattning om problem, regelverk, eventuella framgångshinder, bra metod, tillförlitlighet och en helhetsbild där allt måste klaffa, inte bara en enda detalj om t.ex. estetik. Ska man då dumförklaras direkt från ruta 1? Vad besitter dessa åsiktshavare för kompetens inom området egentligen? Motiverar det sådana negativa superlativ?

Jag tycker inte att det är seriöst och det är inte ok och i den större bilden så tycker jag att det är tråkigt att den allmänna hövligheten på nätet verkar ha blivit bortblåst... som om det inte skulle ha någon betydelse där. Man får oftast det man ger. I min värld kan man diskutera allt med en god ton, oavsett det handlar om en estetisk skiljaktlighet eller världskrig. I grunden handlar det oftast om olika uppfattningar och det finns ingen anledning att bli otrevlig och det brukar inte leda så långt som det kan leda till ifall man håller en god ton och koncentrerar sig på sakfrågan.

Syftet med konverteringstjänsten hos oss är att det ska vara strulfritt och permanent, det ska vara repeterbart och till en rimlig kostnad. Att en "snyggare" lösning funkar på en station och en annan lösning fungerar på en annan station, är inte samma sak som att vår lösning fungerar:

* på samtliga stationer i landet
* oavsett väder & veckodagar
* oavsett om det är en glad eller grinig besiktningsman
* oavsett om du känner besiktningsmannen eller inte
* oavsett om det är en ärlig besiktning eller en "fulbesiktning"
* oavsett besiktningsleverantör (nu när det även finns privata aktörer)
* utan krav på minsta överklagande eller annat strul
osv.

Det måste vara tillförlitligt och fungera varje gång med goda marginaler. Ifall de där Xenonstrålkastarlösningarna utan e-märkning t.ex. dyker upp i Uppsala på en reg.besiktning eller t.o.m. kontrollbesiktning, så är det större risk att det går åt pipan, än att det går vägen. Samma sak gäller på många platser i landet.

Jag känner inte till, efter 10år i branschen och som första företag i Norden med att importera Skylines, någon annan lösning som kan garantera samma resultat med samma tillförlitlighet. VI har levererat strålkastare till kunder i hela Europa. Det har stått om vår konverteringstjänst på div. media och forum över hela Europa, bl.a. i den internationella biltidningen "Japanese Performance" (ca. 7-8 år sen).

Vår lösning är utformad för att kunna hålla i 20-år. Det är baserat på hur det har konstruerats och materialval. Inte att de har hållt i 20år, det är upp till bevis. Samtidigt har vi inte fått en enda reklamation sedan 2003 på någon strålkastare. Så om några månader har vi iaf. täckning för 10år av de 20 åren.

Lars:
Vårt samtal slutade med att du skulle skicka lite bilder och en beskrivning över vad exakt du hade synpunkter på så att jag kunde ta ställning till det på ett korrekt sätt. Det jag sa i telefon var min generella reflektion, men det var just därför jag behövde se och få beskrivet exakt vad du var missnöjd med. Därefter kom detta. Det tyckte jag var synd och onödigt. Vi hade en bra dialog på gång och en väg framåt och istället kom detta.

Ifall det du önskar är att kunna lämna tillbaka de där strålkastarna och få ett par begagnade original som du kan göra som du önskar med, så går det bra för oss. Det jag begär är att du limmar ihop den/de strålkastare som du har plockat isär, så att vi får dem tillbaka i samma fungerande skick som du hämtade dem hos oss.

Mvh
Arash

Om du har sagt att TS skulle ha skickat bilder till dig, men bestämde hänga ut företaget istället är himla illa av TS!! Så himla dåligt..

Tycker det är schysst av er att ge han ett par beganade trålkastare!

Samt skulle vara kul och se TS vissa helheten av lyktan på bilen som du tidigare sa, än att ta kort på det sämsta man kunde hitta.

Om han har också börjat pillat på dem själv så skulle jag inte ge ett par nya lyktor. Han skulle ju av första börja ha mailat bilder, inte hänga ut er här.

Dirtymike
13 oktober 2012 · 1 532 Inlägg

Arash skrev:
Tänk er själva att ni har gjort något i stor skala i snart 10år, folk är nöjda och det fyller sin funktion. Och det plötsligt sen efter 10år kommer upp en sån här tråd och det är KATASTROF?! Att man ska "HÄNGAS UT ORDENTLIGT", förringas och dumförklaras å det ena och det andra hållet, är en amatör och inte fattar någonting?  Att påstå att det är "dimljus från Biltema" när det framgår tydligt att det är halvljusstrålkastare från världens största leverantör av strålkastare. Samtidigt kräver dessa en mycket professionell service tillbaka.

