Vad har ni fått för kommentarer av polisen när de stoppat er?

Sushikocken Sleeper
3 mars 2007 · 3 084 Inlägg

hehe! verkar som farbror blå är rätt rolig ändå

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
MilleN
3 mars 2007 · 9 108 Inlägg

En annan gång blev jag stannad av polisen och han frågade om det var min bil, -nää det är morsans svarade jag eftersom hon stod på den för tillfället smile "Jasså morsan gillar att styla bilar eller?" säger polisen, skrattar lite och vinkar iväg mig big_smile

940R
3 mars 2007 · 1 567 Inlägg

Blivit stoppad en gång av att jag vart på fel ställe vid fel tidpunkt..

Skulle kolla till båten kl 00.30 en fredag.Hadde precis kört in några polare till stan så jag tänkte att det kan jag lika gärna göra det nu...Körde ner till hamnen där båten ligger och där står 2 st snutar som har parkerat sina bilar brevid varandra.Kollar båten och sedan kör jag hemåt 20sek senare så ser jag blåljus i backspeglen.Hmm kör in till vägkanten och dom går ur sin bil och går imot min.

Polis= vad gör du här vi denna tidpunkten?

Jag =Skulle bara kolla till båten!!

Polis= Körkort?

Efter någon minut så hadde dom kollat upp bilen samtidigt som jag fick blåsa..

Polis= står bilen på din mamma?

Jag=Japp

Polis=Mmm är du bror med xxxxx ?

Jag =Japp det är min bror

Polis =Ok hälsa honom ifrån oss..Och ha en bra fortsatt natt.

Jag=Visst det skall jag, Ha det bra själva.

Kan säga att min bror är Polis och det var hans föredetta kollegor innan han bytte till jobb in till  city.

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS
Kia Sportage GTline "GTline" (2016)
Norton
3 mars 2007 · 27 Inlägg

MICHAN skrev:
"Fan detta är tredje gången jag stannar dig denna vecka! Fan, hälsa farsan, kommer och hämtar pizza i helgen och jag ska fan ha en sallad gratis annars så är det kört för dig. Stick nu!"

På moppetiden då fartblindheten är som störst.

Hahahah!!

Masaru hater
3 mars 2007 · 656 Inlägg

Det gamla vanliga: Sära på skinkorna och lyft säcken big_smile hahaha

when you're into it, you're into it. it consums you. it's all your money, it's all your time, it turns out to be you girlfriend, it turns out to be all your friends you surround yourself with. everybody knows what you are doing and how much you do it.. and it's the greatest thing when you can make it work right!...
Edman Busdriver
3 mars 2007 · 389 Inlägg

Blev stoppad för fortkörning i bubblan en gång, för en par-tre år sen, då jag hade ljuddämparlöst i stinger-pipan. accade från 0 till ungefär 80 på 50väg släpper gasen och planar ut till ungefär 50, och så ser jag polisen springa ut i gatan och jag tänker "vafan inte igen!" polisen ber mig rulla ner rutan, vilket för tillfället inte gick då min fönstervev var paj, jag öppnade dörren och stack ut skallen, han bad mig att köra upp på trottoaren och komma över till snutbilen varpå jag svarar "nej, det går inte bilen är för låg för den kanten" polismannen kollade förvånat på mig och sen kollade han på bilen, och sen sa han argt:"försök!", "jaja du bestämmer" tänkte jag och körde upp på kanten och framvagnen skrapade obehaglig i men jag kom upp. väl vid polisbilen så säger den andre polismannen:"vafan har du bak i bilen, det lät som en motorcykel först, jag vart helt förvånad att det var en bil när jag kollade" jag skrockade lite innombords då jag bara har en 1500. sen fick jag skriva på böteslappen, när jag står där och skriver på kommer en Audi s4 i MINST 100 och då han ser polisbilen tvärnitar han så den lagomt överdimensionerade intercoolern nästan skrapar i backen(han körde utan front)... polisen skriker "fan jag missade den där" och springer ut till killen, ger honom en varning och han får åka vidare... själv fick man alltså både skrapa loss lite matereal från framvagnen och en skön böteslapp på nästan 1400spänn. vissa har tur säger jag bara... eftersom detta var 2a fortkörningen på ett halvår, och den förra gav prick och förlängd prövotid så var jag ganska så skraj för att bli av med lappen. men snuten sa "jag stoppade vid 65 så att det inte skulle bli så dyrt för dig" så jag fick en släng av tur jag med...i oturen. Innan jag åkte därifrån sa en av snutarna "schysst bubbla, den verkar gå rätt bra, kör försiktigt" jag satte mig i bilen och körde väldigt lugnt resten av den sommaren.

Senast redigerat av Edman (3 mars 2007)

Thorssa
3 mars 2007 ·

Inte så mycket kommentar kanske men var ute o åkte med en kompis i deras V70 AWD för några år sedan, vi var fyra i bilen, mitt i natten, 200 på 70-väg. Då möter vi självkart två polisbilar. De drar handrabben och vänder efter oss och då stannar min kompis omedelbart för att de inte ska kunna klocka pn hastighet på honom.

Ena polisbilen stannar framför och en bakom. Sedan kommer det fyra poliser, en till varje dörr, med dragna pistoler!! Jag sitter bak och polisen somm kommer till mig öppnar dörren och frågar: "Är det bra här?" Hehe man kunde inte säga så mycket annat än ja tongue

Slutade med att de skällde ut min kompis i 10 min men de hade inga konkreta bevis på hur fort vi kört så vi fick åka därifrån utan böter eller någonting!

gamlingen
3 mars 2007 · 5 198 Inlägg

VIlka historier... lika kul å läsa som tråden om rödljus race...

Fighter
3 mars 2007 · 70 Inlägg

Jag har alldrig blivit stoppad av snuten när jag åkt bil men för några år sedan när jag cyklade nerför en brant backe så drog jag på järnet och det var en väg nedanför och jag tänkte väll göra en liten bresladd innan vägfen så jag kunde stanna men när jag skulle bromsa så gick bakbromsen av och jag kunde väll använt frambromsen men jag trampade bara på fortare och tänkte inte stanna och när jag åkte över så kom polisen och han fich tvärnita för att inte köra på mig och han åkte efter mig och när jag skulle vända mig om för att titta så tappa ja balansen och ramlade och polisen stannade och klev ur bilen och bara tittade på mig när jag låg där på marken och sedan höll han på och sjata om lagar hit och dit i typ 10 min...

No pain
No game
enberg_187 Snabb =)
3 mars 2007 · 247 Inlägg

Förra vintern var jag på väg hem från tjejen blir dubbelfilig 90 väg som vanligt gasar jag på kör om några bilar bl.a en mörkgrön v70 ligger på ca 140-150 saktar sen ner när det blir en rondel å ser att v70n hänger på åker ut på en 70väg ligger på ca 90 sen blir det 50 saktar ner till 50 för det är ett jäkla gupp svänger in på parkeingen å ser att v70n följer efter tänkte först att det var nån kompis som köpt ny bil men icke ut hoppar 2 snutar å börja säga att det gick alldels för fort å frågar hur fort jag körde sa att jag först lega på 90 sen 70 och sen 50 han bara nej nej du lega på över 140 jag nää 90 körde jag sen kolla han kortet skreva av allt som stod på det sen fråga han om jag neka sa jag självklart jag har ju inte kört för fort sen fick jag hem ett papper från polisen 1månad senare att brott kunde inte styrkas, fan vad skönt det kändes då smile

Just real power no turbo shit =)
FireTraXX DFFL
3 mars 2007 · 9 020 Inlägg

Först en massa snack om hur fort jag körde o.s.v.
Sen så frågade han har du fått böter innan? (Han kollade aldrig mitt kort i datorn)
Nej, svarade jag.
Det får du inte idag heller men ta det lite lugnare i fortsättningen, trevlig kväll.
Sen var det över och han satte sig i bilen med sin kollega och de försvann.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
323fSportT "The Stig"
3 mars 2007 · 390 Inlägg

Jag var ute och åkte med mazdan (Turbokonventerad) olaglig så det skriker om det. Hade vart hos en kompis å trimmat hans bmw e21.Han sa att snuten var på stan å snurra.Mycket riktigt när jag var på väg hem stod dom mitt i vägen å vinka in mig..SKIT tänkte jag.bara dom inte öppnar huven.

