Vad har ni fått för kommentarer av polisen när de stoppat er?

MICHAN Bas Connaisseur
17 oktober 2006 · 436 Inlägg

En familjedriven Pizzeria/Restaurang i en relativt liten stad = Makt tongue

Mitsubishi COLT CZ 1.5T '06
Bas Connaisseuren! "Musik är inte musik utan bas!" Cerwin Vega &Rockford Fosgate <3
>> MIN PROJEKT-TRÅD! <<
GrebyAxel
17 oktober 2006 · 524 Inlägg

"Här är det nog säkrats att ta ett alko-test, de ser ja de..." Fy fan va ja blev lack när en snut sa de...

Germax
17 oktober 2006 · 12 086 Inlägg

Fan jag har inga roliga historier.. jag blir stannad jämt o ständigt med brukar bli kortvarigt.. som bäst har jag fått gå in i snutbilen när jag va lite för katig.. lixom när de frågar var min mor bor då blir jag sne =P

Haha.. fast min bror vart stoppad på moppen när han mötte dom på enkelriktat, de sa genom rutan.. de här är väl inte helt lagligt (med antydan på vägen).. brorsan störd som han är "jo, ljuddämparen har börjat låta ovanligt mkt på sistone" hahah helt körd i huvet är han.. iaf de vart inte mer med det!wink Moppen är för övrigt fulltrimmad 100kmh+

Jaysx SupeR
17 oktober 2006 · 106 Inlägg

Var på väg hem från jobbet, kom från en 90 väg in på 50 väg genom ett samhälle, var en fredag kväll klockan 9, skulle ut på krogen med polarna så hade lite bråttom hem..

Låg runt 100 då springer det ut nån jäkel med reflex väst mitt i vägen, bara köra intill kanten..

Polisen - Vad är det för hastighet här?
Jag - Det borde väll du veta!
Polisen - du får kliva ur bilen,   dom klockade mig för 103 så blev av med körkortet, dom snackade massor och talade om hur farligt det var att köra för fort osv, så fick ja till slut sätta mig i bilen o åka igen..

då säger snuten   " kör försiktigt hem"  arg som fan som ja var skrek jag
"De spelar inte så jävla stor roll nu!!"
så smällde ja igen dörren, stog på massa rull grus, så bjöd dom på lite ste

-red lights-
Foffis
17 oktober 2006 · 676 Inlägg

hmm verkar vara många här på garaget som blivit av med kortet big_smile

jag har bara blivit stoppad en gång, o de va på tidaholmscrousingen. hade 2pers i bakluckan på en sleten 740. polisen kom fram o fråga om ja va rädd om körtkortet. självklart sa jag och fick tillbaka de. inte speciellt rolig historia men de e de enda ja har att komma med smile

stannad en gång, kontroll en gång, skjuten 2 gånger.
haft körkort sedan februari förra året, tycker de e lite konstigt egentligen :S bor i skövde o här är de gott om snutar TYDLIGEN big_smile

Shorty666
17 oktober 2006 · 362 Inlägg

Fuckface skrev:

Shorty666 skrev:
Polisen skriker: "Å inte känner du igen mej heller, vi som bor grannar!?!?!???"

Shorty blåse om den lokala civilbilen i 180...  Fick skäll som fan men klarade mej mirakulöst den gången, tur att de va grannen...

I somras vart de ett "missöde" på väg till jobbet...

Kommer som vanligt runt 0500 tiden å ska över ett fartgupp, en kattjä... kutar ut mitt framför mej, nyvaken stampar ja på bromsen å går me låsta framhjul över guppet och samtigit får möte me en polisbil... (Va i h-e????)
Polisen vevar ner rutan å frågar: Va Hände?
Shorty: höll på å klippa en katt...
Polisen: Träffa du??
Shorty: nepp
Polisen: Skit! Gommorron!   åsså for han...

Djurvänner, eller vad kallas dem?

Njo, de var väll en älgjägare... roll

Ford Mustang "Sportsroof" (1970)
beemern .......
17 oktober 2006 · 2 655 Inlägg

hade precis köpt e30:in hade haft den i 2 dagar och blivit stoppad 4 gånger ena gången stannade dom mej bara för att säga att ja glömt he på lyset andra gången att ena baklyset inte lös å de 2 sista gångerna va de blåsa som gällde. hade desutom halvblanka bakdäck, iallfall va dom verkligen inte lagliga och sen har ja tonade blinkers å baklysen som inte besiktningen godkände (tonat dom själv) men ja har klarat mej hittills från böter, kunde ha blivit dyr fartsbot eller av med körkortet på väg hem från gbg me bilen men en mötande bil varnade, så då körde man ju lite lugnt å ca 500 meter längre fram står de en stor kontroll me 2 bilar å 5 poliser:D...

Thommie
17 oktober 2006 · 192 Inlägg

Hade en gammal 240 som ja körde livet ur.. fick efter mig en civilare utan att ja visste om de... kör livet ur den o sladdar som en tok... snuten drar igång blåljusen o stannar mig.. o halvskriker... "de va den jävligaste körningen ja sett!!"

