Missnöjd efter konvertering till högertrafik! Skyline R34

volvodrajvor
14 oktober 2012 · 313 Inlägg

hahaha!

http://www.google.se/imgres?um=1&hl … 8,s:0,i:92

Senast redigerat av volvodrajvor (14 oktober 2012)

Volvo C70 T5 "RR70" (2000)
road_runner Team Midnight Racing
21 oktober 2012 · 65 Inlägg

ja som sagt bättre konverteringar har man sett, påminner lite om mina gamla lyktor visserligen på en r33:a men där dom hade limmat och plastat fast lampan. men det var inte PBZ som gjorde.

men därimot så tycker jag att oavsett xeon eller inte så ser dom inte snygga ut och fast dom är godkända för sbp så kan man bara inte släppa iväg ett så dåligt utfört jobb, inte som ett så stort företag som om är.

men då ska det sägas att den firma som gjort den här konverteringen har haft mycket strul tidigare som dom tystat ner (egen erfarenhet) så att dom skulle ha så många nöjda lamp konverteringar till 34:an som ser ut så där det tvivlar jag skarpt på.

tycker det är bara för pb-z att fixa nya lyktor eller gör om gör rätt,för så där kan dom inte bara se ut

T.M.R
Team Midnight Racing
Nissan Skyline R33 GTS25T "svarten" (1994)
Low
21 oktober 2012 · 3 313 Inlägg

road_runner skrev:
ja som sagt bättre konverteringar har man sett, påminner lite om mina gamla lyktor visserligen på en r33:a men där dom hade limmat och plastat fast lampan. men det var inte PBZ som gjorde.

men därimot så tycker jag att oavsett xeon eller inte så ser dom inte snygga ut och fast dom är godkända för sbp så kan man bara inte släppa iväg ett så dåligt utfört jobb, inte som ett så stort företag som om är.

men då ska det sägas att den firma som gjort den här konverteringen har haft mycket strul tidigare som dom tystat ner (egen erfarenhet) så att dom skulle ha så många nöjda lamp konverteringar till 34:an som ser ut så där det tvivlar jag skarpt på.

tycker det är bara för pb-z att fixa nya lyktor eller gör om gör rätt,för så där kan dom inte bara se ut

Dom har erbjudit nya lyktor, så tror att problemet är löst? Skulle vara kul och se hur det slutade.

Senast redigerat av Low (21 oktober 2012)

azid Det som inte dödar gör ont
21 oktober 2012 · 2 668 Inlägg

Dirtymike skrev:

ForsaFrasse skrev:

Dirtymike skrev:

Handlade för första ggn av er till Lexusen o det var lite "panik" o kan lungt säga att bemötandet i mitt ärende var väldigt bra med riktigt snabb o smidig leverans. Medans andra bara skratta o bad mig söka vidare, men ni tog mig på allvar o hjälpte mig.

Så hade jag på något sätt varit missnöjd så hade jag tagit kontakt med er istället för att "hänga" ut er här.

Mvh Micke en väldigt nöjd kund

ja som sagt. läs mit senaste inlägg så ser du att jag tog kontakt med Arash osv...
ja mycket annat folk som har ordbajsat, det kan jag inte göra så mycket åt faktiskt.
jag har ett väldigt fint intryck av Arash och inget fel på varken han eller företaget.
Det jobbet som dom gjorde åt mig var dock kattlåda.

Läs då det tidigare jag skrev.
Arash vill va på säkra sidan att din bil inte får problem med SBP och problemet som uppstår med polisen om du har otur utan e godkända lyktor.
Finns dom poliser som är så nitiska att dom ger nedslag på större fälgar........ hur kul är det?
För du har faktiskt ingen rätt eller lag på din sida om du skulle bli stoppad med orignal lycktorna som sitter på R34a.

Ska dom vara nitiska mot mig får jag inte ens ha mina 16" eller mina 17" fälgar som faktiskt är orignal till min Lexus enligt papprena från Tyskland. MEN i svenska reg beviset står det 15" fälgar.

Men jag chansar tills den dagen jag träffar på fel polis eller besiktningsman för va många än tror är vissa inte helt blåsta utan letar fel.

Det du skriver om fälgarna stämmer inte, sprid inte osanningar bara för att det passar agendan just nu.

2slow
Xuri One Man Clan
21 oktober 2012 · 4 287 Inlägg

azid skrev:

Dirtymike skrev:

ForsaFrasse skrev:

ja som sagt. läs mit senaste inlägg så ser du att jag tog kontakt med Arash osv...
ja mycket annat folk som har ordbajsat, det kan jag inte göra så mycket åt faktiskt.
jag har ett väldigt fint intryck av Arash och inget fel på varken han eller företaget.
Det jobbet som dom gjorde åt mig var dock kattlåda.

Läs då det tidigare jag skrev.
Arash vill va på säkra sidan att din bil inte får problem med SBP och problemet som uppstår med polisen om du har otur utan e godkända lyktor.
Finns dom poliser som är så nitiska att dom ger nedslag på större fälgar........ hur kul är det?
För du har faktiskt ingen rätt eller lag på din sida om du skulle bli stoppad med orignal lycktorna som sitter på R34a.

Ska dom vara nitiska mot mig får jag inte ens ha mina 16" eller mina 17" fälgar som faktiskt är orignal till min

Lexus enligt papprena från Tyskland. MEN i svenska reg beviset står det 15" fälgar.

Men jag chansar tills den dagen jag träffar på fel polis eller besiktningsman för va många än tror är vissa inte helt blåsta utan letar fel.

Det du skriver om fälgarna stämmer inte, sprid inte osanningar bara för att det passar agendan just nu.

för bara några år sedan stämde detta, dock har dock lättat lite på reglerna nu. dock kan dom ändå vara kritiska mot vissa fälgar/däck om dom inte uppfyller alla kraven

Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Volvo s40 (2001)
azid Det som inte dödar gör ont
21 oktober 2012 · 2 668 Inlägg

Xuri skrev:

azid skrev:

Dirtymike skrev:

Läs då det tidigare jag skrev.
Arash vill va på säkra sidan att din bil inte får problem med SBP och problemet som uppstår med polisen om du har otur utan e godkända lyktor.
Finns dom poliser som är så nitiska att dom ger nedslag på större fälgar........ hur kul är det?
För du har faktiskt ingen rätt eller lag på din sida om du skulle bli stoppad med orignal lycktorna som sitter på R34a.

Ska dom vara nitiska mot mig får jag inte ens ha mina 16" eller mina 17" fälgar som faktiskt är orignal till min

Lexus enligt papprena från Tyskland. MEN i svenska reg beviset står det 15" fälgar.

Men jag chansar tills den dagen jag träffar på fel polis eller besiktningsman för va många än tror är vissa inte helt blåsta utan letar fel.

Det du skriver om fälgarna stämmer inte, sprid inte osanningar bara för att det passar agendan just nu.

för bara några år sedan stämde detta, dock har dock lättat lite på reglerna nu. dock kan dom ändå vara kritiska mot vissa fälgar/däck om dom inte uppfyller alla kraven

Detta ändrades i oktober 2006, inte några år bara i min bok.

Vad är detta för fälgar och däck som du pratar om?

2slow
Xuri One Man Clan
21 oktober 2012 · 4 287 Inlägg

azid skrev:

Xuri skrev:

azid skrev:

Det du skriver om fälgarna stämmer inte, sprid inte osanningar bara för att det passar agendan just nu.

för bara några år sedan stämde detta, dock har dock lättat lite på reglerna nu. dock kan dom ändå vara kritiska mot vissa fälgar/däck om dom inte uppfyller alla kraven

Detta ändrades i oktober 2006, inte några år bara i min bok.

Vad är detta för fälgar och däck som du pratar om?

beroende på vad du har för bil och vad den har för vikt så du ha fälgar å däck som är specad efter detta.
de är dock inte många eftermarknadsfälgar som är de. och då är de olagligt.

Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Volvo s40 (2001)
azid Det som inte dödar gör ont
21 oktober 2012 · 2 668 Inlägg

Xuri skrev:

azid skrev:

Xuri skrev:

för bara några år sedan stämde detta, dock har dock lättat lite på reglerna nu. dock kan dom ändå vara kritiska mot vissa fälgar/däck om dom inte uppfyller alla kraven

Detta ändrades i oktober 2006, inte några år bara i min bok.

Vad är detta för fälgar och däck som du pratar om?

beroende på vad du har för bil och vad den har för vikt så du ha fälgar å däck som är specad efter detta.
de är dock inte många eftermarknadsfälgar som är de. och då är de olagligt.

Jag har personligen aldrig hört något om att fälgar ska klara eller inte klarar vissa bilmodeller, vet att däck har detta men inte fälgar.

Sen är dom inte tillverkade i marsipan så kanske därför man inte ser eftermarknadsfälgar som bågnar sönder under bilens vikt.

2slow
Xuri One Man Clan
21 oktober 2012 · 4 287 Inlägg

azid skrev:

Xuri skrev:

azid skrev:

Detta ändrades i oktober 2006, inte några år bara i min bok.

Vad är detta för fälgar och däck som du pratar om?

beroende på vad du har för bil och vad den har för vikt så du ha fälgar å däck som är specad efter detta.
de är dock inte många eftermarknadsfälgar som är de. och då är de olagligt.