Polisen: Hejsan.Vi kollar körkort och nykterhet idag.
Jag: faan va bra tänkte jag..blåste och visa kortet.

Då kom den andra polisen och sa att jag skulle köra in till polisbilen.

Jag: Faaan oxå.Nu är det kört tänkte jag.Körde in och parkera.

Polisen:Vi vill titta närmare på din bil.
Jag:Okey gör de.Var ju skiträdd...
Dom gick igenom ALLt på bilen.hade ju tonande rutor runt om som jag åkte dit på+regplåten fram som låg ner.Ett däck var slut men det släppte dom.

Polisen:Är det din bil
Jag: Jaa
Dom kolla upp den i registret och såg att den var besiktad.
Han hoppa in å starta bilen stod å gasa lite lugnt som tur va så inte dumpen öppna.

Polisen:du har lite mycket mätare tycker jag
Jag: Det tycker jag inte.
Då vart han sur och smällde igen dörren.

Vi gick bort till polisbilen och skrev lite papper.Dom kolla som faan när jag åkte därifrån.Man körde ganska lungt ska ni veta
Han öppna aldrig huven som tur var.

Om man kan gasa fullt....har man trimmat för lite...
Janina Modell & modeskribent
3 mars 2007 · 280 Inlägg

För några år sen hade jag en A-traktor men eftersom jag inte var klar med traktorkortet så körde mitt X. På en gata en bit upp i stan skulle vi jävlas med en moppe som trodde min epa bara gick 30 (som om nån epa någonsin gjort det?! ^^^) så vi drog på. Låg väl i en sådär 130 när vi kör förbi en korsning & får se en polis som precis ska köra upp på samma väg som vi. Faan tänker vi allihop & mkt riktigt så hade polisen sett oss & körde efter oss så vi körde in till kanten.

Polisen kommer fram till förardörren kollar in & säger nått i stil med att "Jaha & hur fort gick det här då?"
varpå mitt X såklart svarar nått i stil med "Ja 30 skulle jag tro"
Polisen: "Nja snarare 130 i så fall" & ber att få traktorkortet.
När ha sträcker in huvet i epan säger han "Jaha & här var det fullt av damer ser jag"

Det roliga med det hela var att jag va den ända tjejen i epan & förutom mitt X så hade vi med oss två killkompisar som va jätte långhåriga wink Som såklart blev skitsura över att bli kallade för "damer". Men det var det värt för att slippa böter!

- I dont need your attitude, I have one of my own -
http://janinanaslund.blogg.se
BMW 528 (1996)
MrTobias
3 mars 2007 · 1 297 Inlägg

"vilka fina däck du har" big_smile

Gräsberg
3 mars 2007 · 1 002 Inlägg

va på Oxhälja, extremt stor makrnad i Filipstad i Värmland, på kvällen. skulle från lilla tivolit till de stora som låg en bit ifrån.
5 pers i en merca compact. heh. så en polare säger kör in här, skylt som visar klart o tydligt bilkörning förbjuden, åker vidare polarn sa att de är lugnt åkt här förut ingen som sagt något. åker lugnt framåt med massa blickar mot oss. komemr upp mot en backe med farthinder, o va står det där då, jo farbror blå.'
haft körkortet i 5 månader, hjärtat som slår i 200. vevar ner rutan. farbror blå frågar efter körkort osv, o frågar varför vi åker här , något man inte får.
alltid kul me fulla personer i en bil o ska prata me dem. så börjar vi prata om att de fanns ingen skylt där nere, att jag inte komemr från filipstad o vi hade frågat en som sa att vi skulel följa den här vägen.

det hela sluta med att vi fick eskort av farbror blå i 2km med blåljus på tongue det värsta var att de stanna vid varje korsning för att vänta in oss.. så vi kunde fan int åka ifrån heller..

dock sluta festnatten för tidigt, en polare ramla o slog lite fingrar kraftigt urled så vi hamna på akuten i karlstad

"Det är slut med bilen den dagen då det kostar mer att parkera den än att köra med den"
______________________________
roller
3 mars 2007 · 40 Inlägg

Hehe...jag blev stoppad för två veckor i gbg på göta älvs bron. Det va vanlig rutinkontroll och jag hade inget körkort på mig eller id kort. Så hon frågar mig om jag ha körkort å jag ba nää tyvärr....jag har tappat bort den. Så hon började fundera lite å sa blås här så länge. Så jag blåste och hon fråga mig om jag ahr anmält det till vägverket så kag ba aa jag har gjort... Så hon kollade lite på mig och sa: du ser jätteärlig så jag tror dig...åk iväg...jag ba okeej?
Allt tog 30 sekunder, hon kollade inte ens upp mitt personnummer eller bilen hahaha helt losst smile

golfarn_nr1 LicensRörSvetsare
3 mars 2007 · 1 290 Inlägg

Blev stoppad vid en blåskontroll..... han sa att jag skulle blåsa och de gick ju bra.... sen sa han att jag skulle åka...... hm.... han ville inte se körkortet då????

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...
Saab 9-3 SS "BSR" (2004)
tnygord
3 mars 2007 · 98 Inlägg

blev tagen i 60 på 40-väg påväg in till centrum i byhålan där jag bor, efter att jag blivit invinkad var det första damen sa till mej "du får vänta, det e kö här" big_smile När det bliv min "tur" sa hon "din bil e oskattad" (vilket jag inte visste om, eftersom jag fått 1 betalningspåminnelse och tänkte att det var lungt) Slutade iaf med att jag efter lite gnäll om att jag var påväg till skolan fick åka till banken (som låg 300m därifrån) och betala skatten direkt, så att jag fick tillbax plåtarna (som den jävla idioten till polis hade slitit löst med våld och böjt helt åt helvete) samt fick 115€ i böter.. tongue

:D Mazda Driver :D
Mazda 323f (1989)
Hamilton
3 mars 2007 · 8 864 Inlägg

Mitt mest tragiska möte med trafikpolisen är då jag blev stoppad och fick nedslag på possitionsljus som satt för högt, ljusen längst med skåpet. Det här var med en MB actros (Lastbil) som var 3månader gammal, alltså registrerad och godkänd. Jag påpekade att jag hade luftfjädring och att det kanske var de som gjorde att de var för högt, spela ingen roll mena polisen. Till råga på allt så tog han mina färdskrivarblad för veckan och skrev rapport och skulle skicka till åklagaren, med motiveringen att jag inte fyllt i namnet fel!!! Efternamnet skall vara först och sedan tilltalsnamn.. Jag trodde först att han skämta, men nejdå.

Fick tillbaka bladen efter 2veckor från åklagaren, med texten. Inga fel påträffade i redovisnigen av arbetstider eller körsträcka..

Men nog fan fick jag besikta om bilen, men SBP hade inget att anmärka.

Senast redigerat av Hamilton (3 mars 2007)

Fotograf på tierpidag.se
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
3 mars 2007 · 5 753 Inlägg

tyvärr så har jag inga roliga historier sen jag tog körkort men har en sen man körde epa för nått år sen... ja iaf så var det inne i stan, det var jag och en epa till som kände för att leka lite i en rondell.. så där kommer vi på bredden igenom rondellen efter varandra men när vi går som mest brett så tro inte på fan att snuten kommer in i rondellen från ett håll som vi inte såg så vi körde lungt och fint ut från rondellen och fortsatte våran resa innåt city igen men tro inte på fan att snuten tog ett hel varv i rondellen och fäljer efter oss så vi svängar in på en parkerings plats och hoppades att snuten skulle åka förbi men icke så nicke, dom följde efter och ställde sig brevid min epa så jag å han i den andra epan hoppade ut och snackade med snuten, de första dom säger är: vems är den gula epan (min) ja de är min de säger jag.. jaha okej men du vet väll att man inte få ha heltonat? säger dom.. nää de visste jag inte sa jag eftersom de är en traktor, men de fick man tydligen inte endå. sen så säger dom att jag inte skulle ha heltonat för att då såg man inte att jag hade brudar i epan tongue (hade min dåvarande tjej med mig) så då rev jag  bort toningen fram och sen så började dom fråga vad vi hade gjort på kvällen osv så vi stod och små pratade lite men när dom skulle åka så sa dom nå jävligt kul tyckte jag å min polare, dom sa: så håller ni spärrarna i växellådorna resten av kvällen då pojkar.. haha jag å min polare vart knäppt tyst ett tag sen så började snuten att skratt och sen så for dom... riktigt sjyssta snuter må jag säga smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang