4398
Sök

Polisen Höll på Köra över min 2åriga dotter i citygross garaget "Team tare lugnt" träffen ikväll den 13:e oktober!!

1 537 Inlägg
15 oktober 2012
SibbSon skrev:
it_mutt skrev:
Dirtymike skrev:

Vad skulle han göra då han var där sj o kände ingen. Han ville ha en ursäkt för det inträffade inget bråk. Men det ville ju civilarn ha.

Vad han skulle göra? Här är en vild tanke; GÅ DÄR IFRÅN?!?

Dirtymike.. ge It_mutt inge mer, han får tycka som han vill.. och det menar jag faktiskt it_mutt! han skulle uppenbarligen låta en främmande människa vidröra sin dotter.. eller va kyligare än kyligast om hans barn nästan blir påkörd framför ögonen på honom.. eller hade de spelat ngn roll för dig om de va på det mest olagliga streetrace eller om du va o handla på lokala ica butiken?

Det It_mutt vill få fram är att man kan välja sina strider.
När man har ett barn i famnen är det inte bästa tillfället...

Hade du t.ex. haft barnets mor eller någon annan när o kär i närheten som du kunde överlämna barnet till, fine, käfta och kräv ursäkt hur mkt som helst. Men inte med ett barn i famnen.
Är det viktigare att få en ursäkt än att sätta barnet först och främst i säkerhet, undan allt stök?

Sen kan man lösa saker i efterhand, ni hade ju polisen på film, anmäl och kräv sedan om ursäkt..
Men när ni blockerar och käftar som ni gjorde så hindrar ni polis i tjänst, oavsett om polisen gjort fel eller inte.
Sen när har vanligt folk rätt stå över lagen bara för att man anser att polisen missbrukar sin makt?
Däremot är det skitbra att ni filmade, vad bägge parter än säger, så ljuger aldrig en video..

Hoppas att ni lärt er något från detta i alla fall och skönt att din dotter klarade sig ändå ifrån fysisk skada.

One Man Clan
4 287 Inlägg
15 oktober 2012
haha jag fattar inte hur svårt de kan vara å ta barnet å bara gå sin väg å tänka fan vad lyckligt lottad jag och min dotter är, vad mycke värre de kunde ha blivit. och de var delvis mitt fel för jag var oaktsam.

Avstängd
10 388 Inlägg
15 oktober 2012
jetta16v skrev:
SibbSon skrev:
it_mutt skrev:

Dirtymike.. ge It_mutt inge mer, han får tycka som han vill.. och det menar jag faktiskt it_mutt! han skulle uppenbarligen låta en främmande människa vidröra sin dotter.. eller va kyligare än kyligast om hans barn nästan blir påkörd framför ögonen på honom.. eller hade de spelat ngn roll för dig om de va på det mest olagliga streetrace eller om du va o handla på lokala ica butiken?

Det It_mutt vill få fram är att man kan välja sina strider.
När man har ett barn i famnen är det inte bästa tillfället...

Hade du t.ex. haft barnets mor eller någon annan när o kär i närheten som du kunde överlämna barnet till, fine, käfta och kräv ursäkt hur mkt som helst. Men inte med ett barn i famnen.
Är det viktigare att få en ursäkt än att sätta barnet först och främst i säkerhet, undan allt stök?

Sen kan man lösa saker i efterhand, ni hade ju polisen på film, anmäl och kräv sedan om ursäkt..
Men när ni blockerar och käftar som ni gjorde så hindrar ni polis i tjänst, oavsett om polisen gjort fel eller inte.
Sen när har vanligt folk rätt stå över lagen bara för att man anser att polisen missbrukar sin makt?
Däremot är det skitbra att ni filmade, vad bägge parter än säger, så ljuger aldrig en video..

Hoppas att ni lärt er något från detta i alla fall och skönt att din dotter klarade sig ändå ifrån fysisk skada.

Just så ja, och som jag skrev, i min värld, där jag inte varit med om detta och som just nu är bakom en skärm i en lugn och harmonisk tillvaro, är inte det en strid jag skulle ha valt, åtminstone inte där och då

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Mr. AUDI !
642 Inlägg
15 oktober 2012
Trådstartare
Xuri skrev:
haha jag fattar inte hur svårt de kan vara å ta barnet å bara gå sin väg å tänka fan vad lyckligt lottad jag och min dotter är, vad mycke värre de kunde ha blivit. och de var delvis mitt fel för jag var oaktsam.

jag förstår på fullt allvar att du inte förstår... o ja säger de inte för att va uppkäftig på ngt vis, utan för att JAG vet att har du inte varit i situationen kan du aldrig veta hur du skulle reagerat... om jag hade sett de från ditt håll kanske jag hade reagerat som ni, att de va dumt, de vet ja inte, för jag va med om de o vet hur det kändes att bli behandlad som smuts..

Four Rings To Rule Them All!

One Man Clan
4 287 Inlägg
15 oktober 2012
SibbSon skrev:
Xuri skrev:

jag förstår på fullt allvar att du inte förstår... o ja säger de inte för att va uppkäftig på ngt vis, utan för att JAG vet att har du inte varit i situationen kan du aldrig veta hur du skulle reagerat... om jag hade sett de från ditt håll kanske jag hade reagerat som ni, att de va dumt, de vet ja inte, för jag va med om de o vet hur det kändes att bli behandlad som smuts..

Jag vet att jag gör mig själv en tjänst om jag inte käftar mot en polis å gör som dom säger.
Om jag varit "delaktig" genom att vara oaktsam eller vad de nu handlar om hade jag dessutom inte försökt fått en ursäkt. en ursäkt betyder så mycke mindre än livet de handlar om.  Om någon är avsiktligt jävlig å faktiskt gör något som en nära å kära far illa av så kan de dock ha en annan utväg. 
i detta fallet var de tur att inget hände med din dotter och jag kan nog sätta pengar på att de inte var avsiktligt gjort heller. bara att svälja å gå vidare.

441 Inlägg
15 oktober 2012
Problemet är ju att de i 9 fall av 10 står 20 st skit sura personer med åsikten att poliserna är horor/grisar och inte förtjänar att leva. Innan de kliver ut ur bilen så brukar folk vara förbannande, med all rätt i vissa fall. Det är då man måste visa att man är en stark individ och inte överreagera och låta gruppen agera åt dig. Man löser aldrig något genom att vara förbannad och aggressiv.

Nu undrar jag i ditt fall, fick dem en ärlig chans att kliva ur bilen och prata enbart med dig om vad som hände och vad du kände? Eller vart det som alla andra gånger en grupp på 10-15 pers rusar mot poliserna och förstorar situationen? Hade det varit min dotter så hade inte min instinkt varit att spräcka skallen på en snut jävel. Jag hade tagit henne åt sidan för att komma bort från alla. För att få en ärlig chans att prata med poliserna som jag förövrig inte försvarar. Har dock varit med om liknande situationer, dock ej med barn. Där folk med ett genuint hat mot poliserna ser sin chans att förvärra saken.

Säger inte att du är dålig på något sätt, men många gånger så blir saker förstorade och stiuationen blir dålig p.g.a. förmånga vill vara inblandade i vad som hände. Hade du tagit två djupa andetag och burit bort din dotter för att ensam prata med polisen så hade nog inte det slutat som det gjorde den här gången...

2 126 Inlägg
15 oktober 2012
Dirtymike skrev:
SibbSon skrev:
it_mutt skrev:
Dirtymike skrev:
Vad skulle han göra då han var där sj o kände ingen. Han ville ha en ursäkt för det inträffade inget bråk. Men det ville ju civilarn ha.

Yes lägger ner.
Du gjorde rätt som du gjorde och jag hoppas dessa poliser blir straffade för detta dom gjorde mot dig och din dotter.

Rätt ge inte trollen mer mat!

it_mutt trollar rundor och tror han är den smartaste i hela världen eller iallafall på Garaget roll

Detta är personen som skrev detta intelligenta och mogna inlägget i en annan tråd!

it_mutt skrev:
RD_87 skrev:
sleepyoh skrev:

Andra övriga droger fungerar ju dock lika bra att köra med fast man har alkolås så vi tar ju inte bort så många påverkade i trafiken ändå..

Jaadu? Vi blir iaf av med dem som kör dagen efter & de som inte tänker när de ska hem vid kvällens slut. Jag är ju själv av den åsikten att det nästan borde vara skottpengar (skyddsjakt) på rattfyllon men det kanske bara är jag?

Sannerligen inte, jag skänker gärna lite pengar till den fonden som betalar ut skottpengarna

http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 23&p=3

Avstängd
10 388 Inlägg
15 oktober 2012
Big_JN skrev:
Dirtymike skrev:
SibbSon skrev:
it_mutt skrev:
Dirtymike skrev:

Yes lägger ner.
Du gjorde rätt som du gjorde och jag hoppas dessa poliser blir straffade för detta dom gjorde mot dig och din dotter.

Rätt ge inte trollen mer mat!

it_mutt trollar rundor och tror han är den smartaste i hela världen eller iallafall på Garaget roll

Detta är personen som skrev detta intelligenta och mogna inlägget i en annan tråd!

it_mutt skrev:
RD_87 skrev:

Jaadu? Vi blir iaf av med dem som kör dagen efter & de som inte tänker när de ska hem vid kvällens slut. Jag är ju själv av den åsikten att det nästan borde vara skottpengar (skyddsjakt) på rattfyllon men det kanske bara är jag?

Sannerligen inte, jag skänker gärna lite pengar till den fonden som betalar ut skottpengarna

http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 23&p=3

Ja, först av allt är det ju relevant för denna tråd, och jo, jag skulle gladeligen betala pengar till en fond som sköt av rattfyllon (detta av ytterst personliga skäl)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

2 126 Inlägg
15 oktober 2012
it_mutt skrev:
Ja, först av allt är det ju relevant för denna tråd, och jo, jag skulle gladeligen betala pengar till en fond som sköt av rattfyllon (detta av ytterst personliga skäl)

Relevansen är mognadsgraden i dina inlägg!

Fan nu föder jag också trollet...roll

1 801 Inlägg
15 oktober 2012
Big_JN skrev:
it_mutt skrev:

Herregud.. Och du kallar han för troll.

Mr. AUDI !
642 Inlägg
15 oktober 2012
Trådstartare
dasboot skrev:
Problemet är ju att de i 9 fall av 10 står 20 st skit sura personer med åsikten att poliserna är horor/grisar och inte förtjänar att leva. Innan de kliver ut ur bilen så brukar folk vara förbannande, med all rätt i vissa fall. Det är då man måste visa att man är en stark individ och inte överreagera och låta gruppen agera åt dig. Man löser aldrig något genom att vara förbannad och aggressiv.

Nu undrar jag i ditt fall, fick dem en ärlig chans att kliva ur bilen och prata enbart med dig om vad som hände och vad du kände? Eller vart det som alla andra gånger en grupp på 10-15 pers rusar mot poliserna och förstorar situationen? Hade det varit min dotter så hade inte min instinkt varit att spräcka skallen på en snut jävel. Jag hade tagit henne åt sidan för att komma bort från alla. För att få en ärlig chans att prata med poliserna som jag förövrig inte försvarar. Har dock varit med om liknande situationer, dock ej med barn. Där folk med ett genuint hat mot poliserna ser sin chans att förvärra saken.

Säger inte att du är dålig på något sätt, men många gånger så blir saker förstorade och stiuationen blir dålig p.g.a. förmånga vill vara inblandade i vad som hände. Hade du tagit två djupa andetag och burit bort din dotter för att ensam prata med polisen så hade nog inte det slutat som det gjorde den här gången...

Jag håller med dig av de du skriver, japp jag skyndade mig fram o frågade hur fan han kan göra en kickdown mot en folkgrupp varav min dotter fanns utan att bromsa/väja eller utan att förvarna med varken blåljus eller ngnting,  de va en kille med sin lilla dotter o 2 till som stod bredvid då.. han hånflinade mig bara rakt upp i ansiktet o sa att han inte såg ngn vilket är OMÖJLIGT, han såg förmodligen inte min dotter, men de ursäktar ingenting..han visste precis vad han höll på med, min tanke är: han ville skrämmas men insåg inte allvaret han satte alla i.. eftersom det fanns MASSOR av folk framför honom rakt framför såväl 2 som 20 meter bort.. jag lovar, hade han inte hånflinat åt mig provocerande när han vet att och nyss fått förklarat för sig att han var cm från att köra över min dotter hade jag aldrig tagit de så hårt sad

82 Inlägg
15 oktober 2012
Lycka till du.. Vem sa att du slogs ? Du vet att din dotter fortfarande lever ?
Du blev inte misshandlad ? Bara orättvist behandlad..
Kan faktiskt inte förstå hur de kan påvärka hela din livs situation men hey alla har sina problem.

Nu lämnat ja den här tråden längre kommer vi inte mod ? Kanske stänga ?

2 126 Inlägg
15 oktober 2012
BlauMes skrev:
Big_JN skrev:
it_mutt skrev:

Säger han som tycker det är ok för en Polis att knuffa en man som har sin 2-åriga dotter i famnen!

KHRacing
15 oktober 2012
stäng tråden snälla ! Detta leder ingenstans

Administratör
11 967 Inlägg
15 oktober 2012
Tråden får fortsätta så länge den hålls saklig och hyfsat städad med tanke på diskussionen ifråga.

Alla kan hjälpas åt och säga ifrån när någon inte sköter sig i tråden så reder sig det mesta av sig självt här skulle jag tro.

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

1 801 Inlägg
15 oktober 2012
Big_JN skrev:
BlauMes skrev:
Big_JN skrev:

Säger han som tycker det är ok för en Polis att knuffa en man som har sin 2-åriga dotter i famnen!

Ja står mannen bakom en backande polisbil! Och knuffa är att ta i. Snarare fösa undan.

24 Inlägg
15 oktober 2012
Polisen ska inte köra på någon & de skall ha översyn över situationer som dessa och anpassa hastigheterna efter omständigheterna. Detta är ett faktum, de har utbildning & ansvar för att hantera & läsa situationer som denna.

DOCK!

Man ser klart och tydligen på videon att stämningen är VÄLDIGT hotfull och jag förstår att poliserna vill ta sig iväg. De kan omöjligt veta om någon drar en kniv i allt tumult och därför valde de att lämna. Ni beter er förjäkla dumt när ni försöker blockera dem & jag tänker inte nämna faktumet att TS står med barnet i famnen och blockerar bilen??... Civilpolisen agerar(enligt min mening) lugnt och sansat i början, ber er snällt att flytta er men efter en stund, utan respons ifrån någon så måste situationen lösas då den eskalerar. Att knuffa någon som håller ett barn var jäkligt onödigt och bör ha undviks dock tror jag att polisen valde dig eftersom han ville skingra folkskaran då inget annat fungerade. Efter första knuffen borde du ha backat och förstått allvaret men du fortsatte fram och förvärrade den redan hotfulla situationen..

Jag vet omöjligt vad polisen som körde gjorde/inte gjorde men om allt stämmer som har skrivits bör desse dömmas då de uppenbarligen inte har tillämpat aktsamhet.. Dock känns det som att det finns en annan del i denna historien som hade varit intressant att få fram..
Senast redigerat av Dannemanz (15 oktober 2012)

Allmänt envis
12 512 Inlägg
15 oktober 2012
SibbSon jag vill absolut inte sälla mig till de som ger dig en känga, jag förstår att du reagerade som du gjorde. Men jag tycker faktiskt att du gjorde fel och menar inget illa med det, det är lätt sagt i efterhand och alla föräldrar gör fel ibland. Efter att ha läst de inlägg du skrivit sedan händelsen får jag dock intrycket av dig som vettig och att du är med på att du med facit i hand kunde agerat annorlunda?

Däremot blir jag lite förvånad över de som i denna tråd argumenterar entusiastiskt för att det är rätt att ta en konflikt med barnet i famnen, som sagt jag vill inte klandra dig för att du var i försvarsställning men hur andra användare två dygn senare kan sitta framför datorn och skriva inlägg om hur det med facit i hand är rätt att ta en konflikt istället för att gå undan och sätta barnet i säkerhet har jag svårt för att förstå.

Gjort är gjort, du tycker uppenbarligen om din dotter och framöver är inget annat relevant än just det. smile
Senast redigerat av Rquired (15 oktober 2012)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Mr. AUDI !
642 Inlägg
15 oktober 2012
Trådstartare
Rquired skrev:
SibbSon jag vill absolut inte sälla mig till de som ger dig en känga, jag förstår att du reagerade som du gjorde. Men jag tycker faktiskt att du gjorde fel och menar inget illa med det, det är lätt sagt i efterhand och alla föräldrar gör fel ibland. Efter att ha läst de inlägg du skrivit sedan händelsen får jag dock intrycket av dig som vettig och att du är med på att du med facit i hand kunde agerat annorlunda?

Däremot blir jag lite förvånad över de som i denna tråd argumenterar entusiastiskt för att det är rätt att ta en konflikt med barnet i famnen, som sagt jag vill inte klandra dig för att du var i försvarsställning men hur andra användare två dygn senare kan sitta framför datorn och skriva inlägg om hur det med facit i hand är rätt att ta en konflikt istället för att gå undan och sätta barnet i säkerhet har jag svårt för att förstå.

Gjort är gjort, du tycker uppenbarligen om din dotter och framöver är inget annat relevant än just det. smile

Fanns de en gilla knapp skulle jag trycka på den!

3 Inlägg
15 oktober 2012
nn123455 skrev:
Hej alla! Försökt följa händelsen vad har hänt?

Tyvärr kan jag bara konstatera 1 sak.
Kommer inte finns någon vinnare i någon av de som är för eller emot.

Kommer tyvärr bara bli att alla är förlorare över denna händelse. Oavsett vad som hänt.

Tragiskt.neutral

Till all som är borde för och emot om ev rätt eller fel agerande, från samtliga parter.
Tänk på framtiden, ingen kommer tyvärr bli vinnare efter denna händelse, all förlorar.

Sorligt.

Till Sibbson. Fortsätt vara stark, men ta även beslut när det är dags att gå vidare.

Sök