Volkswagen Passat "4Motion" (2007)
mektrollet Reparatör
3 mars 2007 · 630 Inlägg

BBR skrev:
På matfestivalen i skövde då jag råkade kör in på en väg jag inte fick för att plocka upp några polare. Efter han stoppat mig coh frågat att jag sett förbudsskylten.

Polisen: "Du är inte härifrån va?"
Jag: "ne, jag är från tidaholm"
Polisen: "Tänkte la det.."

Fick åka ifrån utan böter smile

smile smile Klockren ...

MilleN
3 mars 2007 · 9 108 Inlägg

Blev stannad av polisen igår med vinterbilen faktiskt..

Den är krockad fram (vildsvin), krockad höger (buss av tidigare ägaren), ena lampan pekar uppåt och har ingen blinkers, plastpåse för ena sidobakrutan, förarrutan går inte att veva ner (båda rutorna pajades vid inbrott, orkade inte fixa den nya rutan seriöst) så jag måste öppna dörren och då ser man att dörren är plåtren på insidan och att det fortfarande ligger massa glassplitter på golvet big_smile

Jag säger till polisen "snygg bil va?" Då skrattade han gott och sa "ja det kan man väl tycka" ;D Han fick se körkortet, kollade så bilen inte var stulen o sen fick jag åka smile

Trozzo Oekonomisk, ja visst
3 mars 2007 · 966 Inlägg

Skulle åka och besigtiga Hornet:en, som är körförbud på

Kommer åkande och ser polisen svänga ut bakom mig, sen ligger dom efter mig cirka en halvmil innan dom stoppar mig

Polisen: Goddag, det står att bilen ska vara grön.
Jag: (Pekar på insidan av dörren) Den är grön här
Polisen: vet du att det körförbud på bilen.
Jag: Ja. men....
Polisen: och vart är du då på väg
Jag: Beiktningen i ulricehamn
Polisen: Vilken tid då
Jag: 11:45
Polisen: (Kollar på klockan, klockan är då 11:10) Jaha, det kan ju funka, kör försiktigt.

Sen släppte dom mig

Lär dig flyga. 1. Hitta en plan mark 2. Kasta dig mot marken 3. Missa marken 4. Flyg
AMC Hornet projekt-tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=47824
Volkswagen Corrado VR6 "Kamelia" (1993)
Mäki Långsam Perfektionist
3 mars 2007 · 4 800 Inlägg

Erskpersk: Kom du på dig själv och tog bort det? wink Skulle precis trycka på Citera haha

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
ErskPersk Svindåre
3 mars 2007 · 1 433 Inlägg

farssan var med om en liten grej när han vart stoppad.

Polisen: Körkort tack!

farssan drar fram körkortet och visar det.

Polisen: du vet att bilen är obesiktad va?

Farssan: nee, kan inte vara möjligt (Alla vet att min fars minne sviktar som vårskaren i solsken)

Polisen: (polisen surnar till) Den är obesiktad!

Farssan: nää de tror ja inte...

polisen gick till polisbilen å drog ut en lapp som det stog att den har vait obesiktad sen ett halvårsen tillbaks.

Farssan ger sej och får en ny tid hos besiktningen.

Det roliga med det hela var att min syster har använt bilen ett ex antal månader när hon hadde fått körkortet! big_smile Tur kan man kalla det!

They called us a Dead Generation, they told us that we wouldn't survive
They left us alone in the maelstrom, as you can see we're all clearly alive!

Feminism; Idelogin bottnar i att alla män är svin, och att kvinnor är lika bra som männen
Stairway to heaven or highway to hell? i´ll think i choose the highway!
Tyfors Svetsare
3 mars 2007 · 1 150 Inlägg

många dumma komentarer har ja fått har inte blivit stoppad bara en gång=/
Men den dummaste e nog när ja hade en gammal ascona b me en lite för stor maskin hehe.
Hur som helst så räjsa vi mot en nu merca (minns int vad men men) helt plötsligt dyker en trafik polis upp & själv klart stoppa han mig & int mercan.(Kan berott på skicke=)
Men han titta på biln & fråga te sist efter k-korte-Javisst sen titta han en stund & säger Johansson ja ha e de du??

Lite för känd men men....

(Bara fantasin sätter gränserna)
BMW E39 (2003)
Opel Manta GSI 2.4L "Ty ligan" (1986)
golfarn_nr1 LicensRörSvetsare
3 mars 2007 · 1 290 Inlägg

Åkte med min jobbpolare ifrån jobbet sent en kväll förra året. Var väl runt 23 tiden... Han låg väl på runt 130 på 90 vägen coh då kommer de upp en bil en bra bit bakom på raksträckan, men den närmar sig grymt fort.... när den ligger en liten bit bakom ser vi att de är en svart volvo v70 (chefen har exakt en sån med 3 extraljus) vi trodde självklart att de var han och han tryckte på lite mer. Kom ner till t korsningen och vi skulle svänga vänster, volvon kör upp nästan jämsides o han tror ju att han ska svänga höger medaans vi skulle ju svänga vänster. så vi trycker på med fullt hjulspinn o de bara skriker säkert 50 meter. Han stannade ju aldrig heller vid strecket utan bara tryckte på. Då ser vi att volvon följer efter igen. Han blinkar till en gång och börjar sin omkörning. Nej nu jävlar skrikern polarn o trycker på för fullt. Ligger jämsides men till slut saktar volvon ner o lägger sig bakom igen.... Polarn skrattar lite, då ser vi lite fina blåljus bakom oss....... Kör in till kanten o polarn säger att fan nu är de kört. Ena polisen kommer och ber om körkortet direkt. Helt plötsligt rusar den andra snuten ut o sliter upp förardörren o skriker fan är du helt jävla dum i huvet!!! o lite mer saker.. smile Den lugna polisen säger att jadu de här kunde ja ta nu.. har du fru? ja säger polarn lite nedstämt... okej då tycker ja du tar o köper en jävla fin present till henne för dessa böter du kunde fått!

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...
Saab 9-3 SS "BSR" (2004)
darkwizard Fordonstekniker
3 mars 2007 · 1 740 Inlägg

golfarn_nr1 skrev:
Åkte med min jobbpolare ifrån jobbet sent en kväll förra året. Var väl runt 23 tiden... Han låg väl på runt 130 på 90 vägen coh då kommer de upp en bil en bra bit bakom på raksträckan, men den närmar sig grymt fort.... när den ligger en liten bit bakom ser vi att de är en svart volvo v70 (chefen har exakt en sån med 3 extraljus) vi trodde självklart att de var han och han tryckte på lite mer. Kom ner till t korsningen och vi skulle svänga vänster, volvon kör upp nästan jämsides o han tror ju att han ska svänga höger medaans vi skulle ju svänga vänster. så vi trycker på med fullt hjulspinn o de bara skriker säkert 50 meter. Han stannade ju aldrig heller vid strecket utan bara tryckte på. Då ser vi att volvon följer efter igen. Han blinkar till en gång och börjar sin omkörning. Nej nu jävlar skrikern polarn o trycker på för fullt. Ligger jämsides men till slut saktar volvon ner o lägger sig bakom igen.... Polarn skrattar lite, då ser vi lite fina blåljus bakom oss....... Kör in till kanten o polarn säger att fan nu är de kört. Ena polisen kommer och ber om körkortet direkt. Helt plötsligt rusar den andra snuten ut o sliter upp förardörren o skriker fan är du helt jävla dum i huvet!!! o lite mer saker.. smile Den lugna polisen säger att jadu de här kunde ja ta nu.. har du fru? ja säger polarn lite nedstämt... okej då tycker ja du tar o köper en jävla fin present till henne för dessa böter du kunde fått!

Klockren. Hoppas du köpte nåt fint åt frugan.

Lev livet, det kan ta slut fort
Saab 900 I16 "Blood Red Lady" (1989)
YeahLow OutRage DriftTeam
3 mars 2007 · 181 Inlägg

Blev invinkad för att kolla körkort och blåsa för några veckor sen.
När snuten vinkar in mej så hade bilen ingen tomgång så jkag släppte av på gasen å tog på bältet å då dog bilen å vägrade starta så jag kompisen och ena polisen fick knuffa bilen fram till kontrollplatsen.

Polisen säger då
- Du får spara ihop till en bil som startar hördu.

Jag säger
- Men du bilen är ju precis färdigbyggd och nylackad så den här behåller jag.

Polisen
- Ja men du fattar väl att man inte bara kan köra runt med lack?

Då började alla polserna stå å asgarva, dem var ca 5-6st
När jag hade blåst å visat kortet sa polisen att nu får ni fan hoppa in å köra iväg. Då sa jag det att det är inte säkert den startar fören om nån timme då det är nåt fel på den. Men när jag hoppade in i bilen så startar fanskapet iallafall så han säger till min kompis att släcka ciggen å hoppa in så han blir av med oss, sen säger han till mej att han inte vill se nån lek eller dimljus i stan ikväll så jag sa det att jag saknar dimljus.. När jag börjar veva upp rutan säger jag att HF blinkers är trasig då blir han sur å säger att det får jag fan fixa..
Tror snutarna hade rätt kul när jag rullade in där iaf:P

Zlizco
BMW E30 V8 Supercharger "OutRage DriftTeam" (1990)
golfarn_nr1 LicensRörSvetsare
3 mars 2007 · 1 290 Inlägg

Inte jag som körde om du läser riktigt... smile

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...
Saab 9-3 SS "BSR" (2004)
Klobbo
3 mars 2007 · 19 Inlägg

Hände i somras när bilen tändsmällde som fan.. Nån hade ringt in å anmält att nån var ute å sköt.. mötte snuten sen i typ 150km/h dom tvärvänder å kör efter och längre fram stog det två snutbilar rätt över vägen å stoppade oss.. Polisen skulle genomsöka bilen å frågade om vi hade vapen i bilen. men dom hittade inga det enda dom hittade var fulla skuffen med import öl.. dom frågade om vi skulle på semester!

Mäki Långsam Perfektionist
3 mars 2007 · 4 800 Inlägg

Haha! Du skulle ju fått den å smälla när den stod vi dom lol

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang