diffupphängningen är alltså klar. ska börja med drivaxlar imorgon
monterade även instrumentbrädan, vart lite meck att få in den mellan a-stolparna men de gick tillslut. kollade även lite rattlägen
stötte på en ganska dryg grejj, märkte att vacuumklockan för bromsservo samt hela pedalstället kommer ivägen när nya kardantunneln kommer konstrueras. ringde lite snabbt till sfro och kollade och de blir nu bromsvåg med två huvudcylindrar och golvmonterat pedalställ. sagt och gjort, tur att alla på jobbet åker rally så man har turen att få med sig ett pedalställ hem! gasen kommer byggas separat
lite andra grejjer som hänt är väll att jag fått hem vr5startmotorn, bromsar bak är inhandlade och kommer i veckan. blir bakbromsarna ifrån skoda octavia rs (samma som v6 4m, ttq, s3q) de speciella med dom bakbromsarna är att dom är till ventilerade skivor (långa jävla ok) så då kommer det att sitta vr6 framskivor i bak. 280mm. fram blir de tt 312mm bromsar.
i de stora hela så är bakvagnen klar, eller ja. iaf provmonterad. ska göras lite mer fästen osv men idag har jag måttat in allt och tillverkat drivaxlar, även lyckats hitta mina gamla bälten från min första bil. den har nog ingen här sett, kanske lika bra . bytte bälten för att slipa bältessträckare.
även uppgraderat naven i bak. de känndes som att de var den svagaste länken i drivlinan hittills så jag satte dit framnaven ifrån golfen i bärarmarna. =fetare grejjer (som bilden visar)
drivaxlar tillverkas i detta nu, motorblocket som va borrat och deckat fick åka i skrotkontainern :'( , kommer ett nytt block imorgon hoppas jag. dragit elsystem för baklysen, rostskyddat svetsar, byggt skyddslåda för catchtank då den kommer stå i bagaget, då vill sfro hellst att de ska vara en brandvägg emellan tank och cupe, men jag kapslade in skiten istället, byggt batterikåpa, byggt om baklucka, fixat länkage och tillverkat växelspak, helrenoverat en bubbla, byggt rattfästen och annat småtjafs
provmonterade stancet
tur att man har en valsjävel
länkaget för växelspaken
en bild på vad som kan hänga i sitt verktygsskåp när man kommer tillbaka från sjukledigheten....
bygga lite lådor...
har man inte tillgång till exotiska verktyg som laser etc får man ta plasmaskärare, blir skapliga snitt endå
Detta kommer att följas! Vad jag förstår så har du alltså lämnat bort zf-lådan för ombyggnation? Bygger han om sprängkåpan då eller? För axeln är väl samma mått som vr6 tror jag? Vem gör detta och till vilket pris?
Ursäkta för alla frågor, men har en liknande idé till mitt bygge
en kille i falun som åker sveriges snabbaste fwd-vr6a. han bygger en adapterplatta mellan vr6motorn och zflådan. och han bygger även mitt svänghjul så att det får rätt inpressning i lådan. kommer köra med sachs 765 lamell (240mm) och keplamell.