Jag har personligen aldrig hört något om att fälgar ska klara eller inte klarar vissa bilmodeller, vet att däck har detta men inte fälgar.

Sen är dom inte tillverkade i marsipan så kanske därför man inte ser eftermarknadsfälgar som bågnar sönder under bilens vikt.

Har du hört någon som har krökt orginalfälgar till en bil när dom kört i ett gupp? hur mång har du hört krökt eftermarknadsfälgar ?

Har du belastningsindex på däcken så gäller de ju att fälgarna orkar samma vikt.  orginalfälgar är de specad vilken vikt dom klarar.  detta har jag aldrig sätt på eftermarknadsfälgar.  å jag har själv sätt hur enkelt de är å kröka dom....

Volvo s40 (2001)
Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
azid Det som inte dödar gör ont
21 oktober 2012 · 2 668 Inlägg

Xuri skrev:

azid skrev:

Xuri skrev:

beroende på vad du har för bil och vad den har för vikt så du ha fälgar å däck som är specad efter detta.
de är dock inte många eftermarknadsfälgar som är de. och då är de olagligt.

Jag har personligen aldrig hört något om att fälgar ska klara eller inte klarar vissa bilmodeller, vet att däck har detta men inte fälgar.

Sen är dom inte tillverkade i marsipan så kanske därför man inte ser eftermarknadsfälgar som bågnar sönder under bilens vikt.

Har du hört någon som har krökt orginalfälgar till en bil när dom kört i ett gupp? hur mång har du hört krökt eftermarknadsfälgar ?

Har du belastningsindex på däcken så gäller de ju att fälgarna orkar samma vikt.  orginalfälgar är de specad vilken vikt dom klarar.  detta har jag aldrig sätt på eftermarknadsfälgar.  å jag har själv sätt hur enkelt de är å kröka dom....

Jo jag har hört om fälgar som ger sig vid hålkörning och liknande men aldrig vid gupp.

Vore kanske på sin plats att göra några ordenliga tester på vad fälgar klarar och inte, orginal och eftermarknad.

2slow
Xuri One Man Clan
21 oktober 2012 · 4 287 Inlägg

azid skrev:

Xuri skrev:

azid skrev:

Jag har personligen aldrig hört något om att fälgar ska klara eller inte klarar vissa bilmodeller, vet att däck har detta men inte fälgar.

Sen är dom inte tillverkade i marsipan så kanske därför man inte ser eftermarknadsfälgar som bågnar sönder under bilens vikt.

Har du hört någon som har krökt orginalfälgar till en bil när dom kört i ett gupp? hur mång har du hört krökt eftermarknadsfälgar ?

Har du belastningsindex på däcken så gäller de ju att fälgarna orkar samma vikt.  orginalfälgar är de specad vilken vikt dom klarar.  detta har jag aldrig sätt på eftermarknadsfälgar.  å jag har själv sätt hur enkelt de är å kröka dom....

Jo jag har hört om fälgar som ger sig vid hålkörning och liknande men aldrig vid gupp.

Vore kanske på sin plats att göra några ordenliga tester på vad fälgar klarar och inte, orginal och eftermarknad.

" kört i ett gupp" dvs hål tongue

jag har sätt div eftermarknadsfälgar som har gått av när dom har kört av vägen. de har bara varit bultarna å lite material runt hjulhubben som varit kvar, resten har varit borta.
Men jag har bara sett krökta/spräckta  orginalfälgar när detta har hänt.

De skiljer rätt mycke mellan orginal grejer som är uttestade jämfört me nått en firma tagit fram för de ska se snyggt ut.

Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Volvo s40 (2001)
Christian S
21 oktober 2012 · 4 816 Inlägg

volvodrajvor skrev:
hahaha!

http://www.google.se/imgres?um=1&hl … 8,s:0,i:92

på den så sitter det ju USA front och då ser dom ut så där, kollar du även på en 700 med USA front så ser dom också ut så där wink

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Evildan
21 oktober 2012 ·

Christian S skrev:

volvodrajvor skrev:
hahaha!

http://www.google.se/imgres?um=1&hl … 8,s:0,i:92

på den så sitter det ju USA front och då ser dom ut så där, kollar du även på en 700 med USA front så ser dom också ut så där wink

eller så här: http://fulabilar.files.wordpress.com/20 … &h=340

HereComesTrouble Livsnjutare
21 oktober 2012 · 1 707 Inlägg

Xuri skrev:

azid skrev:

Xuri skrev:

Har du hört någon som har krökt orginalfälgar till en bil när dom kört i ett gupp? hur mång har du hört krökt eftermarknadsfälgar ?

Har du belastningsindex på däcken så gäller de ju att fälgarna orkar samma vikt.  orginalfälgar är de specad vilken vikt dom klarar.  detta har jag aldrig sätt på eftermarknadsfälgar.  å jag har själv sätt hur enkelt de är å kröka dom....

Jo jag har hört om fälgar som ger sig vid hålkörning och liknande men aldrig vid gupp.

Vore kanske på sin plats att göra några ordenliga tester på vad fälgar klarar och inte, orginal och eftermarknad.

" kört i ett gupp" dvs hål tongue

jag har sätt div eftermarknadsfälgar som har gått av när dom har kört av vägen. de har bara varit bultarna å lite material runt hjulhubben som varit kvar, resten har varit borta.
Men jag har bara sett krökta/spräckta  orginalfälgar när detta har hänt.

De skiljer rätt mycke mellan orginal grejer som är uttestade jämfört me nått en firma tagit fram för de ska se snyggt ut.

Har tyvärr varit med om motsatsen, Volvo v70 original fälgar.
Endast centrumet kvar av fälgen på bilen efter när kontakt med vägsten.

Det har helt att göra med vad det är för kvalité, bara för att det inte är original betyder det inte att det är sämre.
Samtidigt finns det mycket skit där ute också, alla fälgar under 5k/st.

luuundh CLASSIFIED
21 oktober 2012 · 646 Inlägg

Det har helt att göra med vad det är för kvalité, bara för att det inte är original betyder det inte att det är sämre.
Samtidigt finns det mycket skit där ute också, alla fälgar under 5k/st.

Hm, så en fälg som kostar 4999kr är kass medans en som kostar 5001kr är bra?

HereComesTrouble Livsnjutare
21 oktober 2012 · 1 707 Inlägg

luuundh skrev:

Det har helt att göra med vad det är för kvalité, bara för att det inte är original betyder det inte att det är sämre.
Samtidigt finns det mycket skit där ute också, alla fälgar under 5k/st.

Hm, så en fälg som kostar 4999kr är kass medans en som kostar 5001kr är bra?

Du behöver inte anstränga dig för att vara korkad.

För det första handlar det om vilken storlek och bredd, det avgör grund priset.

Men generellt ja, och nej..det behövs inte mer korkade kommentarer.

luuundh CLASSIFIED
21 oktober 2012 · 646 Inlägg

Du behöver inte anstränga dig för att vara korkad.

För det första handlar det om vilken storlek och bredd, det avgör grund priset.

Men generellt ja, och nej..det behövs inte mer korkade kommentarer.

Ditt påstående var så extremt dumt, så jag svarade dig med samma nivå. Blir så oerhört trött på folk som inte har koll för fem öre men ändå ska yttra sig om vad som är si o så.

HereComesTrouble Livsnjutare
21 oktober 2012 · 1 707 Inlägg

luuundh skrev:

Du behöver inte anstränga dig för att vara korkad.

För det första handlar det om vilken storlek och bredd, det avgör grund priset.

Men generellt ja, och nej..det behövs inte mer korkade kommentarer.

Ditt påstående var så extremt dumt, så jag svarade dig med samma nivå. Blir så oerhört trött på folk som inte har koll för fem öre men ändå ska yttra sig om vad som är si o så.

Så mr expert, var ligger skillnaden mellan kvalité och skit?

luuundh CLASSIFIED
21 oktober 2012 · 646 Inlägg

Så mr expert, var ligger skillnaden mellan kvalité och skit?

Jag yttrar mig inte om det, för jag vet helt enkelt inte. Ibland är det bättre att vara tyst, speciellt om man inte har en aning.

Dock vet jag att det finns en hel del bra fälgar för långt under 5000kr/st. T.ex Rota, dom hade ju aldrig blivit så populära om dom inte var bra? Används ju till och med flitigt inom drifting.

HereComesTrouble Livsnjutare
21 oktober 2012 · 1 707 Inlägg

luuundh skrev:

Så mr expert, var ligger skillnaden mellan kvalité och skit?

Jag yttrar mig inte om det, för jag vet helt enkelt inte. Ibland är det bättre att vara tyst, speciellt om man inte har en aning.

Dock vet jag att det finns en hel del bra fälgar för långt under 5000kr/st. T.ex Rota, dom hade ju aldrig blivit så populära om dom inte var bra? Används ju till och med flitigt inom drifting.

Så hur fan kan du veta vad jag vet och inte vet om du inte har en susning själv?
Smart snubbe!

Pratade inom om cykel däcks fälgar, dom kan du naturligtvis hitta billigare precis som jag skrev i inlägget innan.

Men ska du upp på tex 19-20" och runt 10" i bredd så hittar du inte bra kvalité för under 5k.
Till dig som inte vet:
Med bra kvalité så menas tex låg vikt, tål stryk utan att tappa formen, splittfälgar, smidda mm.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang