Jag letar efter ett bra och prisvärt portabelt element med 220v's stickpropp. För att ha som uppvärmning 24/7 vintertid i ett "större" singel garage med plats för en Golf typ, och ca 1 meter tillgodo på sidorna och 1,5m tillgodo fram och bak för att få lite känsla av hur stort det är. (Jag vet inte hur många kvadratmeter det är på tyvärr..)
Polo 6R:en står i garaget vintertid. Tanken är att kunna hålla en ca 10-15 grader 24/7.
Tillför inte så mycket här, så ursäkta mig Men tänkte bara tipsa om att det bästa är att ha ett kallgarage på vintern om man ska köra bilen dagligen.. då den annars blir fuktig och blöt varje dag, blir mer rost, bättre om snön ligger kvar på bilen.. men men, om man häldre vill ha det bekvämt med en helt snöfri bil på morgonen så visst
Tillför inte så mycket här, så ursäkta mig Men tänkte bara tipsa om att det bästa är att ha ett kallgarage på vintern om man ska köra bilen dagligen.. då den annars blir fuktig och blöt varje dag, blir mer rost, bättre om snön ligger kvar på bilen.. men men, om man häldre vill ha det bekvämt med en helt snöfri bil på morgonen så visst
Bilen som kommer stå där körs väldigt sällan... helst inte alls på grund av saltet . Det är Lupon som är slit och släng så den står utan för garaget
Jag har ett likande element som nummer 2. Fungerar jävligt bra. Mitt garage är på 50m2 och det kan utan problem värma upp det till 25c.
Finns ju termostat på också så det bara startar och går när det behövs. Brandfarligt tycker jag inte att det är men ställ det hyfsat öppet utan bensindunkar och papper ovanpå så går det nog bra:)
Jag har ett likande element som nummer 2. Fungerar jävligt bra. Mitt garage är på 50m2 och det kan utan problem värma upp det till 25c.
Finns ju termostat på också så det bara startar och går när det behövs. Brandfarligt tycker jag inte att det är men ställ det hyfsat öppet utan bensindunkar och papper ovanpå så går det nog bra:)
Okej det verkar ju prisvärt också... Kampanj på det nu med ser jag..
insane_1 skrev:
Beroende på hur garaget är isolerat så kanske det blir lite klent med 500-700W för att orka med att värma upp.