Jag undrar om samma personer funderar bara i några sekunder på att ifall man, som oss, har gjort något på heltid i 10år, så är det en större bedrift att inte ha lärt sig ett och annat, än att, oavsett avsiktligen eller ej, fått en rätt bra uppfattning om problem, regelverk, eventuella framgångshinder, bra metod, tillförlitlighet och en helhetsbild där allt måste klaffa, inte bara en enda detalj om t.ex. estetik. Ska man då dumförklaras direkt från ruta 1? Vad besitter dessa åsiktshavare för kompetens inom området egentligen? Motiverar det sådana negativa superlativ?

Jag tycker inte att det är seriöst och det är inte ok och i den större bilden så tycker jag att det är tråkigt att den allmänna hövligheten på nätet verkar ha blivit bortblåst... som om det inte skulle ha någon betydelse där. Man får oftast det man ger. I min värld kan man diskutera allt med en god ton, oavsett det handlar om en estetisk skiljaktlighet eller världskrig. I grunden handlar det oftast om olika uppfattningar och det finns ingen anledning att bli otrevlig och det brukar inte leda så långt som det kan leda till ifall man håller en god ton och koncentrerar sig på sakfrågan.

Syftet med konverteringstjänsten hos oss är att det ska vara strulfritt och permanent, det ska vara repeterbart och till en rimlig kostnad. Att en "snyggare" lösning funkar på en station och en annan lösning fungerar på en annan station, är inte samma sak som att vår lösning fungerar:

* på samtliga stationer i landet
* oavsett väder & veckodagar
* oavsett om det är en glad eller grinig besiktningsman
* oavsett om du känner besiktningsmannen eller inte
* oavsett om det är en ärlig besiktning eller en "fulbesiktning"
* oavsett besiktningsleverantör (nu när det även finns privata aktörer)
* utan krav på minsta överklagande eller annat strul
osv.

Det måste vara tillförlitligt och fungera varje gång med goda marginaler. Ifall de där Xenonstrålkastarlösningarna utan e-märkning t.ex. dyker upp i Uppsala på en reg.besiktning eller t.o.m. kontrollbesiktning, så är det större risk att det går åt pipan, än att det går vägen. Samma sak gäller på många platser i landet.

Jag känner inte till, efter 10år i branschen och som första företag i Norden med att importera Skylines, någon annan lösning som kan garantera samma resultat med samma tillförlitlighet. VI har levererat strålkastare till kunder i hela Europa. Det har stått om vår konverteringstjänst på div. media och forum över hela Europa, bl.a. i den internationella biltidningen "Japanese Performance" (ca. 7-8 år sen).

Vår lösning är utformad för att kunna hålla i 20-år. Det är baserat på hur det har konstruerats och materialval. Inte att de har hållt i 20år, det är upp till bevis. Samtidigt har vi inte fått en enda reklamation sedan 2003 på någon strålkastare. Så om några månader har vi iaf. täckning för 10år av de 20 åren.

Lars:
Vårt samtal slutade med att du skulle skicka lite bilder och en beskrivning över vad exakt du hade synpunkter på så att jag kunde ta ställning till det på ett korrekt sätt. Det jag sa i telefon var min generella reflektion, men det var just därför jag behövde se och få beskrivet exakt vad du var missnöjd med. Därefter kom detta. Det tyckte jag var synd och onödigt. Vi hade en bra dialog på gång och en väg framåt och istället kom detta.

Ifall det du önskar är att kunna lämna tillbaka de där strålkastarna och få ett par begagnade original som du kan göra som du önskar med, så går det bra för oss. Det jag begär är att du limmar ihop den/de strålkastare som du har plockat isär, så att vi får dem tillbaka i samma fungerande skick som du hämtade dem hos oss.

Mvh
Arash

Handlade för första ggn av er till Lexusen o det var lite "panik" o kan lungt säga att bemötandet i mitt ärende var väldigt bra med riktigt snabb o smidig leverans. Medans andra bara skratta o bad mig söka vidare, men ni tog mig på allvar o hjälpte mig.

Så hade jag på något sätt varit missnöjd så hade jag tagit kontakt med er istället för att "hänga" ut er här.

Mvh Micke en väldigt nöjd kund

Jeep J20 (1978)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang